Автор: petervassilev
Дата: 25-04-18 14:21
Макар и неприятна, тази тема е много полезна за тези, които все още пазаруват в подобни магазини. Някои попадат на компетентен и любезен продавач и са доволни – аз, например, винаги съм имал такъв късмет. Друг клиент или потенциален клиент, като в този случай, попада на продавач, който лаконично му потвърждава очакваната неприятна новина “Изгорял си”, и чашата прелива.
Предполагам, че повечето клиенти (и аз съм сред тях), биха се примирили и не биха въвели тема по този казус във форума. Но някои хора са по-чувствителни и споделят огорчението си. Независимо дали огорчението е основателно или не, клиентът споделя разочарованието си във форум, който се чете точно от бивши, настоящи и потенциални бъдещи клиенти на конкретния магазин. И според мен авторът, считан от защитниците на тази търговска практика за тъп, нагъл, мизерник, нахалник, ганьовец, идиот, постига целта си. Защото това е ужасна антиреклама за магазина, която може би вече е отблъснала и други потенциални клиенти, прочели и чули за тази тема.
В този смисъл загубата за потенциалния клиент е само 200 лв., а за магазина ще бъде много по-голяма, заради отблъснатите бъдещи клиенти. “Тъпи, нагли, ганьовци ..”, както и да бъдат наричани, това са част от потенциалните клиенти. А основната цел на един търговец не е спазването на някакви въведени от него правила, а постигането на максимални продажби и задоволяване на клиентите, вкл. считаните за “ганьовци” (които изобщо не са само български патент). И на базата на тази основна цел въвежда вътрешни и др. правила и практики, като тези ваучери.
Според мен, тези ваучери правят този и други магазини много уязвими, защото създават условия за подобни неприятни ситуации. Типичен пример как модерното понякога е вредно. Защото всъщност ваучерите нямат нищо общо с основната дейност на фотомагазина – продажба на фототехника. Колкото и да си добър като търговец в своята основна дейност (продажба на фототехника), някакъв тъп ваучер може да навреди сериозно на твоята репутация. Много повече от въпросните 200 лв.
Днес, когато клиентът сменя продавача само с едно кликване, разумните търговци би трябвало да избягват подобни неустойчиви търговски практики и да не се захващат с неща, в които не са силни и компетентни. Защото след подобна случка никакви обяснения, оправдания и обиди към автора на темата не могат да отстранят напълно петното върху репутацията на търговеца.
|
|