Автор: Simbon4o
Дата: 14-12-17 20:59
Автор: marvesss
Дата: 14-12-17 16:42
Аз (пикселоброяч) съм щракал с еднакви обективи на 6D и A7RII - на високо iso ми допада повече Canon-чето, шума му е готин дребнозърнест, Sony-то прави някакви шашми в RAW и ми стои странно обработено някакво. Цветовете на Canon също повече ми 'аресаха от RAW директно в Lightroom/Photoshop, може би защото съм индианец и не знам как да профилирам Sony-то. Не бих казал коя камера шуми повече, за мен и двете се справят отлично на пет цифрено ISO.
Като захват 6D е много по-яко за дългите ми пръсти, не тежи повече от A7RII+MetabonesT на усет (не гледам грамажите по спецификации). Канончето е удобно с обектив 150-600мм, Sony-то не знам как да го хвана и ме болят пръстите след 5 минути.
Бързината на фокус няма място за сравнение, Canon отнася брутално Sony-то, ако се ползват канонски буркани. Tamron 150-600 VC, Canon 100/2.8L IS, Sigma Art 135/1.8 фокусират светкавично на 6D, а с A7RII + Metabones T има хънтене по около секунда, ако фокусната точка е поставена примерно на 10 метра от тялото, докато обектива е префокусирал близо до безкрайност. Почва се едно замисляне напред ли, назад ли да ходи, за да си намери фокуса. Ако префокус и фокус зоната са близо е бързичко. Със Sony обектив ще е различно положението, но изказвам малко аматьорски опит с преходниците. С евтините адаптери никакъв фокус няма, пробвал съм Fotodiox и Commlite, фокуса хънти непрекъснато и не заключва (веднъж на 10 опита се излъже и заключи, но не където съм задал фокусната точка), често забива... стабилизация работи и ръчен фокус също.
Ако ползвам визьор на светло ще предпочета 6D (ел.визьора ми уморява окото, а и друго си е жива картина без лаг, колкото и бързо да опреснява картината ел.визьора), на тъмно обратното (ел.визьора проглежда в пълен мрак, може да се ползва за нощно виждане), ако ползвам дисплей зависи.. 6D има много по-добър дисплей от A7RII като цвят, видимост на светло, детайлност... жалко, че не е подвижен. Sony-то не показва реалността на дисплея си, мазничко с неестествени цветове, аз на него не мога да видя примерно дали ми е точен фокуса. Разликата е огромна между дисплея на Sony-то и това, което се вижда на монитор.
EDIT - Canon 6D е почти 3 пъти по-евтин от Sony A7RII
__________________________________________________________
Абсолютно съм съгласен за ергономията или по-точно захвата :) От А7м2 до А9 всичките имат странен захват, доста неудобен. В ревюто на А9 показах как съм решил проблема - китайска алуминиева плочка. Увеличава височината на камерата с 1см и това значително подобрява нещата. Особено голям проблем е по-тежък обектив. От друга страна е много удобно да е малко тялото - по-лесно се пъха по раници и т.н. Затова мразя батерийни грипове и най-високия клас камери дето са като тухли. Мисля, че е можело да променят формата на тялото на местата за хващане или просто да увеличат височината на тялото. Първата генерация 7ци спусъка беше по-високо сложен и не беше толкова неудобно, повече ми харесваха като захват.
За роу файла... въпрос на свикване и уъркфлоу. Аз почти постоянно оставям шумоподтискането в лайтруум на 0ли. Много лесно се прекалява с него, но това е по-скоро въпрос на конвертор от колкото на конкретната камера. Да не говорим, че шум се сравнява на изравнен размер и като смъкнеш 42мп на 20 и сложиш файловете един до друг канона не е добре, което е и нормално предвид цените и годините разлика в технологията... Относно профилите - пуснал съм моите в групата във фейса и в алфа форума... и всеки, които иска ги давам. Доволен съм защото като снимах с различни камери на едно събитие профилите ме спасяваха в пост процеса много. Уеднаквяваха резултатите с никон, сони и канон и каквото и да е друго и можех да си ползвам еднаква обработка на всички без да донастройвам. Също така оправя и много от странните цветни решения на сони. Хиляди пъти съм казвал - няма камера, която да ми харесва как снима директно без да се пипа... затова ми е все тая по този въпрос... така или иначе ще се наложи да си го бутна насам натам.
За дългите обективи А9 и А7р3, това са камерите, които се справят доста добре с всичко, което съм им дал до момента. Между другото А6300 и А6500 също не лъжат като става дума за фокус. Просто А7р2 не са я подобрявали с нищо от както е излезнала на пазара и тогавашните им алгоритми за фокуса толкова си можеха. Макар и не перфектна я намирам съвсем използваема дори на сравнително тъмно... да не е супер ама работи. Има си пинизи и настройки. Аз съм си пробвал как най-добре ми върши работа и смея да твърдя, че не е никак зле фокуса. Да не е рязка като по-новите, има малък шътър лаг (малък!) повече мисли като направи повече кадри ама за спокойна работа и неспорт е супер. Даже в момента твоето старо А7р2 отива на мястото на едно 6Д при един познат :). Днес разцъквахме да види в какво се забърква и наистина в началото човека не знаеше кое как, но като му показах кое как ... хареса му. Точно с елката 100 2.8 макро ще щрака и няколко арта. 6Дто е малко по-бързо ама само една фокусна точка...
Относно визьора и умората... не знам, никога съм нямал проблеми с това. Можеби на много старите сапунерки при по-дълго ползване наистина се умаряше окото ми, но от некс 6 насам не е така. Особено на последните където няма лаг... 100херца визьор... Аз виждам само плюсове в тази екстра. За фокуса - трябва да си нашарпиш настройката на JPEG, тези камери имат много мек JPEG по фабрични настройки и като го нашарпиш на макс даже пиикинг не ползвам като снимам с ръчен фокус. Визьора е супер детайлен.
Да на по-старите модели дисплеите са зле сравнение с панасоник, канон, дори някои никони. Но последните А9 и А7р3 имат страхотен дисплей, все още тъч функцията е тъпня... но какво да се прави няма съвършенни камери. За това от дисплея и монитор... нямам проблем, цветово е точен и на 7р2 и на 7р3. Но показва JPEG :) всички камери са така... и като отвориш в конвертора с Adobe профила който е по подразбиране и всичко отива на кино :D.
6D е бил страхотна машина в младините си, сега също става. Сензора е хубав, но е въпрос на вкус какво ще избереш. Аз лично предпочитам да нямам огледало. От 6Дто както казах ми харесва захвата, наистина е много удобен и позволява да го натовариш с тежък обектив без да ти тежи особено. Но не харесвам канонските менюта и копчета... на сонито мога да си наглася всички копчета както си искам, това ми е голям плюс. 6Д е и от по-старата генерация сензори, където няма много софтуерни донагласянки в роу файла и седи по-суров. Единствено, ако имаше динамичния обхват на 80Д или 5д4... щеше да е идеално. 6д2 имаше шанс да е страхотна камера... обаче според мен го съсипаха. 5д4 също ми харесва като камера, добре снима, файла е приятен, вече има мерене на светлината (за мен по-старите канони нямат такова... сякаш вътре имат генератор на произволни числа...). Крайно време е да направят и нещо като никонския 3Д тракинг, ама наистина да работи като него. Това и сензорите са нещата заради които винаги съм предпочитал никон като тела, е и меренето на никоните беше по-добро.
Понеже съм мързелив по природа и смятам всяка автоматизация, която може да ми върши работа в техниката за плюс ще кажа и малко за това как ползвам камерите. Обикновено снимам на А и следящ фокус, който ако може оставям сам да мести точките по важните места. При никон 3Д тракинга страшно ми помага защото никога не снимам така - фокус, прекадриране, снимка. НИКОГА :) това при снимане на отворени бленди с по-широки обективи е гаранция за грешен фокус. Затова снимам на следящ и оставям никона да си мести точката сам при прекадрирането. ОБАЧЕ, Сони с техния фокус по очи ми елиминират и това действие. Няма смисъл да прекадрирам, само кадрирам и снимам, камерата сама намира очите и си фокусира там. Отделно и страхотното мерене на тези камери почти никога не греши понеже мери по целия сензор в лайфвю и аз си и виждам как ще се експонира преди да щракна още... така снимам много по-лесно и не мисля за излишни неща. Това е и причината да обичам ръчнофокусни обективи, като снимам нединамични сцени ми беше супер лесно да снимам с ръчен фокус, ел визьорите много помагат там. С ДСЛР се мъчих в началото като нямаше безогледалки... много по-зле е.
Това всичкото го изписах с идеята до някъде да коментирам отговора на Марвес, но и да обясня накратко защо предпочитам безогледалки (в случай, че някой му е интересно).
____________________________________________________
Сега много важно нещо пак по темата (не заглавието й а посоката в която тръгна). Хора, давате ли си сметка, че давате оценки на фотография и си мерите наградите и дипломите... говорите за фотографията сякаш е нещо, което може да се измери. Това е една от най-субективните материи и според мен няма крив и прав... всеки харесва различни неща. Това какво ще харесва се базира на житейски опит, визуална култура и т.н. фактори. Аз не участвам в конкурси и не снимам за точки, снимам за себе си. Снимам защото ме сърби да направя даден кадър. Също така имам години опит в печата, дизайна и предпечата и смятам, че нямаше да се задържа много на местата където съм работил, ако бях далтонист. Това последното понеже ми се намекна че не ги виждам нещата :).
|
|