Автор: КАНЮВИГЙ
Дата: 15-10-17 17:22
Нещо ни ми се вързва цялата тая работа, ама хич...
По принцип слушайте хрисноч, наистина е врял и кипял.
Конкретно,
Насоки
-ти като го снимаш тоя филм имаш ли някакви конкретни изисквания, къде ще се излъчва, бюджет и прочие!?
-писал си в началото "звукаря и оператора ще се местят." Ти имаш ли конкретни хора за тази цел и знаеш ли те какво мислят, с каква техника ще снимат, координирал ли си с тях нещо!?
/Аз ти разбирам доброто ти желание, но в случая ако нещата не стават ич така, най-малкото ти трябва много опит на терен, за да направиш каквото и да било/
Препоръки:
-знаеш ли, на тоя апарат как трепери в ръцете изображението, как ще го прикрепиш/те, ей така с един обектив, тоя обектив не е ич за тая работа, той е арт и трябва много опит да го вкараш във филм и екип, сценография, фокусът е плитък, ясни ли са ти сцените, кой от вас може да работи на ниво със ръчен фокус, при положение, че екипът не знае с какво ще работи на този етап!?
Насочващи решения за аудио видео техника :
Ти какво точно искаш, как ще ги накачиш нещата по него или по буб оператора, ти ще следиш ли звука, връзка звук и картина, синхронизация, ясно е че ще бъде с клапи работата!? Какъв е терена, високопланински села или чукари, какви ще ти бъдат сцените, плановете, с тоя обектив всичко ще ти трепери, има ли някакви Stabilizer-ри или нещо за прикрепяне, какво!?
Този апарат видеото изключва дори и на студено след определен интервал? Много недомислена работа, има добри камери с оптична стабилизация и то активна за тези неща без ограничения в дължината поради прегряване на сензора, по долу ще вметна за видеото нещо!?!
Аудио
- за аудиото, ти искаш да купиш тоя h6, за да го използваш и за аудио карта, така си писал!? Нищо лошо, ама като правиш едно нещо се съсредоточи върху него, ако искаш да стане нещо поне малко! Разбира се, че с алкални батерии се записва на терен, един комплект за един ден и на другия нов, това е професионална работа. На тренировките в гората или другаде с презареждащи се ще си правиш експерименти, колкото издържат, не може да се сменят батерии насред чокарите... МНОГО ВАЖНО !!! Стоковия Windshield на открито, камо ли в планината, ще ти вкара шум, не става млади човече!
Видео
- трябва ти добра малка видео камера
Sony FS100/не е много малка/ със сменяема оптика със стабилизирани обективи
или
Sony PXW-X70, по-добрия вариант с несменяем обектив с активна стабилизация с 1" Exmor R CMOS Sensor, с добри настройки за аудио, изнесен аудио модул и да и сложиш спасителен микрофон отгоре, има стойка за това много подходяща за случай като този или оптимално най-добро решение
Sony a6500 който да ти стабилизира обективите, има добра вградена стабилизация, можеш да ползваш дори стари цайсови обективи с преходници и да ги стабилизаш поне малко, а също можеш да си вземеш някой на Сони с вградена стабилизация- силно препоръчително! Освен това видеото е доста добро, има функция да записва повече, въпреки прегряването на сензора, за разлика от почти всички нови и стари апаратчета, включително и тоя дето искаш да снимаш с него ще ти спира видеото, а за планините незащитен не е ясно колко коректно ще работи.
Въобще слушай хората, които са снимали, конкретно хрисноч, ако искаш да спасиш нещо от намеренията си, тъй като не си конкретизирал какво искаш, какъв екип имаш и най-важното те какво мислят!?? Щото като им дадеш някакви неща без да знаеш как да спасиш положението, въобще ако си решил, че някой ще го гледа после, дай боже!
Технически препоръки при снимане в трудни климатични условия
За добро видео, можеш да вземеш много скъп апарат и обектив и ако ти трепери в ръцете или прегрее и изключи видеото, пак ще се запече работата, включително и ако не е защитен от темп. влияния. Не се занимавай с RAW нямаш нито познанията, нито техниката, нито човек за настройките, още повече не знаеш дали имаш захранване за аудиото, дали няма да ти трепери и дали няма да спре видеото заради прегряване. Канон не се препоръчва в твоя случай!!!
Можеш и Zoom h6 да вземеш, ако нямаш допълнителен Blimp добър, а си със стоков пак ще имаш шум откъм вятър и пак си до там, виж си локациите, на открито, къде в планината!? Дори по-евтин да ти е zoom като h2n пак няма да се осети разликата, на h6 са по-добри преамповете, но идвата нямат добри лимитери, едно пукане и всичко изгаря включително и на H6! Новия h2p pro е с доста по-добри преамвпове от стария и най-важното "не гори".
СИЛНО ПРЕПОРЪЧИТЕЛНО!!! Да не говорим, ЧЕ ТАМ КЪДЕТО си тръгнал ако работите над час и половина на открито в планина нямаш гаранция, че H6 ще издържи на тези климатични условия, трябват ти и дъждобрани за цялата техника човече! Нещо повече Zoom F4 и F8 са доста ъпгрейдвани модели в сравнение с H6 и се доближават до SD/Sound Devices/ дори за тях няма гаранция при тези климатични условия , че ще издържат на влага и температура, а имай предвид, че са със усилени корпуси!!! Про версията на малкия зум h2n е много по-добре решение откъм дисплей и корпус за планината, дори старата версия, но инвестирай в дъждобран и калъфи! H6 има доста повече неща нагъчкани съответно не защитени добре. Горе има силни лъчи също, ако има слънчеви дни и не се пази тази техника, пак си до там!!! Ей къде отиваш. Тук гаранцията е една Sound devices, Nagra, старите Fostex и прочие...
Търси модели втора ръка, могат да се намерят два пъти по евтино или ако наистина си решил да снимаш и можеш да пазиш техниката вземи под наем от някой като оставиш пари, ако нещо стане, така можеш поне да вземеш поне комплект с нужните неща. Където снимате със сигурност за тези пари, можеш да наемеш нещо читаво ако искаш да стане нещо. Подобни комплекти се синхронизират и се събират с години опит, за да ги имаш под ръка и да си сигурен в тях.
Осветление, някой ще ви свети ли, по кое време ще са снимките майна!? Джанам как я мислиш...
Така, че помисли къде, какво ще снимаш, какво искаш от т.нар желание да снимаш, можеш да инвестираш в нещо по-евтино, но надеждно и смислено с калъфи задължително, помисли какво искаш от видеото, нещо изключително важно локациите!
И най-важното какво мислят хората с който мислиш и евентуално ще работиш! Чети и виж как хората снимат, отиди и направи опити на Витоша да видиш на един час на студ какви отклонения ще ти даде незащитен Zoom.
Съветите струват пари и времето, ценно е, отиди и виж как наистина се снима, за да можеш да имаш поне малко опит. Силно се надявам да успееш!
P.S. Няма нужда да се сърдите на лицето Хрисноч, старите изпитани пушки са така, но той знае как се снима, плюс това някой от вас се сърдят, че повишава тон, отидете на американска продукция, за да видите за най-малкото нещо как се вика и крещи, при нас работата е лежерна! Плюс това той е единствения, който наистина е помагал и насочвал млади момчета и практически им е помагал. Въобще караниците и обясненията са излишни.
И нещо от мен видяхме, че не само бият неглите в америка, но и каталунците в испания, тук си е най-добре, имахме супер кино, дано един ден да се подновят нещата, където е текло пак ще тече, просто трябва да си помагаме повече! И нйй бояяна е в дълг към българското кино, купиха на безценица всичко, там са снимани епохални български исторически филми, няма смисъл да пускат кьорфишеци, че ще снимат исторически филми като Калоян, има много добри специалисти, но всичко е в изгода на няколко лъскави таргет филми. Трябва да има нещо наистина на супер ниво в името на българия! Относно караниците ви с Хрисноч, не ви разбирам, първо той дава точни съвети по отношение на техническата част, второ толкова шум за нищо пак не го разбирам! За толкова писаници бръщолевици по форума може да се направи един един снимачен ден с добра техника и много желание. Прословутото българско говорене и плюене не ни води до нищо! Съседните държави правят и продават филми за милиони, включително Румъния снима такива клипове, ние само се плюем! Не го разбирам да се прелива от пусто в празно в такива форуми! Много жалко, времето лети и шансовете намаляват!
Успех и бог да ви пази!
Публикацията е редактирана (15-10-17 18:39)
|
|