Автор: nyamago
Дата: 19-01-17 16:06
Пипах малко за илюстрация. Както няколко души ти казаха, главният порблем в твоята снимка не е в цветовете, а в контрастите! (Като не броим поза, ракурс и композиция). Имаш ужасно силни сенки по лицето и фигурата, които я загрозяват и убиват много от детайла - с такава рязка светлина (и сенки) портрети не се снимат.
Веднъж заснето, почти нищо не може да се направи, но все пак опитах така:
- Кропнах леко да приближа модела и да изхвърля дразнещи детайли по периферията
- При това пипнах малко и перспективна корекция: при вглеждане може да забележиш, че главта и раменете са увеличени малко повече от долната част (която с твоя ракурс изглежда неблагоприятно уедрена)
- След това намалих глобалния и локалните контрасти, повдигнах сенките да извадя детайл и да смекча убийственото им въздействие на визията, и леко туширах най-светлите места. Почти без да пипам цветове, това даде първата редакция (снимка 2).
- После изместих леко цветовете в посока на избрания от тебе образец. Но само ЛЕКО (!) защото пълна замяна на твоите цветове с лилаво-кафявата гама от образеца щеше да звучи гротескно! Колкото смятам за допустимо като цветна корекция е втората редакция (снимка 3).
Снимката никога няма да изглежда като избрания обрзец, главно защото там има друг обект в съвсем други светлинни условия (и не без значение - снимано е с друга оптика). Но от примера, надявам се, разбираш какви подобрения са възможни.
Отвори и сравнявай в пълния размер!
https://c1.staticflickr.com/1/563/32252617612_75b4424957_o.jpg
Още по-добре е тези подобрения да станат при снимането:
- Да избягваш портретни снимки на пряко слънце между 08 и 16 часа (през лятото), да търсиш по-мека светлина в ранни и късни часове на деня.
- Да чакаш / търсиш дифузна светлина, напр. при лека облачност - или
- Да разполагаш модела си в сянка, при което прякото слънце няма да хвърля такива грозни сенки, а лицето и фигурата ще се рисуват само от отразена светлина.
- При пълна невъзможност за такива условия, да омекотиш сенките с допълнително осветяване - с рефлектор (може импровизиран от бял/светъл картон, някоя светла дъска или стена или дори бяла риза). Малко по-сложно за начинаещ, но успешно прилагано от мнозина е 'запълващо' изкуствено осветление (светкавица, отделена от апарата и допълнена с дифузен модификатор на светлината).
- Като решиш по този начин главните експозиционно-контрастни предизвикателства, може да помислиш и за цветовете:
- Да отделиш И цветово (освен с дефокус и светлина) модела от фона. В твоя случай тоалетът ѝ е почти идентичен с фона, което не позволява открояване.
- Да подбираш околната среда, защото тя сериозно 'оцветява' обекта с отраженията си.
- Да подбираш И цвета на споменатия по-горе запълващ рефлектор (има златни и разни други, както и филтри за светкавиците, когато почнеш да ги ползваш)...
- Да избягваш ниски ракурси, освен когато нарочно търсиш карикатурни пропорции или внушение за доминираща, 'импозантна' фигура...
И пр. и пр. - излизаме от темата - която уж беше за цветовете?
На слука!
Публикацията е редактирана (19-01-17 16:09)
|
|