Автор: Simbon4o
Дата: 15-09-16 20:17
Ако говорим за макс качество за пейзаж в момента никона го детронираха преди не много време. Пентакс К1 просто е като правен за пейзаж от всякакъв тип. Има вградени екстри дето после не метър на метър ами на 30м ще може да опънеш принт. За нощно има астротрейсър и можеш да си пуснеш дълъг експожър на звездите без да се размажат понеже матрицата ще ги следва и ще станат безшумни, през деня можеш да правиш пикселшифт снимки и това качва детайла много особено цветния, който много личи на принт. 36мп матрицата му е от д810 но е дори маааалко по-добра, явно е по-нова генерация. Разликата е нищожна, но има малко... Основното е че като ползваш пикселшифт имаш 36мп снимка, а не 9мп защото точно толкова червени пиксели има тази матрица, сините и те са толкова, зелените са 18 милиона. ЛОШОТО на пентакс е, че пак си тежък. Тялото е едно кило, обективите са големи и тежки, избора също е по-малък от останалите системи. И най-големия минус за мен е, че е пентакс и ще си има човек вземане даване с официалния им сервиз(което важи и за тамрон обективите).
Относно сонитата. Обективи вече има МНОГО, повече от всички останали. Последните няколко месеца обявиха и някои неочаквани, но много обещаващи. Ще има и екзотики като 15мм 2.0, самянг направиха АФ 14 2.8 за безогледалка, който ще е малък и лек и вероятно добър. Отделно можеш да адаптираш всичко останало... Сони-цайс 16-35 4.0 не е лош и вече излиза на добри пари, скоро имаше промоция за 200лв над канона 16-35 4.0 нов. Има един проблем с канонските, който още не съм разбрал защо е. Точно 16-35 4.0 гледах семпли с него на А7р2 и беше по-зле от на 5д3, подозирам матрицата на А7цата е виновна, но може и преходниците нещо да правят. Крайщата на кадъра стават мазни...
Адаптерите, има от 100лв до стотици. Трите скъпи адаптера са Метабонес, Сигма и Део техарт. Първия го водят най-добър вече. И трите имат усб за ъпдейти и редовно ги учат на нови номера. Сигмата работи с всички модерни сигми без забележки, буквално обективите стават като нейтив сони обективи. А7р дето няма фазов фокус работеше с 50 1.4 арт по-добре от 55 1.8 цайса. Техарта е най-евтин от трите, но не е по-лош. Има теми в алфа форума от хора дето ги ползват и редовно пробват с различни обективи. За по-подробни впечатления... Моите са че сигмата е супер. Като сглобка сигмата и метабонеса са много добри, никакъв луфт от никъде. Техарта не съм пипал.
Телата:
А7 - фул фрейм за под 2хилки. За ръчен фокус, тегло, прилична картинка е много добра машинка.
А7II - като първото ама със стабилизирана матрица и АФ с канонски обективи дори с евтин китайски адаптер. Не всички функции са активни с евтините адаптери, но аф има и работи с повечето обективи като зависи какъв адаптер ще вземеш. В най-лошия случай ще имаш работеща бленда и ръчен фокус. Минус е, че втората серия 7ци са по-тежки. Отиват на теглото на ДСЛР, 600гр е 7мк2.
А7р - много съм доволен от машинката, матрицата е идеална за много неща, правена е за пейзаж. Има АА филтър, но е от онези обърнатите дето едва действат. Като Д800Е е ако трябва да сме точни. Динамичния обхват е леко окастрен от компресирания роу формат, но е малко. Точно колкото ДХО дават разликата между него и Д800Е. След 6400 исо не е приемливо за всички, но аз съм го ползвал и до 12800, зависи от ситуацията и си става. За звезди на 3200 и 6400 е перфектен, за пейзажи на светло просто има МНОГО повече детайл от 6д и ще се усети определено при принт. Кусура е затвора, ако на А7 можеш да пуснеш ел. предно перде и да намалиш отката, тук няма как и камерата се мята. Както каза марвес - 1/30 - 1/200 са проблемните скорости, но с по-читав статив или по-тежък обектив или пък по-добър захват от ръка не е фатално. Камерата е изцяло метална(А7 е половината пластмаса)и издържа на атмосферни влияния до някаква степен, не бих мокрил обувката за светкавица само. Това важи за всички сонита.
А7рII - Това е страхотна камера, но според мен е силно надценена в магазина :). Ако го вземеш отвън може да излезе и на 5 бона нов, че и по-малко съм чувал. Тогава - определено си струва! Матрицата е най-добрата с този размер от всички марки. Буквално брутална матрица е това, на ниско исо дава ненормално много цветове и динамичен обхват и преливки и въобще... На високо исо носи на много, от последните сватби имам кадри на 16000 и 25600исо и стават като ги сваля на 12мп. За млечен път не бих се колебал и 12800 да ползвам. Динамичния обхват го държи и на високо исо и то на ниво като никон Д5. АФ е добър на тъмно, а на светло е просто супер.
А7с - Страхотна матрица, ако искаш да снимаш видео на млечния път буквално го казвам, има такива видеа в нета. Един широк 1.4 обектив и си ти. Със А7с2 можеш и 4К директно в камерата. Тези камери са правени за снимане на исо над 6400. Под 12800 всички други фул фрейми и някои кропки дават по-добра картина. На тъмно обаче няма конкуренция.
Всички тези имат и някои общи кусури, които лично за мен не са малки. Примерно имат по един слот за карти и то бавен(35мб/с) UHS-I, това е кофти от гледна точка, че нямаш бакъп(с два слота е друго...) и бавно се точат снимките, ако сваляш от камерата по USB2.0(нямат 3.0). До някъде можеш да се подсигуриш, ако сваляш JPG файлове на мобилно у-во по вифи. Камерите сами го правят като ги изключиш. Това ме води до втория проблем и това са батериите, много са малки. Всички ползват една и съща 1080мач батерийка, която изкарва между 300 и 600 кадъра според зависи какво правиш. Таймлапс може и над 1000 кадъра да изкара. Лонг експожърите точат по-бързо, може и до 100 да падне. Хубавото е че са като телефон, с една пауър банка с УСБ можеш да си допълваш батерията или ако си носиш още 1-2... мисля, че всички от втората генерация можеха да работят и включени в усб зареждачки постоянно и да си снимаш и зареждаш. Другото са менютата, може да те ядосат някой друг път, но това по-се ядва.
Въпреки кусурите си струват за мен и с тях мога да правя неща които с никой ДСЛР не може. Затова и разкарах ДСЛР-ите. Далеч не съм покрил всичко по темата, ако има въпроси мога да отговарям допълнително :).
|
|