Автор: nyamago
Дата: 28-08-16 14:27
Научен метод за сравнение:
1. Като четеш по форумите - кой магазин го хвалят повече и от кой се оплакват?
2. Като търсиш с Гугъл фотомагази в града си - кой излиза по-отгоре?
3. Като отидеш на сайта - приветлив ли е, иска ли ти се да разглеждаш по-дълго? Иска ли ти се да си купиш нещо оттам?
4. Ако им се обадиш по телефона - отговарят ли бързо, любезно и компетентно? (И трите са задължителни, без всяко едно другите две не важат.)
5. Като минаваш покрай магазина им - забелязва ли се отдалече, че е фотомагазин? (Или прилича на всяка друга бакалия)
6. Маказинът отвън 'кани ли те' да влезеш? Дори да не си тръгнал да пазаруваш - задейства ли любопитство да поразгледаш?
7. Като влезеш вътре - светло и уютно ли е? Топло ли е (през зимата) и прохладно - през лятото?
8. На какво мирише? На прясно смляно кафе или на стари маратонки? Или поне на евтин дезодорант за помещение...
9. Ако има музика - тиха или шумна е, ненатрапчиво приятна или досадна? Ако няма музика - това дразни ли или радва?
10 Хората вътре - поздравяват ли като влезеш? Питат ли те в първите 30 секунди (усмихнато!) с какво могат да ти помогнат?
11. Ако изобщо ти обърнат внимание - агресивни ли са с изкуствена любезност или те оставят на мира да си зяпаш и избираш?
12. Ако зададеш въпрос - знаят ли отговора? Разбират ли от фототехика поне колкото тебе (по възможност - повече от тебе)?
13. Ако се окаже, че не знаят отговора - признават ли го с извинение, или войнствено те убеждават в глупости? Извикват ли 'помощ' от колега или началник? Обещават ли да проучат и да се свържат с намерения отговор?
14. Когато (ако) се стигне до покупка - предлагат ли ти в (безплатно) допълнение и други полезни неща? Или ти продават за още пари напълно безполезни и непоискани от тебе допълнения?
15. Приемат ли плащане по педпочитания от тебе начин (карта, чек, в брой, с телефон, PayPal и пр.) - или държат на техния си избор и правят възможно най-трудно да ти вземат парите?
16. Налага ли се да си поискаш фискална разпска с ДДС или винаги сами я дават? Предоставят ли други търговски или технически документи без поискване и с добро обяснение за какво са?
17. Предлагат ли ти някакви насърчителни условия за следаща покупка (ваучер за отстъпка, членска карта за лоялност или други подобни)?
18. Казват ли ти 'довиждане' така любезно както са те посрещнали? Въодушевен ли си излизащ, или отдъхваш, че неприятната среща е свършила?
19. Когато (ако) пак ги посетиш - помнят ли те? Ако е друг слжител и не те помни - при предявяване на членска карта/ваучер и пр. показват ли, че се радват да видят предишен клиент? Или са безразлични?.. Чувстваш и се на 'свое'място при 'свои' хора?
20. Ако - пази Боже - техниката излезе проблемна - разрешават ли бързо, любезно и резултатно проблемите? Или създават трудности с явна неохота и/или некомпетентност?
= = = = = = = =
И един бонус въпрос (ексклузивен подарък за Фото Форум):
21. Къде е по-евтино? Отиваш право там и забравяш всички други въпроси!
|
|