Автор: jorro_z
Дата: 06-08-16 13:51
Симо,
... както казах няма по просто нещо от това да се изолира автоматично несъвпадащ детайл от 4 кадъра и да се остави инфото в тази зона от един от кадрите без да се наслагва. Така няма да има артефакти.
Не е така.
Когато имаш изместване на само част от сцената (при това, фактически не просто изместване, но и промяна на формата и размерите), е на практика невъзможно да се изолира определена отчетливо очертана зона от всички кадри, която зона да се замени после само с информация от единичен кадър.
Практически, тази зона във всеки отделен кадър ще е на различно място, с различен размер, с различно очертание и дори с различна стойност (като цвят, осветеност и т.н.)
Ако обаче останалите зони в кадрите съвпадат напълно (каквато е идеята на пиксел-шифт + стабилизация), резултатът е, че в крайното изображение несъвпадащата зона ще бъде със не-добре очертани контури.
Ако снимаш проста геометрична форма (кръг, квадрат, тригълник...), която си променя местоположението - тогава е лесно да се използва информацията само от един кадър в сборния, тъй като в сборния кадър формата ще е същата като в единичните.
При сборен кадър на сложна форма, е практически невъзможно да се изолира зона с форма, напълно съвпадаща с формата от единичния кадър. Тогава, при заместването на тази зона със зона от единичния кадър (както реално се прави), по очертанията на тази зона се получават микро-зони на несъвпадение. Затова и артефактите не са върху целия движещ се обект при снимане с пиксел-шифт, а основно по очертанията му.
Не знам дали се изразих правилно, надявам се, разбираш какво искам да кажа.
Edit:
Апропо, един не-много-често обсъждан аспект на функцията пиксел-шифт е, че практически се намаля визуалното изражение на дифракцията. Храна за размисъл, ако на някой му е интересно да снима на много малки бленди.
Друг интересен момент е практически елиминирането на ефекта "моаре".
Публикацията е редактирана (06-08-16 14:00)
|
|