Автор: антивик
Дата: 08-06-15 06:04
chrisnoch
написа:
> антивик,
> Очевидно смятате, че знанията на
> ученика зависят единствено от
> квалификацията и усилията на
> учителя. Това е, меко казано,
> наивно.
> Националните матури са въведени с
> цел да се оценят знанията на
> всички зрелостници по еднакви
> критерии. Такава е практиката в
> почти всички европейски държави.
> Останалите (напр. Австрия)
> предстои да въведат подобни
> системи.
> Нали не си въобразявате, че
> отличната оценка по математика от
> Техникума по дървообработване в
> Сусурлево се равнява на същата
> оценка от Математическата
> гимназия в София?
>
>
> Публикацията е редактирана (07-06-15
Не зависят само от квалификацията на учителя, макар че и тя е от много голямо значение. Другия фактор е до колко този учител иска да си върши както трябва работата или не, дали е мотивиран да го прави...Защото познавам доста добре квалифицирани учители, но те просто маркират дейност, влизат в час правят се, че преподават и си излизат.
Относно това какво е практика в Европата аз си имам мое си мнение - що па трябва все да гледаме, какви ги върши Европата, а не си гледаме нашата си работа...ако европейците си ръгнат някой морков изотзад и ние ли ще го направим? Като ще се взимат примери, има държави в които за кражба се режат ръце, за внос на наркотици се беси ... що па не вземем пример и от тях.
Моето мнение съм си го казал, не вярвам някой много да го интересуват еднаквите критерии/а то такива и няма, след като училищата не са еднакви/, а и оценката е много относително понятие и тази оценка може да бъде дадена при кандидатстване в по-горна степен образование. А инак ако реши гражданина след школото да мъкне тухли и да копа на нивата едва ли някой ще го пита какви са му оценките и може ли да решава не знам какви си уравнения, системи уравнения, тангенси, котарангенси и всякакви такива салати.
А мене като гражданин примерно/особено такъв без деца и внуци/ много повече ме вълнува как си гледат учителите работата и за какво им се плаща.
|
|