Автор: batsali
Дата: 25-05-15 23:23
Нали идеята е да се повиши безопасността на движението? По-квалифицирани шофьори, по-добри пътища, по-добра организация. От глоби има някакъв смисъл, но той е преекспониран според мене. Тоя простак с мерцедеса смяташ ли, че би изкарал книжка, ако целия процес беше доста по-селективен? А в Германия? Караш си по аутобана като пич с 200 и ..... нищо.
"German autobahns have no federally mandated speed limit for some classes of vehicles.[1] However limits are posted (and enforced) in areas that are urbanized, substandard, accident-prone, or under construction. In case of bad weather, speed limits come into play and are frequently enforced. On speed-unrestricted stretches, an advisory speed limit (Richtgeschwindigkeit) of 130 kilometres per hour (81 mph) applies. A 2008 estimate reported that 52% of the autobahn network had only the advisory speed limit; 15% had temporary speed limits due to weather or traffic conditions and 33% had permanent speed limits.[2] Measurements from the German State of Brandenburg in 2006 showed average speeds of 142 km/h (88 mph) on a 6-lane section of autobahn in free-flowing conditions"
52% си е бая голям процент път без реални ограничения. И щом средната скорост е 142км/ч, значи има доста хора, които карат с над 142. Отделно, че сравнително малък процент биха карали постоянно с много по-високи скорости поради ред причини. Тия магистрали не са като нашите обаче, колите също.
При всички положения не е достатъчно само да ти се каже - недей кара бързо, защото е опасно. Трябва да ти се покаже и да се убедиш лично, че е опасно. Това става с истински удари Например, специално пригодени коли в контролирана обстановка на полигон. Да се чукнеш няколко пъти с безопасна скорост, да усетиш какво е. Това трябва да е задължителна част от курсовете, както ходенето в БЧК за няколко часа, което също е недостатъчно и се забравя много бързо. Като цяло на курсовете трябва да те научат да караш и владееш кола при всевъзможни условия на първо място, а след това вече да знаеш правилника за движение. Аз съм имал две ПТП-та, в единия случай можеше и да не се запозная с мантинелата, ако можех да контролирам колата в конкретната ситуация. В другия случай бях наказан от боговете, защото помогнах на непознат, който нямаше достатъчно акъл явно да бъде дърпан с въже.
Я кажете, тия дето имате книжки - по ваша преценка научихте ли нещо много важно след като ви дадоха книжка, на което е трябвало да ви научат по време на курса?
Иначе нали знаете - всеки, който кара по-бързо от теб е джигит, а който кара по-бавно от теб е педал.
|
|