Автор: te4i
Дата: 23-09-18 21:40
Интересно защо нещата със снимането и правата на сниманите са част от някакво законодателство. При положение, че всеки идиот си прави безсмислени селфита нонстоп, а когато има шанса да участва в изграден с композиция и мисъл кадър, изведнъж се сеща, че са му нарушени правата. Това е абсолютното лицемерие на съвременното високотехнологично общество. Всеки си мисли само какви права са му нарушени, а не какви той е нарушил. Днес ми се случи някакъв господин с детето си да ми нахълта в кадъра , който бях композирал и разбира се аз спрях да снимам и изчаках да премине. Той обаче дойде към мен да ми обяснява как съм го снимал без негово съгласие и т.н. Докато се обяснявах, че неговия образ не ми е важен, а даже ми пречи на снимката, останалата част от кадъра и елементите в нея се разпадна и аз изпуснах момента.Човекът даже извика полицай да му се жалва, но той отказа да заеме страна. Аз лично нямам нищо против, нито пък се кефя, безразличен съм дали някой ме снима. Хората, които се дразнят за мен имат някакъв проблем със себе си. В България , където хората са допуснали държавата да нарушава всичките им основни права-от правото на детето да ходи на детска градина без подкуп, ако се вреди някакси там лелките да му крещят, горе долу всички основни права, даже правото да се движа по тротоара без някой тарикат с кола да ме пресрещне отпред. Та май единственият начин да се почувстаме важни е да се опитаме да набием някой, който явно, без да дебне се опитва да документира живота, не да го шпионира. Отказвам да трия снимки и ще прежаля апарата като сам го счупя в главата на засегнатия, ако някой тарикат, дето си няма хал хабер от изкуство, журналистика и т.н. се опитва да ми се меси в работата. На мен също ми пречат безкрайните ремонти, дето общината ми ги навира в очите, ама се налага да се съобразявам. Ширещото се неразбиране на неща, които не ги разбираме като уличната фотография, показва колко много тъпанари живеят в територията, наречена България.Подобно отношение имат талибаните, дето разрушават всичко, което не разбират. По подобен вандалски начин общината разруши паметника пред НДК, защото на хората им бил грозен. В развитите интелектуално и духовно общества никой не пита идиотите дали изкуството им пречи. Защото обществото цени дори неща които не разбира в конкретния момент. А не като нас да си взривяваме Мавзолея само, защото ни мъчат елементарни комплекси от вече не толкова близкото Соц. Минало.Защото дъщеря ми, която не е била свидетел на тази историческа епоха, е лишена от правото си да види важен културен, архитектурен артефакт, който да й помогне за разбирането на порядките и традициите на социалистическото минало.
По същия начин снимките с нас, които си мислим, че имаме правото да изтрием, някой ден може да се окажат важен документ,елемент, по който бъдещите поколения ще разберат как сме живели днес. Никой няма правото да слага кръст,да трие нещо, което не разбира.Ако използва сила,за да го направи има няколко варианта.
Фотографът защитава правото си като се защитава.
Фотографът е набит, но структурите на държавата -Съд, полиция,принуждават нарушителя, да заплати щетите. Така би следвало да е в Белите държави. Ние разбира се не сме там.
Или както се казваше в Щатите- ”Не съм съгласен с теб, но съм готов да умра, за да защитя правото ти на свободен изказ”Последното показва културата на дадено общество. Оливър Стоун защитава Путин, и прави филми, които са в разрез с официалната политика. Но никой не отрича правото му да прави своите велики филми.
Публикацията е редактирана (23-09-18 22:32)
|
|