Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 13:07

Занесох лично обектива си във Фотографски системи за ъпгрейт на саофтуера. Хората бяха безкрайно любезни и се съгласиха да ме приемат в петък преди края на работния ден.

Проблема беше, че през LiveView не фокусираше правилно, въпреки че през окуляра всичко си беше наред.

Пред мен служител на фирмата закачи обектива и започна ъпдейта. По средата на процеса обаче излезе грешка. При повторен опит вече обектива не се разпознаваше.

Служителят сам предложи да вземе обектива у тях и да препрограмира чипа, т.к. нямал техническата възможност да го направи в офиса.

В последстви обаче се оказва, че нещо по платката е изгоряло понеже било "тръгнало" и като го закачили е изгоряло.

Сега трябва да заплатя 150лв за нова платка или да използвам обектива изцяло в ръчен режи. Дори не разбрах дали изобщо мога да имам някаква връска с тялото.

Според вас кой трябва да заплати за това че по време на ъпдейт платката е изгоряла? Не би ли следвало, ако проблема не може да бъде отстранен или ремонта е твърде скъп да си получа обектива обратно в състоянието, в което съм го оставил?

До колкото разбирам и от "Комисия за защита на потребителите", в тази ситуация нищо не могат да направят.

Явно ще се наложи да си заплатя всичко, но все пак ми се иска да чуя и други мнения по този казус.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pstoev   
Дата:   27-05-14 13:11

естествено че от сервиза!Имаш ли документ че си го дал на сервиза?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: lorddemonic   
Дата:   27-05-14 13:32

Сервиза 100%, но само ако имаш документ/входящ номер/заявка за сервизиране ...

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 13:38

Имам документ с входящ номер, модел и сериен номер на обектива и подпис, но без печат и описание на проблема.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: jivkojj   
Дата:   27-05-14 13:38

И според мен сервиза. То по тоя начин излиза, че може просто да ти сменят платката с някоя изгоряла и после да вдигнат ръце.

Не, че някои автомайстори не го правят тоя номер - да ти сменят работещи части със стари такива, като разчитат, че няма как да разбереш.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   27-05-14 13:43

Ако бях на мястото на сервиза с тая тема вече да съм те потърсил за да отстраня проблема. Ся за едни 150 лв. (най-вероятно и по-евтино за тях) има риск да си съсипят реномето.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   27-05-14 13:43

Ако наистина е така, както казваш,де

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 13:48

Няма как да знам дали те са изгорили платката или дали тя е била "тръгнала", но явно няма как да се върне в състоянието, в което съм го предал в сервиза.

Предпочитам да си го ползвам само с фокус в окуляра, но явно връщане назад няма.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 13:50

Пак казва служителите бяха супер любезни и направиха всичко възможно да ме приемат в удобно за мен време. Но по някога се случват и такива неща. За това се чудя, кой трябва да поеме ремонта аз или те?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: burnmaster   
Дата:   27-05-14 13:52

Описваш сервиза и адреса къде се намира.

Изчакваш да се съберат повече мнения по въпроса.
Изпращаш линк към темата на електронната им поща, да се просветят.[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   27-05-14 14:20

Накрая вероятно ще ти оправят обектива без пари, но не е редно.
А тази тема ми прилича на инструмента, с който ти ще ги изнудваш да го направят. Тоест искаш да си оправиш обектива без пари.

Много техника се срива по време на или в непосредствена връзка със софтуерен ( и фърмуерен) ъпдейт. Във формите с които се съгласяваш преди свалянето на въпросния софтуер са уредени подобни въпроси и при повечето производители има изрично изискване техниката да е в работещо състояние, без съмнения за дефект. Твоя обектив не е бил в такова и резултата е, че се е проявил подлежащия му дефект. Ако сме реалисти ти вече им дължиш заплащане за успешно извършената диагностика, а не работещата платка е в директна връзка с това.
Нали осъзнаваш, че ако не се бяха опитвали да го ъпдейтнат, то тогава пак трябваше да ти сменят платката.

Това е на основа твоите думи приети за чиста монета, а често при клиентите не е така. :)

Ред.: Нямам нищо общо със сервиза.



Публикацията е редактирана (27-05-14 14:22)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: marves   
Дата:   27-05-14 14:24

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: rapesco   
Дата:   27-05-14 14:38

Това е все едно, съединителя ти на колата да не е наред и да ти създава проблеми, а ти да искаш да ти сменят само жилото щото някой ти е казал, че е от него. После да се окаже, че имаш счупен диск или там нещо си друго и да се сърдиш на сервиза, що ти довършили съдединителя.....
Ако си нямал проблем, нямаше да потърсиш сервиз. А ти си имал все пак нещо неработещо, което най-вероятно е било подсказка и е свързано с това, че платката ти е "тръгнала".
Мен ако питаш, отиди в сервиза и се договори да ти намерят по-евтино платката или да ти я сменят без пари примерно и после ела в темата да им благодариш. И всички ще са доволни.
Мое мнение, разбира се

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: peter_m   
Дата:   27-05-14 14:46

Би трябвало сервиза при диагностика да каже кое е развалено и кое не. Ако сервиза е казал че е софтуерно и НЕ Е казал че е от проблемен хардуер ... [smilie11]

А и след като сервиза е казал че е изгорял докато е закачен при тях !!!

Не приемам че може да го върнат по-развален от колкото е оставен ...



Публикацията е редактирана (27-05-14 14:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 15:33

Обектива е Sigma 10-20mm f/4-5.6D EX DC HSM за Nikon. От сервиза казаха, че крайната цена е 130лв, а не 150лв. Не знам дали е заради тази тема. Няма да ми взимат пари за смяната, настройка на мотора и калибриране. Нямам представа колко е доставната цена на тази платка.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: i.k   
Дата:   27-05-14 16:52

До колкото разбирам момчето е отишло в сервиза с проблем "Не фокусира при лайв вю" и в сервиза решават,че проблема е софтуерен, .... при което му прилагат процедура при която умира ... ами да бяха го предупредили че има възможност да му умре обектива при ъпдейта ? [smilie11] [smilie11] [smilie11]
Да бяха диагностицирали първо обектива и после да действат ... тяхна си е вината .. дано покрият щетата напълно .... Не е редно да ти върнат стоката във вид по-лош от този в който е приета !!!!!!!!!!!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: mitkomk   
Дата:   27-05-14 17:28

Нефокусиране през лайв вю си е стандартен проблем на Сигма обективите когато се слагат на тела по нови отколкото е фирмуера им.
Така,че обектива не ти е проблемен предполагам е още така откакто си го взел.
И наистина се решава проблема с ъпдейт на фирмуера(ако има).
Чак пък да изгори платката..
Най вероятно проблем при флашването(неправилно направено,кофти флаш или каквото и да е друго).
Ако "в къщи" се е опитал да отпои чипа и да го препрограмира на програматор и е омазал всичко...
Свържи се с sd от форума може да помогне.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   27-05-14 17:40

И аз като електрончик да си кажа мнението.
Ако сервиза е оторизиран - тогава са длъжни да ти отремонтират обектива. При флашване ако са сбъркали нещо е най-нормалното да умре обектива. Напълно възможно е да са пробвали да запишат фърмуер който не става за точно тази платка. Имат си версии и всеки фърмуер става за определена платка. Това, че техника е некадърен и се е осрал не трябва да се плаща от клиента. Некадърния техник да си плати дефекта който е направил. След като са обявили на клиента, че ще му флашнат обектива - клиента си плаща флашването а техника плаща новата платка. Клиента е дал затворен работещ обектив. Клиента не е разглобил сам обектива или не е флашнал сам обектива. Той ако можеше нямаше да потърси сервиз.
Ако бях на клиента не само КЗП ами и дело от частно-правен характер щях да заведа.
Техника си поема грешките за негова сметка. Не може клиента да плаща на некадърния техник да се учи на неговата техника.
Ако съм закарал колата за смяна на съединител или за жило в сервиза и накдърния монтьор ми разбие предното стъкло с гаечен ключ аз ли трябва да си платя смяната на стъклото ?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 17:49

Това с различния фърмуер е много възможно. Помня, че доста време търсеше версията. Не мога да трвърдя със сигурност понеже разглеждах разни списания през това време, но определено имаше някакви коментари относно версиите. Но така или иначе не съм толкова запознат и не мога да правя заключение дали служителя е допуснал грешка или не.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 17:50

"Официален дистрибутор за България и оторизиран сервиз на продуктите на Sigma..." това е което пише на тяхната страница

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   27-05-14 18:10

След като са оторизиран сервиз искаш дипломата на този човек и сертификата който му е даден след завършване на обучение по въпросните обективи. Ако го няма напълно законно можеш да сезираш КЗП и е тяхно задължение да отстранят проблема за тяхна сметка. Можеш да пишеш на сигма и да се оплачеш от сервиза.
Колеги са ми, но не мога да защитавам некадърници които се опитват да прецакат клиента заради тяхна си грешка. Да се научат как се флашва обектив и тогава да извършват тази услуга "професионално" срещу пари.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: peter_m   
Дата:   27-05-14 18:12

Аз само не разбрах ... как така ще носи обектива вкъщи ... и после няма да е той виновен ...

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: thexy   
Дата:   27-05-14 18:35

Как така "...оторизиран сервиз на продуктите на Sigma..." няма техническата възможност да префлашне Sigma обектив в офиса? Смешна работа.



Публикацията е редактирана (27-05-14 18:37)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 19:08

От фирмата казаха, че ъпдейта е безплатен. За това пари не са ми искали. Единствено трябвало да си платя. ако искам да го калибрират.

Не знам дали сервиза е "вкъщи" или не, но действието се развива в офиса им на адрес София 1360 ул. Обелско шосе №18.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: vgramatikov   
Дата:   27-05-14 19:33

Лош късмет за сервиза но за съжаление е изгърмял при тях. Няма значение кое било тръгнало и други думи в минало време.
Оправят ти го и така...за тяхна сметка разбира се.
Такъв е закона.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: compur   
Дата:   27-05-14 19:53

sd нищо не е казал по въпроса...

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 19:53

До колкото разбрах това е сервиза за Сигма в България. Друг не успях да намеря.

За съжаление те са на позиция, че е бил "тръгнал" и те нямат вина. За това трябва аз да си заплатя изгорялата платка.

От КЗП казаха: "Ние не сме експерти по обективи. Подайте жалба заедно с касовата бележка за извършен ремонт"

Остава да си наема адвокат и да си търся правата по съдебен път. Но това означава яко нерви, загубено време и бюрокращина.



Публикацията е редактирана (27-05-14 19:54)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: thexy   
Дата:   27-05-14 20:22

Чл. 104. (4)от ЗЗП Поправка или ремонт на потребителска стока е привеждането й в съответствие с договора за продажбата й, когато има несъответствие между тях.

Не съм юрист, но може да прочетеш повече тук: http://lex.bg/laws/ldoc/2135513678
и да търсиш в страницата с ключова дума "ремонт".

BTW обектива в гаранция ли е?


Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   27-05-14 20:28

Не, не е в гаранция. Ако беше предполагам нямаше да я има тази тема.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   27-05-14 20:45

Когато ти си им предал обектива то в протокола пише даден дефект. Кажи, че се отказваш от ремонта и си готов да заплатиш диагностиката и желаеш да ти го върнат в състоянието в което си го дал. Ако те не са пипали обектива то той е щял да продължи да работи следователно те са хората които са го стчупили. Проблема си е техен. Попитай дали сервизният техник който е повредил "тръгналия" обектив има сертификат от Сигма за ремонт на тои тип обектив и дали може да докаже правоспособност при евентуално дело в съда. Обясни им бавно и със спокоен тон, че не благотворителна организация която цели да заплаща за обучението на персонала им и всички декефкти и повреди случили се докато обектива е бил при тях и не са описани в приемния протокол са си за тяхна сметка. В противен случй ако някой бутне обектива и той падне от масата и му се стчупи предната леща ще те накарат да си платиш леща защото не е била достатъчно здрава за да издържи падане от маса.
Помоли ги на технически език да ти дефинират думата тръгнал както да го докажат с измервания и с протокол както и да докажат, че повредата е в следствие на твоя вина а не вина на техен служител.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: stown   
Дата:   28-05-14 01:21

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: ElBandido   
Дата:   28-05-14 11:07

много разбирате нещата ей, големи сте признал съм ви от давна [smilie18] носят ми комп казват ми за преинсталация е тръгвам да го инсталирам и твърдия диск просто спря и не тръгна повече ;) аз ли да им купя нов твърд диск а? хахахаха много смях в този форум и комплексарищина и квото се сетите ай наздраве[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   28-05-14 11:08

Това е че няма как да се докаже защо е изгоряла платката. Трябва експерт да установи къде точно е проблема и какво реално се случило. Те и на това разчитат.

И аз бях с прекрасни впечатления от всички, особенно от дамата, с която разговарям по телефона, но след като се налага да плащам за нещо, което не аз съм повредил, вече не е така.

Не знам кой какви сертификати и дипломи има, но изгорялата платка е налице. И явно никой от фирмата не иска да поеме отговорност за случилото се.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: marves   
Дата:   28-05-14 11:26

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   28-05-14 11:36

Елбандидо - да, ти ще купиш диск. Проблема си е изцяло твой. Изгорял е докато е бил в теб. Ти си подписал протокол. Аз като клиент от къде да съм сигурен, че ти не си бутнал компютъра и не е изгорял диска по твоя вина? Оправяй се както знаеш. Ти си професионалист който печели от ремонта на компютри. Как и защо си повредил компютъра си е лично твой проблем. Това е разликата между помощ на съсед да си оправи компютъра/колата и професионалната работа. Професионалиста взима пари за да свърши нещо и гарантира качественното му свършване независимо от обстоятелствата. При приемане на стоката професионалиста я преглежда пред клиента и съставя протокол. Да, случва се да изгори хард диск но щом е изгорял в сервиза а не пред клиента - проблема си е на техника. Да си е взел предпазни мерки. Да провери захранването, да пусне тестов софтуер и т.н. МТБФ-а на сегашните дискове е над 100 000 часа. Изгарят, скапват се, но е рядкост. Затова техника като е професионалист да си носи отговорността. Искате доктора да носи отговорност като му умре пациент по негов грешка ама техника да не носи отговорност като скапе техниката по негова грешка. Да, изгарянето на харда е грешка на техника. Защото не е взел предпазни мерки за да не се случи.

Що се отнася до Светльо - от преди години имам впечатление от него, че е точен. Не съм го виждал поне 6-7 години но преди това никога не съм имал проблеми с него. Отиди и си поговори с него в прав текст на 4 очи. Обясни му, че си дал работещ обектив и заради грешка на техника вече не работи. Платките не горят от самосебе си. Те биват повреждани. На тая платка има процесор, памет, малко кондензатори, резистори и транзистори. Кое е изгоряло? Как е изгоряло? Само? От стоене? Частите горят или от прегряване или от претоварване по ток или напрежение. Няма такъв термин като тръгнало. Ако е механичен детайл който има износване - да кажеш, че износването е достигнало до краен предел и вече е извън толеране. При електонен елемент кое е износено? Електроните вътре в метала са се изморили да трептят? Или силиция вече не е силиций ами някой изотоп на друг елемент.
Да дойде тоя техник с "тръгналата" платка на мене да ми ги обясни тея неща. Като е неграмотен и се е осрал - ще си плати.
Неприятното е, че докато траят разправиите ще си без обектив. Иначе с удоволствие ще се позабавлявам с "професионалистите" да ми докажат как "тръгналата" платка сама е изгоряла.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: sherbit   
Дата:   28-05-14 11:37

"изгорял" е доста технически издържано.

По българското законодателство трябва да има дневник с рекламациите ако това ти помага. Задължително е!

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   28-05-14 11:44

Има голяма разлика дали ще сменяш фирмуер или ще преинсталираш компютър. Говорим за коренно различни видове памет. Прекъсване на захранване, грешен фирмуер или друг проблем по време на изпълнение може да доведе до сериозни проблеми. При хардиска пускаш наново да се инстралира и готово.

За това сам си преинсталирам компютъра, а за смяна на фирмуер се обръщам към специалисти.



Публикацията е редактирана (28-05-14 11:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: ElBandido   
Дата:   28-05-14 11:48

pif , както има една приказка ти на тази страна лежи пък ще се наспиш ;)[cool]

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

marves , и ти си в тва число [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: peter_m   
Дата:   28-05-14 11:54

Само съд е решението ...

От КЗП нищо няма да направят, те работят по документи ... а документи ще им дадат от сервиза. Ти си некомпетентен да твърдиш каквото и да е, те са компетентните и каквото напишат в тяхните становища това ще е.

Горното е проверено лично. За съжаление ...

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: analogsa   
Дата:   28-05-14 12:05

написа:

> много разбирате нещата ей, големи
> сте признал съм ви от давна [smilie18]
> носят ми комп казват ми за
> преинсталация е тръгвам да го
> инсталирам и твърдия диск просто
> спря и не тръгна повече ;) аз ли да
> им купя нов твърд диск а?


Нещата са доста различни. Причината клиентът да иска преинсталиране съвсем реално е частична повреда на диска. В този случай не е работа на клиента да прави диагностика и да казва какво трябва да се направи, а на техника да изясни каква е първопричината за проблема.

В разисквания случай най-вероятно няма "изгоряла" платка, а погрешно записан boot-sector във флаша и отказ на платката да стартира с новия флаш. Нямам и най-малка представа какви са конкретно използваните чипове, но при някои наистина има вариант да се програмират на външен програматор. Оттам нататък - варианти за фал много и всичките са по вина на техника. Да си измива ръцете е непрофесионално и недостойно, но пък хич не ме учудва. Случва се всеки ден, в най-различни сфери и на най-различни места. И разбира се, не само в БГ.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: sherbit   
Дата:   28-05-14 12:11

Законовата ти гаранция е 2 години, търговската гаранция е друг филм.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   28-05-14 20:17

Сега ще се парафразирам в още по-конкретна форма, изглежда се налага:
При съгласяването с общите условия на сервиз за електроника, това става автоматично при оставяне на изделие за диагностика в 95% от сервизите, приемаш риска при извършването на диагностиката да настъпи по-екстензивен или експанзивен дефект и/или изделието да не може да се възстанови във вида, в който е постъпило за ремонт/диагностика или първоначалния търговски вид. Знам, защото лично съм писал няколко, когато се занимавах и с това в много далечното минало и само си представям колко по-добре са си вързали гащите за последните 15 години. С това са много добре на ясно от КЗП и рядко се занимават с извън гаранционна стока, но не им се занимава дори да ти го обяснят ако говориш с тях или даже и да ти обяснят, то клиента има странната избирателна чуваемост, както изглежда и повечето участници в тази тема. Съд също няма да ти помогне освен да се вкараш в разходите по делото, ако изобщо се стигне до дело. Единствено при гаранционни изделия имаш прилични права, а за всичко извън предните разчиташ на честността на сервиза и не забравяш, че и те не са "благотворителна организация която цели да заплаща" Scr. pif нужните за нашия ремонт части. Естествено българското съзнание винаги е параноично относно сервизи и все някой се опитва да ни излъже, да ни подмени нещо и все ние не сме виновни и ще си търсим правата. Сравнени с други видове "майстори" и сервизи тези за електроника в голямата степен са на много високо ниво (има някой тъпи изключения), но въпреки това поне половината клиенти са недоволни. Не го разбирам това, май е от народопсихологията ни. И настоящата тема не разбирам, но изглежда всеки трябва да се изходи по нея, както става повечето теми тук.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   28-05-14 22:51

р.андреев,
аз съм електрончик. Занимавам се основно с проектиране на електроника но по воля или неволя ми се налага да ремонтирам това онова. Тея приказки за кадърни сервизни техници върви ги прикзвай на някоя баба. В държавата не останаха кадърни хора. И след като некадърния техник се е осрал - да си поема последствията. Той е много кадърен ама клиента е виновен щото обектива е "тръгнал".
Моля кадърния техник да ми дефинира научно какво означава "тръгнал". Също така да смени повредения компонент (ако успее да открие кой е).
Готов съм да събера апаратура и да поспоря с техника. И ако ми докаже, че не той е скапал обектива а обектива си е "тръгнал" сам и се е самоскапал - аз лично ще платя новата платка + труда му. Но ако не може - ще смени платката на човека без пари и ще ми плати моето време.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: imitev   
Дата:   28-05-14 23:28

Той обектива е "пристигнал" вече, вие още се горещите...[smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: analogsa   
Дата:   28-05-14 23:30

Pif, напълно съм съгласен с тебе. Но в реалният живот нещата никога не се развиват по сценария, който си описал. На мястото на потърпевшия бих писал до Sigma, с надеждата че имат някакъв интерес да поддържат доброто име на фирмените си сервизи, макар и в третия свят. Определено бих описал случая и в няколко англоезични форума. Адвокати и други паразити е безпредметно да се привличат.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: tricky8600   
Дата:   28-05-14 23:49

Изпращал съм във въпросния сервиз една светкавица Сигма за фирмуеър - казаха, че няма как да стане и платиха дори обратния куриер. Така, че изключвам да се опитват да си правят опити.
Коректни са.
Чип в нета може да намериш на прилична цена.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: stown   
Дата:   29-05-14 00:35

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 00:45

@pif А ти можеш да докажеш, че техника е "скапал" (много технически термин, иначе искаш дефиниция на "тръгнал") обектива?
Ако беше с професията, с която се представяш нямаше да спориш. Хващаш ли парадокса на настоящата ситуация?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   29-05-14 02:37

Парадокса на настоящата ситуация е, че техника ти е приятел и единственният аргумент за който можеш да се хванеш е лингвистичен.
За да просветя филолог като теб ще се опитам да го обясня по по-прост начин.
Тръгнал обектив е като полу-бременна жена. Жената може да е бременна или не. Здрав или повреден. Няма полу-здрав или полу-повреден. Ако е повреден - си има дефиниция за вида на повредата. Това се диагностицира и описва в протокола.
Както жената може да е бременна с 1, 2, 3 или повече бебета. Може да са момчета, момичета, хермафродитчета, извънматочни и каквото още искаш. Във всички случаи жената е бременна. Това се вижда от доктора на ехографа. Все едно да я приемат в болница за раждане с близнаци, ама едното да умре и да я излъжат, че е било само едно.
А думичката "скапал" е синоним на повреден. Това е крайно състояние което не указва посока а указва действие което е довело до крайно състояние. Дали за бременна жена ще използвам "надула корема" или произволен друг диалект това не променя факта, че в утробата и има фетус. Схващаш ли разликата?
Техника е причинил повреда на обектива. Никой не успорва, че обектива е имал някаква повреда. Факт е, че обектива е бил в работещо състояние до преди намесата на техника. Причината за липса на фокус е възможно да е на всякъде. Задачата на техника е била да диагностицира проблема и да извърши съответните действия за отстраняване на повредата ако е открил такава.
Вместо това, техника с умишлените си действия е извършил интервенция която е привела обектива в пълна неработоспособност. Дали е използвал грешен кабел, грешен софтуер, грешен компютър, налял е грешен фърмуер или му е прекъснал куплунга по време на програмиране е напълно без значение. Факта е, че техника извършвайки манипулация по обектива го е привел в неработоспособно състояние - забременял е. Дали е бил полу-бременен преди техника да го пипне не може да се докаже. Последен техника се е съвукуплявал с обектива и следователно той е бащата на стчупения обектив. Или повредения, или скапания, или както си искаш. Това не променя факта, че обектива не работи от действията на техника.
Дали успях да налея капчица съзнание в интригантската ти глава или да пробвам да го обясня по друг начин?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   29-05-14 10:12

Решил съм да се свържа със Sigma. В официалния им сайт пише, че ако не съм от US да се обърна към най-близкия сервизен център.

Интерестното е че за България е посочена друга фирма "Inter Data Systems Ltd, 1618 Sofia, Bulgaria 8 Angelov Vrah Str." http://www.sigma-photo.co.jp/english/network/index.html
Но официалният им сайт не работи и не мога да намеря повече информация.


Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: turntablism   
Дата:   29-05-14 10:18

Като човек, който се занимава с електроника и фърмуер доста активно искам да подкрепя думите на pif. Дори си мисля, че в обектива нищо не е тръгнало най-вероятно. Единственото, което може да се случи и да не е по вина на техника вероятно е гадната случайност да се прекъсне вече доста износен лентов проводник, който служи за комуникация между два модула в обектива или за комуникация на обектива с външния свят. (Сещате се, че това не се дефинира като изгоряла платка) ...

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 11:02

@buktop ИДС Бяха представители на Минолта преди много години и до колкото знам приключиха с този бизнес преди може би десетина години.

@pif Изключително немощна логорея. И за протокола не познавам техника и само съм чувал инцидентно за сервиза.

@turntablism Изключваш ли варианта контролера на обектива да е работил неправилно с фърмуеър в2,1 заради физически дефект и абсолютно същия физически дефект да не му позволява изобщо автофокус, но примерно със запазени други функции след ъпдейт до фърмуеър в3,2? Това е хипотетична ситуация.

Друга подобна ситуация, защото съм я виждал лично, е в новия фърмуеър да е заложена самодиагностика на междувременно открит от разработчиците дефект и реакцията на откриването му да е изключване на определена функция, връщане код на грешка и налагане подмяна на блока.

Такива ситуации има всякакви, така че не тича да употребяваш думата "Единственото...".
И пак да кажа, защото отново има неразбрали: Има общи условия, с които клиента се е съгласил. Това не е лингвистика, а договорени отношения.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   29-05-14 11:02

Току що говорих отново с любезната дама от Фотографски системи. След като се свързали със Сигма за поръчката на новата платка и дискутирали какъв е проблема и как е възникнал, от Сигма са решили да изпратят безплатно нова платка.

Не знам дали тази тема е помогнало, но благодаря на всички ви за коментарите и на Фотографски системи, че намериха решение на проблем!

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 11:08

Едва ли. Ако ти не си им изпратил линк, дълбоко се съмнявам да висят като нас по форуми. Между временно честито отърва се леко за разлика от наплютото реноме на сервиза, който ти държеше да споменаваш по име.
Ако аз съм на тяхно място щях да ти оправя обектива и да предявя претенции за оронване на авторитета. Как ти се струва?

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: i.k   
Дата:   29-05-14 11:43

Честито за добрата развръзка!
Интересно е че в чужбина разбират,че грешката е при тях а не при потребителя,докато тук ти искат 150 лева за "тръгналата" платка.
randreev - какви претенции какви пет лева ... ясно е че ти си техника от сервиза, както и че си на грешната страна! Защото очевидно Сигма си поемат разходите !!!!

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: buktop   
Дата:   29-05-14 12:29

Аз заставам зад всяка една моя дума. Всеки има право свободно да изразява мнението си. Ако прочетеш внимателно постовете ми в тази тема ще видиш, че съм се опитвал да избягвам директни обвинения и констатации по теми, в които не съм компетентен.

Ако фирмата беше потърсила проблема и беше направила консултация със Сигма, то нямаше да се стигне до тази тема. Случват се и непредвидени ситуации и се налага да се намери решение.

В темата всички, които са използвали услугите на фирмата, казаха че са доволни. Аз също споменах, че съм много доволен от обслужването на фирмата с изключение на това, че искат съмнително за мен да заплатя за нещо, което не съм повредил. Още от начало се заеха да направят всичко възможно, за да ме приемат в удобен за мен момент. Съобразиха се с това, че не съм от София и разполагам с ограчино време, в което мога да предам и взема лично обектива.

Ето, че решение на проблема се намери. Нямам против след като цялата тази разправия мине и си получа работещия обекти администраторите да изтрият темата. Ничий авторитет не искам да оронвам. Искам просто работещ обекти и да си снимам без да се занимавам с подобни писаници по форумите.



Публикацията е редактирана (29-05-14 18:15)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: pif   
Дата:   29-05-14 12:36

рандреев,
ясно е, че си на ти с филологията но си много на вие с електрониката.
В обектива има:
2 електромотора
3 датчика за позиция
2 електромагнитни актуатора ако е стабилизиран
1 2 или 3 акселерометъра
няколко ключета в зависимост от конфигурацията - АФ, Стабилизация и т.н.
На платката има:
Процесор - с външна или вътрешна памет
драйвери за моторите и актуаторите
интерфейсна част към фотоапарата която се състои в няколко защити и евентуално някакъв стабилизатор който да захранва процесора на по-ниско напрежение и да филтрира смущенията от моторите.
Обектива си комуникира с фотоапарата по някакъв сериен протокол. Този протокол е с мастър/слейв топология и е насочен от апарата към обектива. Апарата пита обектива за статус като статуса на обектива е фокусно разстояния на вариото, текуща позиция на фокус и бленда както и състояние на ключетата по обектива. Фотоапарата може да каже на обектива да завърти фокуса в дадена посока, може да каже да отвори или затвори блендата до някаква стойност и толкова.
Тези космични технологии дето някой си открил бъг и не знам си какво е станало - пак са за баба ти. Тя може да ти повярва.
Хората са ти го казали, че при голяма разлика във версиите на тялото и обектива при лайв вю се получава проблем във фокуса. Проблема идва от фотоапарата а не от обектива. Фотоапарата фокусира правилно при пуснато огледало но има проблем при работа на матрицата. За да се отстрани този проблем (който е на тялото а не на обектива) е по-правилно да се ъпдейтне обектива за да си комуникира правилно с новата версия на фърмуер на фотоапарата.
Какво е сбъркал техника - не е ясно. Дали този обектив е можел изобщо да бъде ъпдейтнат на по-нова версия - също не е ясно.
Дали техника е успял да разбере коя е текущата версия на софтуера и на хардуера и дали е успял да разбере коя е максималната версия на фърмуера която тръгва на този хардуер - също не е ясно.
И дали правилно е свързал кабелите и дали някой от кабелите не му е прекъснал по време на флашването - и това не е ясно. Ясно е само, че техника е преебал скапан обектив и е поискал клиента да плати за тази му грешка. Това носи лошо име на сервиза независимо, че след много мрънкане и писане по форумите са решили да компенсират клиента.
Накой като се осере няма какво да си траем а трябва да информираме обещственноста. Това ще доведе до по-коректно отношение от търговци и сервизи и следващия път когато се опитат да прецакат някой със 150 лева ще се замислят дали да се правят на тарикати.
Възможно е и да го е флашнал и да не е имало проблем ама да е решил да изцоца малко кинти от клиента като му "смени" платката с нова. Все пак сме в БГ и освен, че техниците са адски некадърни и са адски алчни.
Поздрави приятеля си "кадърния" техник на който сме уронили името и трябва да му се извиним.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: stown   
Дата:   29-05-14 17:54

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: randreev   
Дата:   29-05-14 18:23

@pif "Ясно е само, че техника е преебал скапан обектив..." [smilie24] Точно над това спекулирам от бая време.

Последно, аз съм техника или неговия най-добър приятел? [smilie5] Или може би PR на Сигма за България?

Съвсем между другото ако техника е виновен дали Сигма щяха да подменят платката или щяха да им кажат сменете я за ваша сметка? Мислете малко преди да повръщате изключително тегави за четене и едновременно много не съдържателни постове!

@Stown Какво общо има Драгиев със Сигма? Предния път си мислих, че си се объркал нещо, но втори път споменаваш.

Ред.: Малей колко прав излязох, мразя да цитирам себе си, но от първата страница:
"Накрая вероятно ще ти оправят обектива без пари, но не е редно.
А тази тема ми прилича на инструмента, с който ти ще ги изнудваш да го направят. Тоест искаш да си оправиш обектива без пари."



Публикацията е редактирана (29-05-14 18:27)

Отговори на това съобщение
 Re: Изгоряла платка по време на ъпдейт
Автор: stown   
Дата:   29-05-14 19:13

Този потребител е деактивиран. Всички негови текстове са изтрити от администратора.

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »