Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
> ... но за сметка на сенките, които де
> факто са дявола на цифраците.
> Никога не съм намирал смисъл от
> тази функция - просто експонираш
> ЕТТР и вземаш максималното от
> кадъра. Другата страна - ALO,
> доколкото знам работи само при JPEG
> и е де факто леко повдигане на
> сенките. Ако снимаш в JPEG е гот.
>
При HTP, сравнено с ETTR, има и промяна на кривата, докато при ETTR коригираш линейно с яркостта.
За сенките трябва да се вникне малко по-надълбоко в същината на процесите. Съвременните сензори имат динамичен диапазон поне 14.5 EV, но е важно да се знае, че са линейни преобразуватели. За разлика от филмовата лента, която в светлите участъци има логаритмична зависимост и затова динамичният диапазон е доста по-широк. При матриците проблемът с използването на пълния динамичен диапазон от 14.5 EV идва от усилвателите на сигнала и постигането на различни нива на ISO. В повечето съвременни камери RAW файлът е 14 битов. Това означава, че с такова преобразуване на сигнала без специални "хитринки" няма как да се постигне 15 EV динамичен диапазон. Тези 14 бита представляват 14 стопа с 16384 нива за всеки пиксел. При това първият стоп съдържа 8192 нива в най-ярките части на изображението. За осаналите 13 стопа остават другите 8192 нива. Вторият стоп от светло към тъмно съдържа вече 4096 нива, третият съответно 2048, четвъртият 1024 и т.н. Колкото повече се приближаваме към най-тъмните части на картинката, толкова градациите са по-малко. За последния стоп остават 2 нива.
Та след тази кратка теория става ясно, че "ваденето" на детайли от тъмните части е доста безнадежден метод, водещ след себе си до повишаване на нивата на шум. Докато "ваденето" на всички възможни нива от светлите части ще покаже повече детайл в картинката. Затова и ETTR, и HTP би следвало да се предпочитат при светлинни условия с голям контраст на осветеността. Специално за ETTR е добре да се ползва RAW хистограмата от Magic Lantern, която показва вярната картина в светлите участъци. За HTP апаратът поема тази грижа върху себе си. При условие, че се ползва правилен метод на измерване на експозицията.
Аз ползвам комбинация от ETTR, HTP и Negative Digital ISO в Magic Lantern. Много съм доволен от резултата, особено при пейзажи в по-контрастни условия на снимане.
Иначе функцията HTP е незаменима при репортажно снимане, когато светлинните условия силно се менят и няма време за прецизни настройки. Това ми спасява много кадри с детайл в светлите участъци. Без HTP тези участъци лесно прегарят.
Функцията ALO така и не можах да разбера, какво точно прави. И тъй като предпочитам аз да контролирам нещата, а не апарата, виняги я държа изключена.
Да, директна промяна на файла в ALO няма, но маркира RAW, че при снимката е зададено ALO в съответната степен и после в DPP автоматично включва промяната на тоналната крива в Low, Standard или Strong. При желание можеш да се откажеш от ALO. Наистина при jpeg си е добре, защото апаратът извършва промяната, но от вътрешния RAW файл и резултатът е несравним с този при последваща манипулация на jpeg файл.
chrisnoch, повечето канонски сензори имат между 13 и 15 стопа динамика, но заради изнесения извън сензора аналогово цифров преобразувател, използваемите са само 10-11 стопа. Канон все още прави по - качествени сензори (откъм пиксели) от конкуренцията и това си лични на високо исо, където по принцип всички сензори са photon noise limited и динамичния обхват на канонските сензори е обикновено по - добър от другите в същия клас.
Колкото до ALO и HTP и тем подобни не ги използвам :). Снимам в RAW и обработвам. Досега не съм срещнал ограничение от това. Имайте предвид, че HTP увеличава доста освен шума в сенките и бандинга. Ползвал съм го само няколко пъти при снимане на видео, където определено помага.
HTP е недоекспониране на ISO200 (или снимане на исо 100 със скорост на затвора като за 200) с един стоп и после "софтуерно" издърпване на кадъра до правилната яркост.
> Колкото до ALO и HTP и тем подобни не
> ги използвам :). Снимам в RAW и
> обработвам. Досега не съм срещнал
> ограничение от това.
От последните ми десетина хиляди кадъра я има, я няма стотина в jpeg. Но понеже съм твърд привърженик първоначалната обработка да става с DPP, тия маймунджулуци ALO и HTP се връзват добре него. А за някои обективи може да се ползва и DLO, което си е улеснение. Ако се налага друга обработка, това става в 16 битов TIFF.