Автор: BotsRevenge
Дата: 14-04-14 17:31
Техниката, която ти препоръчаха, наистина ще ти позволи да я приложиш в голям брой жанрове.
Въпросът е в кой жанр искаш да се развиваш ти - потрети, пейзажи, интериори, продукти, сватби...?
Аз снимам сватби, интериорина и автомобилна рекламна фотография главно. 3 години ползвах Nikon D3 и добавих и D3s. Сега преминах изцяло на безогледална система Olympus OM-D E-M1 и Pen mini 2. Мога да кажа, че имам не по-малък успех с micro 4/3 спрямо fullframe системата ми.
Мисълта ми е, че не ти е от решаващо значение да вземеш фулфрейм, за да се научиш, или дори да се занимаваш активно.
От реакциите на хората съм се убедил, че не е от значение размерът на техниката ти, а колко умело работиш с нея и колко ентусиазъм влагаш в снимането. Това прави впечатление на хората. Нагледал съм се на разни любители с мега буцести апарати, които гледат важно наоколо, държейки апарата си гордо вирнат нагоре. Правил съм си експеримента в този момент да снимам с Pen mini 2-ката, което прилича на тотален сапунер и накрая разликата в снимките ни се оказва толкова голяма, че важният чичо с големия апарат става за смях.
Да, в началото, докато се учиш и не си уверен, големият апарат ще е в полза за излъчването ти. В последствие, обаче, ще усетиш, че повече ти тежи, от колкото ти е кеф. Аз също известно време се правех на важен с двете D3ки на рамената ми с 24-70 и 70-200, но това продължи до момента, в който усетих, че цялото това тегло ме смазва и умората се трупа по-бързо, от колкото успявам да си почина.
Та - със същия успех можеш да се научиш да снимаш и с безогледална система. Само реши в кой жанр искаш, каква визия желаеш да имаш, упражнявай се докато станеш уверен в способностите си и от там - нататък вече увереността ти ще вдъхва уважение към теб.
|
|