Автор: hotsnail
Дата: 23-03-14 17:13
Значи няколко неща:
1. 24МП са обикновено пре достатъчно. Има бая простор за зумване и кропене
2. Внимавай със скоростта, когато снимаш от ръка. - значи в зависимост от мм-ите гледай скоростта на апарата да е поне 1/(фокусното разстояние * 2) т.е. ако си със 100мм обектив поне 1/200 гледай да имаш. Ако скоростта ти падне намалява и шанса за остра снимка. ако снимаш пейзаж със статив ....
3. Внимавай за фокуса - разбрал си вече че бутона за снимане има две степени. 1-во фокусира и после снима. Гледай да изчакаш апарата да фокусира добре, преди да натиснеш до долу за снимка. Гледай и да не задържаш прекално дълго между потвърждаването на фокуса и снимката. Апаратите от класа на Д3200 най-точно фокусират с централна зона. За портрети гледай скоростта да е около 1/200 и нагоре поне.
4. Повечето обективи не показват максималните си възможности на най отворена бленда (т.е. най-малкото число 3.5, 5.6 или каквото е за твоя обектив). Добра идея е да се затвори обектива малко. Напримерн ако максималната бленда е 3.5 добре е да пробваш на ф6.3
5. 24МП на кроп са доста и при прекомерно затваряне на блендата образа омеква. За Д3200 омекването започва още на бленда 6.3. Избягвай бленди по-мали от 9 т.е. 11, 14 и т.н. въобще ги забрави.
6. Има и технически неща, които са важни и понякога се причина за проблеми. Сравнително рядко се случват, но е добре да ги знаеш
6.а. ДСЛР-ите от типа на Д3200 използват тъй наречената фазова автофокусна система разработена през 80-те години. За съжаление тия системи не винаги са много точни. Понякога им се налага калибрация т.е. задава се корекция за конкретния обектив на конкретния апарат, за да има точен фокус. Обикновенно ще забележиш, че снимките имат много повече детайли малко преди или малко зад обекта който си фокусирал. Мисля, че за Д3200 кабирация се праив само в сервиз. На по-сккъпите модели има и настройки за тая цел.
6.б. 24МП както ти писах са много и за да стане остра снимка на ниво пиксели трябва добър обектив. Обикновенно добър значи и скъп обектив. За щастие някои от обективте без зум вадят доста добро качество на поносима цена. От тези дето съм пробвал за никон 50/1.8G и 85/1.8G биха свършили работа. Обърни внимание на буквата G - това означава новите модели на никон, съобразени с възможностите на модерните цифрови апарати. Предното поколение обективи са проектирани за филм и не винаги могат да удовлетворят завишените изисквания на апарат като Д3200.
7. Като се смрачи за да поддържаш скоростта ще трябва да отвориш колкот може блендата и вероянто да вдигнеш чувствителноста. Вдигането на чувствителноста над 400 със сигурност ще яде детайл дори от модерната матрица на Д3200. Разбира се детайлима пре-много ако другите неща са спазени и вероянто до исо 3200 ще имаш приемливи снимки.
8. Пак за 24МП на АПС-Ц формат си трябва повечко вниамние ако гонииш мксимален детайл. Според мен за пейзаж снимките трябва да са от статив с дистанционно, бленда между ф4 и ф8, исо не по-високо от 100.
ПП Между другото колкот и да ти се смеят тука, доста от хората не могат да направят остра снимка с ДСЛР въобще. Имаше наскоро една групичка дето се сформира в София между фотографи любители...ми факт повечето хора не си уцелват фокуса, грешат скорости и т.н....та въобще не се връзвай на простотии. Залягай малко над четенето. Фотографията не е сложна и не трябва кой знае колко много, но поне бутоните на апарата да знаеш и някой базови неща - бленда, скорост, чувствителност и напред.
Публикацията е редактирана (23-03-14 17:25)
|
|