Автор: ovcharcheto_kalitko
Дата: 23-08-13 21:51
stoyan_5 написа:
> Така е!
> Ама защо ще ми взимат пари за
> диагностика, след като не
> ремонтират скенери?
>
Чакай бе, ти правиш Hi End апаратури, пък не можеш един скенер да си оправеиш... 15 лв... Ми с режийните - горе долу толкова е един час на квалифициран техник. А като се добави и отнетото време на птиемчика в сервиза - може да се каже, че тарифата е тънка. Всъщност, преди повече от 12-13 години, моята за профилактика на принтер беше доста по - висока. Който знае къде и какво да гледа. Общо взето Асахи е казал основните причини, има още няколко. Нямам идея как е реализирана конкретната машина, но съм виждал още една реализациа ца т.нар. Home position. При някои мастилки на НР не се ползва стъпков двигател, а на негово място има лента, прозрачна, върху която има непрозрачни марккери, които се четат и дават информация са изминатия път от главата. Това би могло да се ползва и при скенерите. Идват ми на ум още няколко причини - счупен или износен зъб в някое зъбно колело или зъбен ремък, прескачане на зъб, най-вече на зъбен ремък, хлабав ремък, зъбен или не, натрупване на замърсяване на релсите, по които се движи рейката, както и това, че релсите може и да се нуждаят от смазване. Всичко това обаче се учи с опит. Но за да решиш проблема, трябва да знаеш принципа на действие на различните възли на устройството, основни методи за практическа реализация на тези принципи. Както и опит. Опитът помага за разпознаеш невидян до сега начин на реализация на реализация на даден възел и от там та намериш проблема и да го разрешиш. Та все си мисля, че хич не са много.
|
|