Автор: HSGeorgiev
Дата: 05-12-11 22:06
Ина,
не "обектите, които са на фокус", а обектите, върху които е мерено. Не че не са същите, но ще е по-лесно да го разбереш. Ако имаш много добре осветен обект и освен това в кадъра мнооооого тъмни обекти, на сензора/филма трябва да запишеш едновременно много светли области и тъмни области. Или по друг начин казано сцената има голяма динамика (мисли, че динамика е грубо разликата между най-светлите и най-тъмните области, които носят информация), и което е по-интересно, динамиката е по-голяма от тази на сензора на камерата ти.
shtukov много правилно ти е посочил начина - Photoshop-Image-Adjustments-Shadows/Highlights за да се намали яркостта на най-светлите области и да се изсветлят най-тъмните. Това, че при теб не се получава - пишеш, че тъмните области не се променят - означава че те са просто изцяло черни - там не се е записала информация, тя е изгубена и колкото и да ги изсветляваш в тях разработка няма да има.
Затова - след като имаш външна светкавица - решението е да се стремиш към по възможност равномерно осветяване и на обектите, върху които фокусираш и евентуално мериш и на тези във фона.
За целта използвай TTL на светкавичката си, като комбинираш с възможно най-ниската скорост на затвора, която все още ти върши работа. Колкото е по-висока скоростта на затвора при снимане със светкавица, толкова повече се открояват обектите върху фона зад тях - просто светкавичката използва слаб импулс и далечните обекти от задния план не се осветяват. Това, разбира се, много опростено казано.
Пиши и с каква система и каква светкавичка използваш, плс.
|
|