Автор: rhyan
Дата: 28-10-10 01:15
За триизмерното и ред/циян подхода. Принципа е сходен и крайния резултат е сходен.
При 3д-то (онова в IMAX) наистина има 2 образа, но там различната поляризация на стъклата на очилата показва на мозъка 2 картинки, които са еднакви. Той ги възприема като една и ги слива. Реално няма нищо триизмерно на екрана, всичко е в главата ви.
При другия вариант (червено/синия) принципа е същия, но трика е, че лявата половина на главата обработва информацията от дясно, а дясната от ляво. Затова и червено / зеленото на очилата е обратно на това, което е на изображението. Когато сложиш очилата не виждаш червения 'двоен образ', съответно синия. Така все едно гледаш през поляризираните очила на имакса- мозъка пак работи като хахав и хоп - пак виждаш тримерно изображение.
Картичката на DHL от рекламната кампания беше жълта, с черен текст, с червен и син двоен образ. Имаше нарисувано едно кълбо и някакъв текст минаваше през него. Като я отворих си викам 'Тия DHL поне да си бяха оправили печата, шо пращат тез нескопосани картички', но после видях очилата. Като го сложих влязох в матрицата - виждах буквално следното - държах жълт лист хартия над който плуваше кълбо (приличаше на земята с континенти и тн) и около кълбото имаше пръстен, който също изпъкваше с въпросния надпис. Много се изкефих тогава и се поинтересувах как стават тия трикове...
|
|