Автор: geokar
Дата: 04-12-10 00:57
taricate, викаме 3D на онова, на което викат навсякъде - на обемното (стерео) виждане, на каквото сме свикнали да се радваме, понеже имаме по две очи, виждащи малко различно. Анаглифния, поляризационния и т. н. методи са начини да се накара всяко едно от очите ни да вижда само онова изображение, което би видяло не на снимка, а в живота и да не вижда другото, предназначено за другото око. Мозъкът съединява двете изображения като при нормално виждане и се получава триизмерен (т. е. с широчина, височина и дълбочина)образ. Хиперпростичко, нали? (Апропо
рогатките в армията (стереоскопи с увеличена база)служат точно на базата на дълбочинно виждане да се определят разстоянията до обекта, същият метод се използва и при определяне дълбочината на морското дъно и т. н., а също така при най-нормалният автофокус на така добре познатите ни сапунерки - тези двете очички отгоре служеха за същото). "Щуротията" на стереовиждането я е измислил Дядо Господ за съществата с по две очи и няма как да е "машина за пари", само по себе си.
mindwall, точно за това ми беше думата, като писах, че илюзията за триизмерност говори за майсторство на фотографа и постигането й е предмет на изучаване, всъщност номера е в двуизмерна плоскост да създадеш усещане за обемност.
Накрая да разкажа за един куриозен опит в някои немски частни телевизии преди десетина години да предават "триизмерно" - очилата, които предлагаха, бяха обикновени фолия, едното безцветно, а другото - неутрално сиво. Камерата задължително непрекъснато се движеше около обекта - така окото, което е със сивото фолио забавяше предаването на образа на мозъка и той получанаше двете изображения с разлика във времето, която всъщност правеше да наблюдава обекта от две, леко различни точки едновремено, т. е. стерео. Такова "стерео" виждане можете да получите при всеки кинокадър, в който камерата се движи успоредно на обекта, ако леко притворите онова око, в чиято посока е движението. Разбира се, от такава триизмерност най-вече ти се завива свят и за това телевизията бързо бързо ограничи излъчването на подобни експерименти до окончателното им спиране.
|
|