Автор: djogata
Дата: 22-07-12 11:34
Проблемът с автомобилите и електроенергията е минимален. Напротив, проникването на повече електроавтомобили на пазара е положително за електропроизводителите и разпределителните дружества, защото зареждането може да се осъществява в момент, когато другите консуматори (фабрики, домакинства) консумират много по-малко ток и в системата има излишък.
Електроавтомобилите си имат 3G модул, по който постоянно получават информация какво е състоянието на енергийната мрежа, и по това избират кога колко ток да дърпат от мрежата. Например този модел, който карах, е нагласен така, че да зарежда максимално, когато има много енергия от ветрогенератори в мрежата, за да може максимално да се използват ситуациите, когато духа силен вятър и има много достъпна енергия. Иначе ако има излишък на електроенергия, енергията се праща в Норвегия да помпат вода в язовири.
Иначе за абонаментите - хората са решили да правят бизнес (хехе, все пак собственикът на фирмата е евреин, живещ в Калифорния), така че цената на ползване е изчислена така, че да е с 10-15% по-ниска от еквивалентният модел с дизелов двигател.
Абонаментът за батерията е горе-долу същият като цената на бензина за едни и същи километри, но първоначалната цена на колата е само 2/3 от цената на модела с ДВГ, защото електрическите коли са освободени от данък регистрация (който е 105% за първите 25 хиляди лева от стойността, и 180% за всеки лев отгоре).
Така че в крайна сметка заради по-евтиният лизинг и по-евтината поддръжка (не сменяш масла и филтри) излиза по-евтино да си вземеш електрическа кола. Според сметките на фирмата продавач, с около 15% по-евтино на база годишни разходи - гориво, поддръжка, лизинг, застраховка, данъци.
По-горе писах, че цената е 'изчислена' така, че да е по-евтино, защото си мисля, че спокойно могат да свалят и още цената, защото първоначалната цена на колата БЕЗ батерията (нали батерията е под наем) е 2/3 от тази с ДВГ, а данъкът е над 100%, което значи, че спокойно могат да я продават и за половината цена на тази на кола с ДВГ.
|
|