Автор: stef7
Дата: 10-11-17 17:00
@krist
Плоската нискоконтрастна и като с измити цветове картина идва от това че се използва не линейна а логаритмична крива за представяне на динамика и осветеност. Та затова и казват Log профил или само Log. Лог кривата запазвала по-добре динамичния обхват на сенсора когато снима видео, затова я вкараха вече не само в професионалните (видео/кино) камери но и в хибритните фото/видео такива. Но в хибридните камери не е единствената, има си и линейни профили. И разликата в динамичния диапазон е половин стоп, максимум един. Така че ако това което снимаш няма чак толкова голяма динамика, по-добре да не го снимаш с Log профил, ако камерата ти дава тази възможност. Както писах по-нагоре далеч не всяка сцена изисква и покрива 12-13 стопа динамичен диапазон
Understanding Log-Format Recording
И да с Log видео се работи доста по-криво именно защото кривата не е линейна, а всички сме свикнали да обработваме снимки и видео които имат линейна крива на динамиката и осветеността. Картинката не реагира по същия начин на промени на контраста, наситеността на цвета, осветеността/експозицията. И това е объркващо и трудно. Иска доста знания, играчка и опит.
За себе си след доста ровене и опити намерих ключа към бараката :). И сега работата с лог видео е фасулска работа, не се различава по нищо от начина по който работя с каквото и да било друго видео. Никакви проблеми с цвят и контраст, които преди си бяха мъка. Но нещата опират и до това как си натъкмил целият workflow за работа с видео, каква програма използваш и т.н и т.н.
|
|