Автор: the_cat
Дата: 31-03-15 10:29
И аз с две ръце подкрепям идеята на imitev
Изпробвано е при мой приятел и член на форума - mitakabs.
Преди около две три години му правих един принт за гръб на кухня. Нещата ценово са драстично различни от тези на директен печат. В рекламния бранш съм от години и имам поглед върху нещата.
Печатиш на прозрачно фолио, в случая аз печатих на каст ламинат /фолио за автомобили, външни условия и неравни повърхности/, а след това запечатих принта с бяло фолио. Печатхме огледално, защото лепихме изображението от задната страна, за да предпазим принта. Така се чисти стъклото, а не печата, който е към стената. Препоръчвам на всички, които искат да си правят гръб за кухня.
Стана повече от добре и вече 2-3 години не е мръднало.
В твоя случай, обаче, подозирам, че щом искаш да се вижда през стъклото вариантите са два:
1. Печатиш на прозрачно и лепиш без да запечатваш с бяло, което естествено ще доведе до трансарантни цветове, тоест ще виждаш през печата - нещо като витраж или да гледаш през диапозитив и цветовете няма да имат тази плътност, която биха имали при запечатване. Разбира се и фолиото трябва да е много качествено, за да не пречупва неприятно това, което се вижда навън. Същото ще се получи ако печатиш директно на стъклото без да се положи бяло.
2. Печаташ директно на стъкло изображението и после с бяло, но то може да се положи частично, за което естествено се иска и малко допълнителна подготовка на файла от специалист, който да пусне бяло там където трябва. Така ще имаш зони през които се вижда през стъклото и такива, през които не се вижда.
Основната идея да се полага бяло е че мастилата за печат на стъкло са прозрачни и когато се положат върху някаква основа, обикновено бяла, нещата са ОК. Когато обаче няма бяло, в случая стъкло, то е нужно за да послужи като основа на цветовете и те да придобият плътност да го кажем така.
Много зависи какъв искаш да е крайния резултат и какво точно ще печаташ. Прати някаква снимка на това, което искаш да се получи и мога да ти кажа повече.
|
|