Автор: bpavlov
Дата: 18-05-13 16:07
Значи, хубаво е да се направи едно много важно уточнение, за да не изглеждат думите на Му като бъзик.
Обективите нямат драма с високата резолюция на Д800Е, обективите имат драма с лоу-пас филтъра на всички останали апарати, в това число и д800.
Дълго време и аз самия се залъгвах, че един обектив, който е остър на 5.6 на Д3/Д700 и започва пропорционално да омеква, като го отваряш, то това означава, че максимумът, който пълни обектива на отворена бленда, е 12 Мп.
Истината е, че лоу пас филтъра просто добавя една константна мазня и ефекта от снимка на отворена бленда плюс тази мазня винаги дава малко или повече мазно изображение. На затворена бленда също, но там като цяло общия сбор с мазнята все пак е по-добър.
Другата истина, която разбрах след покупката на Д800Е е, че Д3/Д3с/Д700 имат лоу пас филтър, който направо премазва детайла и това няма нищо общо с резолюцията на обектива.
100-процентовия кроп от Д800Е е в пъти с повече детайл от 100-процентовия кроп на Д3/Д3с/Д700 с произволен обектив. Защото няма лоу-пас филтър. Въпреки по-голямата плътност на пикселите.
За да не бъда голословен, пускам една снимка с най-мекия ми обектив от всичките, любимия стар 28-70/2.8, на бленда 2.8:
http://www.boyanpavlov.com/Work/Forum/DSC_0142.jpg
Така, с Д800 обаче ситуацията не седи така. Там имаме лоу пас филтър и формулата за константната мазня + всички останали проблеми, между които и високата плътност, важи с пълна сила.
Така че, при Д800 драма с обективите наистина има и само най-качествените от сорта на 70-200 II могат да компенсират мазнята от лоу-пас филтъра.
Д800Е работи идеално и на бленди 1.4 и 2, респективно с обективите ми 85/1.4Д и 105/2 DC. Къде се снима и защо с Д800Е на такива бленди? Отговарям веднага - освен ако нямате Д4, най добрата снимка в тъмно помещение, например концерт, се прави с този апарат. И на ИЗО 6400 включително.
|
|