Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 За кадрирането
Автор: caro-anton   
Дата:   18-05-09 00:46

Вчера изпаднах в един творчески запек -

гледайки картини, установих, че поне в класическата живопис няма залитане по тези фотографски правилца за кадриране - хората рисуват и композират свободно - или поне са го правили ... и са се учили в същото време... и са развивали учението за перспективата успоредно с това.

Има ли нещо лошо и ние да снимаме така, както чичковците Рембрант, Рафаел, Тициан, Рубенс, Антон ван Дайк, и подобни са рисували? Да добавим и Ботичели, че ми държи влага все още...

Вярно, във фотографията има много ограничения, много елементи влизат в кадъра, които ние не бихме желали да влязат... както и ... всъщност не съм се замислял, но при класиците всичко е рисувано ... все едно е гледано с нормален 40 мм обектив... а не с теле- или широки обективи... обаче... вчера видях едни картини... много интересни... на фокус бяха само очите... всичко друго беше замазано... все едно портрет от преди 80 години... а това беше картина от преди 500 години... само му забравих името на тоя чичка.

Като казвам - хората композират свободно - никак не е лесно да се изобразят и разположат хармонично 12 души в едно платно... тук не зная какво правило бихме използвали...

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: navy   
Дата:   18-05-09 00:49

Ми правилото на 12-тоъгълниците, толкова ли не се сети [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-09 02:00

Добре е да се почва с правила ...
Но голяма част от фотографската общост спира с първите 3.
Не ми се пише, но ако се захванеш с кой да е от класиците, ще видиш, че в една картина са омешани няколко принципа с един доминантен и майсторско преплитане на останалите.

Има и още нещо. "Информативността" или "символноста", като изискване към фотографията не може да изчезне и за да е четлива, трябва и схемата да е по-проста.

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: ibk   
Дата:   18-05-09 02:42

няма залитане по тези фотографски правилца за кадриране

А според теб, тези правила откъде са дошли?

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: koustana   
Дата:   18-05-09 21:59





Публикацията е редактирана (21-05-09 16:38)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: asahi   
Дата:   18-05-09 22:01

Всъщност нищо не каза, но го направи с много грешки.

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: ivodam   
Дата:   18-05-09 22:04

koustana: Лоша работа, моите снимки обикновено са крайно небалансирани, може би защото и аз не съм [cool]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-09 22:09

Леле мале ...?
Май на някой Очители ще трябва да им се вземе книжката за правоспособност. (ако на туй нещо са научили горкото дете)

Как ще нарушаваш нещо като не го знаеш? [smilie3]

П.П. Ей, тези неща са много сериозни. С приказки, тук, просто не може да се обясни.
Стар, но работещ съвет - КНИЖКИ и ги четете!

П.П.П. За малко осветляване на въпроса - Става дума за мешана салата от:
Геометрия,
Площи и баланс на елементите (петната),
Активност и баланс на цветовете (петната),
Семантиката (понякога),
Психология,
и т.н.

[shtrak]



Публикацията е редактирана (18-05-09 22:28)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: alsash   
Дата:   18-05-09 22:14

чичковците Рембрант, Рафаел, Тициан, Рубенс, Антон ван Дайк, и подобни

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: koustana   
Дата:   18-05-09 22:16





Публикацията е редактирана (21-05-09 16:39)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-09 22:21

Кустана, ти говориш за евентуалния резултат от композицията, а не за законите и. Те това е малката разлика. Не може отзад напред.

П.П. [smile] Сетих се за един практически съвет за проверка на "правилната" композиция [smilie18] [smilie18] [smilie18]
Най странното е, че в доста случай работи.[smilie11]
Върти си снимката, картината във всички посоки и тя, трябва да ти "стои"! Както казваш, да не изпада. [smilie3]



Публикацията е редактирана (18-05-09 22:26)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: asahi   
Дата:   18-05-09 22:21

Не съм учил много изобразително изкуство. Нека образованите да кажат.

В твоя постинг не открих полезна мисъл - само празни приказки. А правописните, пунктуационните и стилистичесите грешки са признак на неграмотност. Поради това не можеш да свържеш във вярна мисъл знанията, до които си се докоснала покрай обучението си.




Чекай да копна бисера, че да не се загуби блясъкът покрай редакциите:

"аз като 4овек у4ила изобразително изкуство,мога да кажа 4е композирането се състои от няколко основни понятия,но най- важното специално е композицията да не изпада,което ще ре4е ,така да поставиш нещата на листа,платното или на снимката няма зна4ение, 4е вси4ко да е ,така да кажа в хармония
например ако имаш нещо в лявата 4аст трябва да го балансираш и от дясната
но все пак в рисуването и в снимането има доста неща които се разминават,с апарата един вид сам създаваш преспективата,а в рисуването просто гледаш и рисуваш и друго не бива да сравняваме фотографията с примерно изобразителното изкуство
просто на4инът,похватите и изразяването на 4уства е съвсем разли4но
важното е да се забавляваш докато твориш и можеш да си композираш свободно така както на теб ти харесва,а правилата са за да се нарушават



Публикацията е редактирана (18-05-09 22:01) "



Публикацията е редактирана (18-05-09 22:31)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: danbi   
Дата:   18-05-09 22:40

MarinY а интегрални и диференциални уравнения да намесваме ли? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: asahi   
Дата:   18-05-09 22:47

И с по-прости функции могат да се обяснят основните зависимости.

В първоначалния постинг на caro-anton забелязвам желание да се намери правилното (или едно от правилните) композиционно решение без да се местят елементите в сцената. Явно той е поддръжник на репортажния метод за снимане.
В постобработката някой от елементите могат да се модифицират. От документална гледна точка това е фалшификация, но от художествена - нищо ново и вредно.

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: koustana   
Дата:   18-05-09 22:50





Публикацията е редактирана (21-05-09 16:39)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: xsakex   
Дата:   18-05-09 22:58

Е какво толкова им има на композициите? Разликата е само, че художника си мести обектите, детайлите където си иска. В много случаи е трудно да видиш определени движения, но в картината стоят.

Тези линии в помощ на кадрирането, които седят във визьорите са измислени в следствие на композиционните правила в ренесансовата живопи - златно сечение и там подобни неща.

П.П. Холандският художник Вермеер е използвам камера обскура, за да си кадрира нещата. Ако разгледате неща от серията "Млекарката", "Момичето с чаша вино", "географът", "Дама пише писмо в присъствието на прислужницата си" ще забележите, че обежната точка е винаги в средата на листа.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: MarinY   
Дата:   18-05-09 23:01

Данби, не. Малко теория и след това МНОГО усещане. Никой не смята. [beer]

Кустана, примерите ти са от "първи урок" по композиране. Дори не урок, а разяснителна лекция.

Ако се замислиш за няколкото неща, които споменах: Цветето може да е обърнато (психология за някакво внушение) Активноста на цвета му и размера, също са от заначение[smilie3]

Изглежда объркано, но става подсъзнателен "начин на мислене" [shtrak]

П.П. Xsakex, избягайте от тези "канони", които са като "градски легенди" - недоказуеми, но жизнени.
Не на:
Централната композиция
Симетрията
Квадрата

[cool] undefined



Публикацията е редактирана (18-05-09 23:06)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: vaskoni   
Дата:   18-05-09 23:02

не "обежна" а убежна!

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: xsakex   
Дата:   18-05-09 23:18

@vaskoni, мерси. За първи път ми се налага да го пиша, пък и май не съм го чел никога. По перспектива чертежи сме правили - не сме писали ;)

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: caro-anton   
Дата:   18-05-09 23:26

В един друг български сайт за фотография със засилено руско участие се забелязва, че братушките усилено се опитват да копират в някои случаи някои композиционни похвати от класиците.
Все пак не живеем в 16 век, ясно е, че всичко е много по-изчистено, бихме могли да кажем, че са останали само водещите линии, които да отвеждат до композиционния център... липсва и тази символика в творбите...в живописта много малко художници вече могат да докарат необходимия рисунък, че да можем да коментираме неговата прецизност, плавност, да коментираме формите, преходите, стила (понякога).
А все пак и форматът си оказва значение - както е при 8 мм кино - кино е, но с големи ограничения, заради формата на прожекцията.
И тук, една картина с размери 2 х 3 метра може да поеме много композиционни елементи, каквито една снимка с размер 20х30 см не би могла. Размерът има значение. Затова и при фотографията повечето неща са изчистени. И все пак фотографията е по-репортажно изкуство от живописта.
Да, аз бих се стремил към документалност, не бих трил с фотошоп елементи. По-скоро бих се опитал хармонично да ги вкарам в рамката на моя визьор...

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: danbi   
Дата:   18-05-09 23:39

Рисуването е изкуство за създаване на изображението чрез добавяне на елементи. Фотографията е изкуство за създаване на изображението, чрез отнемане на елементи.

Чрез кадриране и перспектива избираме подходяща композиция. Предизвикателството е ограниченото време в което това трябва да се случи.

Отговори на това съобщение
 Re: За кадрирането
Автор: джъмбо   
Дата:   18-05-09 23:40

енергото - най-добрия приятел на фотографа

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »