Автор: тьма
Дата: 03-09-08 08:04
домакините и сексбомбите в рекламите
Съпругите от рекламите, разтревожени от лекетата по белите ризи на мъжете си, ще останат в историята заедно със секскуклите, продаващи всичко - парфюми, алкохол, мебели и автомобили. Европейският парламент ще гласува днес резолюция за премахване на сексуалните стереотипи в рекламите, телевизионните игри и медийните продукти. С документа се препоръчва на държавите членки на ЕС да учредят национални органи за медиен надзор, в които да има специален отдел за равенство между половете. Проектът на документа, внесен от шведската депутатка Ева-Брит Свенсон, беше подкрепен от Комисията по правата на човека в Европарламента.
Според Свенсон налаганите от рекламите стереотипи за жената като домакиня или прелъстителка и за мъжа, който шофира мощен автомобил, са опасни за равенството между половете в Европа. Те поставят рамки на жените, мъжете, момичетата и момчетата, като ограничават хората в предопределени и изкуствени роли, които често са унизителни и принизяващи, смята евродепутатката.
В доклада си до Европейския парламент членовете на комисията подчертават, че медийното изобразяване на представата за идеално тяло може да повлияе отрицателно върху себеоценката на жените, особено на подрастващите и на склонните към хранителни нарушения като анорексия, невроза и булимия. Те препоръчват и създаването на Етичен кодекс за рекламната дейност, в който да е защитен принципът за равенство между половете
|
|