Автор: matasel
Дата: 01-09-07 14:29
Гледам, че оная, другата де, тема я заключили, та макар и малко офтопик ще си позволя да кажа на Спешъла:
Сега, а и още повече У бъдещето фокусЪт не е и няма да бъде най-важното в една Художествена фотография!!! Не трябва да търсим нещо където не му е мястото!!! Това да не е маска за производство на микропроцесори, че фокусът и мащабът и контрастЪт и изкривяванията да са най-важни. Не е шаблон за микропроцесор това, а художествена чернобяла фотография. Всъщност въпросните шаблони са също черно бели, но това съвсем не ги прави художествени фотографИИ - не ги прави. Което означава, че не всяка черно бяла фотография е художествена. Там, при шаблоните де, и фокусът е безупречен, а за резкостта да не говорим - то не мое и да бъде иначе, щото ония ми ти обективчета си ги отнасят 1000 лин/мм като куцо пиле домат или бръмбар сламка. И незавимо от това НЕ са художествени фотографии. И обективът е скъп - и това пак не ги прави художествени. Квото и да праиШ, колкото и да ги мъчиш не стават художествени и тва си е.
Композицията - абе композицията е понятие субективно и разтегливо - и то не като ластик, а като балон - разтега се навсЕкъде - така да се каже 3-Д разтегливо.
НО когато в една снимка има настроение, какво значение има дали има фокус въобще и ако го има въобще къде е? Е, сега за един фокус ли шЪ праим световен проблем?!
В друга снимка пък нямало композиция, нямало динамика, нямало идея, цвета.... Орво от 60-те години, винетирането, като от камера обскура, и резкостта ТОЖЕ, но пък снимката квадратна и не стига това ами ДЪЛГАТА страна на КВАДРАТА позиционирана правилно. Освен това снимката прелива от атмосфера - толкова прелива, че просто като я гледаш имаш чувството че от монитора ти струи свеж планински въздух.
Ами ... малко дългичко се получи, ама не се сдържах да споделя преливащото си мнение
|
|