Рекламирайте тук
ЗатвориРеклама в секции форуми и базар
Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.
За стандартната ценова листа и условия изпратете запитване до webmaster@photo-forum.net.
Такам... мъчи ме въпросът за най-ниското iso под 200 при d90. Търсих в нета; повечето твърдения са, че по някакъв изкуствен начин се докарват тези ниски стойности (преекспонира се кадъра на iso 200 и после се поправя експозицията), като така се намалява качеството - по-ниска динамика и т.н. Други пък смятат, че качеството е идентично, ако не и по-добро.
Принципно си снимам на iso 200, но понякога ми трябва по-дълга експозиция (за водопади, морски пейзажи), защото не искам и да използвам прекалено малки бленди. Като се прибера, ще направя някой тест, но ще ми е интересно да чуя и мненията на по-запознатите.
Аз доколкото знам всичко под ISO 200 т.е. Lo1, Lo2 са си изкуствено получени и реално разликата е маргинална. Каквото съм чел реално хората препоръчвт да се ползва най-ниската нормална настройка, която в случая е 200.
Значи тогава ще е вариант да се преекспонира с 1/3 или 2/3 стопа и после да се оправи във фотошоп - така или иначе никонските nef-ове държат повече да изсветляване на сенки.
Значи тогава ще е вариант да се преекспонира с 1/3 или 2/3 стопа и после да се оправи във фотошоп - така или иначе никонските nef-ове държат повече да изсветляване на сенки.
При недоекспониране 200ИСО, все едно го снимаш като 400.
При преекспониране с един стоп (за 100 ИСО) губиш този стоп от светлините, там не държи и почва да гори.
Имам същият проблем, но при високи стойности на ИСО на Д90. Има ли смисъл да снимам над 2000 ИСО включително ( естествено опирайки хистограмата вдясно) или да спирам до 1600 и да просветлявам в конвертора? / пробвал съм и двете възможностти и съм стигал до противоречиви заключения!!!/
satyno
При вдигане на ИСО-то, реже от динамиката в сенките.
Горе долу излежда пропорционално, ама не е съвсем така, по-скоро по някаква експонента.
Моята рецепта е - ако търсиш детайл, снимай на по-ниското ИСО иначе на по-високото, заради стабилноста на апарата.
Think of it like this: the image is overexposed at ISO 100
by a stop, then the data pulled back downwards to adjust
for that. This has two primary effects: first, bright
highlights that were near blowing out at ISO 200 are now
blown out; and second, noise is somewhat buried in the
deep shadows. In my experience, LO values work okay
for low contrast scenes, but are dangerous for high
contrast scenes due to the loss of highlight information.
Moreover, if you look closely on long exposures, you
often see artifacts at LO values that you don’t at ISO 200.
HI values: the HI ISO values compromise overall camera
dynamic range. As you move ISO values up, the camera
dynamic range decreases. Eventually, that range becomes
suspect and it gets difficult to reproduce a wide range of
tones. Nikon marks that changeover point by stopping the
use of numeric ISO values: http://img507.imageshack.us/img507/4930/isop02.jpg
Това е от книгата на Thom Hogan - Complete Guide
to the Nikon D300, но би трябвало да важи и за D90, тъй като сензорите им са едни и същи
Хм, накарахте ме да се замисля. Д40ката е до ИСО200, Д3000 има ИСО100. Някаква идея дали това 100 е искуствено? Всъщност някой, ако знае къде да погледна за Д3000 кое е LO и HI, ще съм признателен. Аз до сега се радвах, че имам ИСО100, но май тия дни ще поекспериментирам на 200. Защото от няколко дена имам AF-S 70-300 VR и като е по-тъмничко - преекспонира. Та ми се налага да правя корекция до -1, за да докарам хистограмата в ляво.