Автор: rachmaninov
Дата: 08-04-11 14:32
Става въпрос за фирмата „Интер Дата Системи” ООД, които до този момент вече повече от 3 месеца не са отремонтирали моя обектив Sigma 17-50/OS за Никон, оставен на 27 декември 2010 година и са ме излъгали поне 5 пъти за датата, до която ремонтът ще се осъществи, като с това лъгане и отлагане са попречили както за намиране на решение за адекватен заместител на обектива за въпросното време, така и за търсене на правата ми от продавача (от Румъния).
Фирмата се явява официален вносител на обективите Sigma за България и сервизът й се намира на ул.Ангелов връх 8 в кв.Овча купел. Представител на фирмата (в качеството й на дистрибутор и сервиз на Сигма за България) е Светослав Драгиев, който се явява добре познат във фото форумите.
Защо нямам българска гаранция за този обектив и не мога да се възползвам от 1 месечния срок, който ми предоставя Закона за защита на потребителите?
(Защото вносителя забави вноса му с поне 4 месеца спрямо Сърбия, Румъния, Гърция и може би Македония! С това същия този вносител си осигури възможността да бави ремонт повече от 3 месеца без никакви правни последици за него. Колко тъпо.)
Имах желание да закупя обектив Sigma 17-50/2.8 OS за Никон, още когато обявиха производството му – ако не се лъжа началото на 2010 година. За хората, които са за запознати това е доста добра алтернатива и на Tamron 17-50 със стабилизация и на Nikkor 17-55/2.8, който е два пъти по-скъп, два пъти по-тежък и няма стабилизация. Към началото на август 2010 година обективът във вариацията му за Никон вече беше на разположение във всички онлайн магазини, включително в тези в съседните ни държави. У нас имаше само модел за Canon. Според господин Станислав Драгиев тогава, моделите за Nikon все още не се произвеждали.
Невъзможността на вносителят на Сигма да внесе навреме въпросния обектив ме накара да потърся друго решение да се снабдя с него и избрах реален магазин в Румъния, откъдето го и поръчах. Любопитното е, че обектива с доставката ми излезе със 100 лева по-евтин от цената обявена тук. Но не цената е въпроса. Отново извън темата, но вносителят Интер Дата Системи успя да внесе обектива едва в средата на декември – тогава получих уведомително писмо (бях си оставил имейла пролетта на 2010 година, когатo обектива вече имаше листинг в сайта на Photo***.bg, но не беше в наличност)
Какво стана след като обективът ми се счупи (3 месеца ремонт)???
И какво стана края на декември? Класика – стабилизацията на Сигмичката издъхна! Отивам на 27 декември и оставям обектива в Сервиза, срещу което получавам неподпечатан и без дата (разбира се) документ за сервизна поръчка, както и обещанието, че „Най-вероятно обектива ще бъде готов до 6ти януари, ако имаме части тук или до края на януари ако трябва да внасяме. 100%”
„Хубаво” си казвам аз. В крайна сметка нали ми признават международната гаранция от Сигма, която е с период 1 година и сервизът ще е безплатен, а и в рамките на един месец.
Да, ама не.
На 6ти януари получавам отговор „На края на януари вече 100%””.
На края на януари – „Средата на февруари вече 100%””.
Средата на февруари – „Края на февруари вече 100%””.
Началото на март – „Края на март вече 100%”. Тук вече аз бесен звъня където мога и се свързвам със Светослав Драгиев (като до този момент съм говорил с анонмно лице от сервиза), който благосклонно ми предоставя обектив 17-70/2.8-4 за ползване, докато моят е на ремонт. Това и забави желанието ми да си търся правата по всички възможни начини поне с един месец (досега). Впрочем обективът 17-70/2.8-4 е силно разочароващ.
Началото на април – „След една седмица вече 100%”
Звъня днес – никой не вдига.
Каква е причината за това забавяне? Ами тук версиите на Светослав Драгиев и на лицето от сервиза се разминават, защото единия казва, че трябва да достигнат до определена сума поръчка, та Sigma да благоволят да им пратят стоката, а други казва, че те поръчвали, ама Сигма не пращали.......Та така...
А мерси значи за чудесната услуга на целия професионален екип на Sigma. Аз от тук нататък нещо друго освен Nikkor и то с BG гаранция няма да взема.
|
|