Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 първа  назад  1     всички  напред  последна
 Сканиране на диапозитиви среден формат 6х6
Автор: Стефан   
Дата:   03-12-09 15:24

Тези дни сканирах малко диапозитиви 6х6. Така се случи, че някои кадри ги сканирах едновременно на 2 места, а освен това ги имам почти същите цифрови, така че беше неизбежно да не направя някои сравнения.
Филмите бяха Fuji Velvia 50 и 100, в примера по-долу конкретно е 50.
На който му е интересно ето какво се получи:


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Стефан   
Дата:   03-12-09 15:25



Целия кадър:

http://photo-zona.net/images/user99/album1276/large/1259798753_syam7217_scan_dekov_700.jpg



Кроп (всъщност половината кадър), от ляво на дясно:
сканирано в Кодака на Шипка, сканирано при Деков на Иван Асен II и панорама 2х2 от Canon PS G3:


http://photo-zona.net/images/user99/album1276/large/1259798178_igdq8117_compare3_50p.jpg



Понеже Фото-Зоната намалява размера до 1400 х 980 тези големите кропове не мога да ги покажа от там както трябва, затова може да ги изтеглите от тук:

comp_scan_kodak.jpg

comp_scan_dekov.jpg

comp_panoG3.jpg


Скана от Кодака на Шипка е малко над 5000х5000, при Деков е 2910, а цифровата панорама е от 4 кадъра по 4MPix, сумарно е < 16, в момента не мога да видя колко излезе, но е от порядъка на скановете или може да се каже някъде между тях като резолюция. Тук са приравнени (цифровия кадър малко по-малък е станал не съм го нацелил съвсем точно при приравняването)

Интересно, че при Деков при доста по-малка резолюция излязоха повече детайли. Не знам на какво точно се дължи, при скана на Кодак май има и някакво софтуерно блърване. Като разработка в сенките кадърът е доста труден - горе по Джамджиевия ръб на Вихрен снега свети на слънцето, а в кулоара на Голямата лавина е дълбока сянка. Все пак скенерите успяха да изкараха тук таме някакви детайли в сенките, при Деков малко повече (отчасти и защото му е по-висока яркостта на кадъра), но диапозитива издиша в това отношение в сравнение с цифровия кадър. Подтвърждава се това, че да снимаш на диапозитив е малко като да снимаш в JPG - каквото хванеш като динамичен диапазон, това е. Все пак се вижда че цифровия кадър, сниман в JPG и необработван извън апарата (ако не смятаме панорамния софтуер) доста по-добре се справя от диапозитива в това отношение.

Като цяло съм доста доволен от сканирането на Деков. Същевременно обаче
за пореден път се уверявам, че снимането на диапозитив си иска голяма прецизност, още повече пък на среден формат. Някои кадри, като този:


http://212.36.3.59/site_pics/163/9_1259830235.jpg



се получиха само цифровите, защото на диапозитива тотално се преекспонираха и то не мисля че чак толкова съм сбъркал експонацията, колкото май апарата ми (Киев 6С) се издъни нещо на високите скорости.
На по-ниски скорости пък, еквивалентния на ето този:


http://212.36.3.59/site_pics/163/9_1259520655.jpg



на пръв поглед дори през лупа изглеждаше добре на диапозитива, но при сканирането се видя че е доста омазан и много по-зле от цифровите кадри - това тежко огледало и пердето като хлопнат, ако апарата не е здраво застопорен на наистина масивен статив (какъвто никога няма да помъкна на планина) или пък ако аз не съм едва ли не седнал на апарата се получава язък за средния формат. Точно заради това няма да коментирам това, че резолюцията която съм получил е доста скромна за медията. Щото ако кажа, че тези към 8.5MPix от сканирането на Деков (които се оказаха по-добри от 25-те MPix на първото сканиране) са видимо близо до максимума който може да се изкара, ще ми се изсмеете че петъка е утре. Затова няма да го казвам, защото осъзнавам че за да се извади нещо повече си трябва наистина стабилен апарат при снимането и още по-добре нещо от рода на заключване на огледалото.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   03-12-09 15:35

С други думи, постепенно стигна до извода, че не само бъдещето, но вече и настоящето е повече или по-малко дигитално ;-)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Стефан   
Дата:   03-12-09 15:38

Мда [smilie8] [smile]

Каквото и да си говорим, аз може да не съм изкарал максималната рязкост която може да се изкара, но както и да го гледам повече от 10-15MPix полезна информация едва ли може да се изкара [smilie8]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: thomas   
Дата:   03-12-09 15:39

Мy sentiments exactly, както би казал героят на Пиърс Броснън в Mamma Mia! :-)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: n1x0n   
Дата:   03-12-09 16:38

Аз не бих правил генерални заключения за филмовата фотография, базирани на диапозитиви снимани с Киев... [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Prakticar   
Дата:   03-12-09 21:09

И аз като Никсъна.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Caro-Anton   
Дата:   03-12-09 21:22

Киев?

[smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: icikonti   
Дата:   03-12-09 21:32

ОпТИКА МАЙКААААААА...... ЯПОНСКА!
МЕРЕНЕ... МАЙКАААААААА ... ЯПОНСКО!
СКЕНЕР... МАЙКААААААА.. ЯПОНСКИ!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: samy   
Дата:   03-12-09 21:38

Когато човек се занимава с това което не му е работа,са такива резултатите и изводите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: fotorafi   
Дата:   04-12-09 05:02

Не бих правил прибързани изводи за диапозитиви снимани с Киев 6. През кариерата си съм снимал можеби над хиляда филма диапозитив. Кодак, АГФА, Фуджи и даже ного ОРВО..и има голямо значение: Камерата,оптиката, филма, проявяването.... На Щипка не проявяват добре...Проявявай на Мадрид- фото Ралица при Стоян Гребенаров.
Пердето на затвора на Киева на студено става нееластично, губи си свойствата и скоростите стават едни... забавени. На топло, море стават други...по-бързи и второ: проверил ли си скоростите на Киева при Наско, на електронния уред? Аз лично съм имал провали с Пентакон сикс 6/6. Снимам на 1/250 , диапозитив а се оказва 1/60. Скоростите разцентровани...А Киева си е ...дърво откъдето да го погледнеш

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: lz1rar   
Дата:   04-12-09 07:30

И аз като Рафи. Още 1 глас за фото Ралица.[smilie24] Настрани от темата е , но хубавото трябва да се каже.[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Стефан   
Дата:   04-12-09 12:51

Съгласен съм с Никсън и другите, че моите диапозитиви снимани с Киев не могат да са критерий въобще за филмовата фотография, не съм си го и помислил [smile] Това и написах, че няма да коментирам резолюцията, щото по обективни технически причини рязкостта не е това което трябва да бъде. Темата беше повече за сканирането и какво може да се изкара с него от филма.

Благодаря на fotorafi, че подтвърди подозренията ми за затвора на Киев. То тогава не беше много студено, но за сметка на това на тази височина и на сняг лъчението е толкова силно, че и най-малкото падане на скоростта е достатъчно да се преекспонира тотално. Може да го замеря при Наско, да знам дали въобще може да се разчита на скоростите над 250 поне при нормална температура (най-вероятно не).

Не знам къде точно ги проявяват рол филмите, давам ги на Кодака на Витошка, от известно време както сигурно знаете не поддържат машината и ги проявяват ръчно някъде, съответно стана още по-скъпо удоволствие. Може да се окаже, че на същото място ги пращат, но не знам.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: landstar   
Дата:   04-12-09 17:47

Важното е, че Здравко Деков държи палмата!
При него и със салфетка да отидеш да ти копира - пак излизаш със снимка![smilie24]

Отговори на това съобщение
 първа  назад  1     всички  напред  последна

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »