Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
  • Световните награди за фотография на Sony търсят най-добрия фотограф в България

    7 октомври 2014 г.: Световните награди за фотография на Sony, един от най-престижните фотографски конкурси в света, съвместно със Sony България, стартират от днес конкурс, с който търсят най-добрия фотограф в България.

     

    Националната награда на Българияе отворена за фотографи – аматьори и професионалисти, които живеят и работят в страната. Кандидатстването е безплатно през уебсайта www.worldphoto.org, като участниците могат да се включат във всяка една от десетте фото категории. Журито на конкурса, в което участва Бони Бонев – изтъкнат български професионален фотограф, Светослав Драгиев – маркетинг мениджър, SonyЕвропа, клон България и представител на World Photography Organization,ще търсят и ще изберат най-добриякадър, направен от българин.

     

    Тази специална награда предлага невероятна възможност на всички начинаещи фотографи да демонстрират своята работа на световно ниво и дабъдат признатинаравно с някои от водещите фотографи в света.

     

    Победителят в българския конкурс ще бъде обявенна 18 март 2015 г. Той ще спечели  фотографска техника от Sony– (ILCE7KB), а други двама участници ще получат поощрителни награди. Снимките на тези трима фотографи ще се наредят до работите на професионални фотографи от цял свят като част от изложбата на Световните награди за фотография на Sonyпрез 2015, която ще се проведе от 24 април до 10 май в Лондон и ще бъде показана на сайта www.worldphoto.org.

     

    Всяка годинаСветовните награди за фотография на Sonyпредставят най-добрите съвременни фотографии в света. Отличията в конкурса са както следва: 15 категории за професионални фотографи; 10 отворени категории за любители; награда Student Focus за студенти по фотография на възраст между 18 и 28 години и Младежки конкурс за фотографи под 20 години.

    Победителят отНационалната награда на България ще бъде избран от всички кандидатури на българските участници в отворените категории за любители, които включват темите:

    ·         Архитектура

    ·         Изкуство и култура

    ·         Подобрени фотографии (Enhanced)

    ·         Слаба светлина

    ·         Природа и животински свят

    ·         Панорама

    ·         Хора

    ·         Усмивка

    ·         Уловен момент / Split second

    ·         Пътешествие

     

    Конкурсътще затвори регистрацията на 5януари 2015 г. Всички участници ще бъдат оценени от предварителна комисия, а победителите ще бъдат излъчени от жури, в което ще се включат  Бони Бонев – изтъкнат български професионален фотограф, Светослав Драгиев – маркетинг мениджър, Сони Европа, клон България,и Астрид Мергет, творчески директор на Световната фотографска организация, ще излъчи финалния победител от България.

     

    Скот Грей, управляващ директор на Световната фотографска организация,споделя: "Конкурсът Световните награди за фотография на Sonyсе провежда в подкрепа на талантливите фотографи от цял ​​свят. Именно поради тази причина сме силно развълнувани от възможността да работим в тясно сътрудничество със Sony България в търсенето на талантливи местни фотографи, които създават страхотни фотографии и имат творчески потенциал да бъдат показани на световната сцена и да служат като вдъхновение за други прохождащи български фотографи."

     

    Ян Салмон-Луганьор, ръководител Стратегически маркетинг, Дигитална фотография, в Sony Европа, коментира: "Националните награди са чудесен инструмент за разпознаване на талантливите фотографи на локална почва, а за нас е изключително интересно да станем свидетели на най-различните стилове, идващи от отделните държави. Ние искаме да подкрепим тези национални таланти и да ги наградим с най-добрите камери и обективи, за дасе съсредоточат единствено върху творческата си работа."


     

    За повече информация, моля свържете се с:

    Ралица Захариева, мениджър PR отдел, Broks Vision

    zaharieva@broksvision.com / +359 888 56 30 31


     

    Бележки за редакторите
     

    • Националната награда на България е отворена за кандидатури до 23:59 ч. на 5 януари 2015 г.
    • Участието в Световните награди за фотография на Sony е безплатно. Всички снимки трябва да са били заснети през 2014 г. Пълните правила вижте на www.worldphoto.org.

    ·         Снимки от Световните награди за фотография на Sony през 2014 са налични в прес центъра на Световната фотографска организация. Моля, регистрирайте се на press.worldphoto.org/register

  • Sony Фото Дни - 25 и 26-ти октомври, Музей за история на София

     

     

     

        
 Теми - forum: Клубен живот
 
 Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   14-08-09 12:46

Дайте инфо който е запознат с метановите уредби, и има практика с каране на метан. Плюсове, минуси, евтино, ама износване на двигателя, тежки бутилки, разбиване задно окачване и т.н. Добри места за инсталиране на уредбата в София?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: stoyan_5 
Дата:   14-08-09 12:47

[smilie23]

Отговори на това съобщение
Последни от секция Фотописи: Добави свой Фотопис » Вход
"6 часа в Париж" от Рафи Марукян - 0 коментара
"" от Рафи Марукян - 0 коментара
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: stoyan_5 
Дата:   14-08-09 12:48

моят майстор непрекъснато оправя легла на клапани на разни метанаджии ...
... и казва, че с това изобщо не им излизало по евтино ...

препоръчва пропан-бутан

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 12:54

оправя клапаните, щото майстора слагал газовата толкова е майстор. Кажи му да си настрои ТАП-а. от там му е проблема най-вероятно.

аз предпочитам пропан-бутан. Има го на всеки километър, уредбата е по-евтина, по-лесна за подръжка, повече хора и разбират, и това е общо взето. За метан вече има олекотени бутилки, старите бяха тежки и наистина разбиваха задното окачване, но сега вече не е така. Просто уредбата е почти двойно по-скъпа от за пропан-бутан (заради бутилките). Налягането е по-високо - абе по-опасно е. Но ако караш по десетки хиляди километри на година, ще се избие много бързо.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 12:54

а, и за двигателя е много по-добре да работи на пропан-бутан или метан, отколкото на бензин [cool] [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 12:57

ivodam, купи си комън рейл дизел. Не се занимавай с глупости!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 13:01

И 6-степенен типтроник.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 13:03

и като се счупи този типтроник - оле майко

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 13:10

Да - чупят се....някои мислят, че можело да сипват отработено масло шлш пък никакво такова, понеже първото било оригинално...[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: cicomanco 
Дата:   14-08-09 13:14

Дизел дръжки! Сменях свещи на Тойотката и едната се скъса! След кратка справка , се оказа че това е доста често срещан проблем при дизелите! Просто свещите наистина са направени за дас е късат!
Майсторът ми показа няколко глави за скрап със скъсани свещи! Моята успяхме да я развием за щастие след като в Тойота ми поискаха 1300лв само за монтаж и демонтаж на главата!
Дизел повече никога!

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: vinse 
Дата:   14-08-09 13:14

МетанО излиза евтино, возиш се за никакви пари, но по думите не един френд (бакшиш) това си има цена - по често посещаване на сервиза, какво точно и прави на колата не спомена, но предполагам щом не се отказва от метана значи не е нещо фатално (поне за момента). И втория минус е големият спад в мощността на возилото.
Мен ако ме питаш - карай колата на такова гориво, за каквото е произведена сериино. Ако е произведена дизел - карай с нафта, ако сериино и е поставена газаво - карай на газ. Не се занимавай с допълнително поставяне освен ако не си сигурен в човека който ти монтира уредбата.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 13:42

Хехе, 5 мнения, 10 легенди, яко [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Някои бакшиши разправят, че с метан не падала мощността - поне падала по-малко, отколкото при газта.

Винс пък казва точно обратното, ся на кой да вярваме [smilie18]

Чичоманчо, говориш странни неща, при дизелите няма свещи бре човек (сместта няма нужда от искра за запалване, самозапалва се от налягането), как ще се скъса нещо дето го няма [smilie5] [cool]

[beer]

Иначе и свещите (при бензиновите двигатели) едва ли са направени да се късат, по-скоро се късат заради "вещите" интервенции на "майстори".

Свещите трябва да се сменят на всеки 40 хиляди километра, ако се късаха всеки път, досега инженера, дето е разработвал двигателя, да си е направил харакири [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   14-08-09 13:45

Е давайте го тоя някой сигурен майстор де, за това е темата :) Дайте някой доказан разбирач от София.

На година минавам обикновено по 50 - 60 хил. км, така че си е обосновано отсекъде. Смятам да я слагам на комби - кола на 10 години, която тепърва няма да я мисля колко ще изкара двигателят.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 13:45

и дизела има свещи, но служат за малко по-различни цели от запалването [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 13:45

Хайде сега, джапонците и двигателя с вътрешно горене ли са измислили, освен фотоапарата? [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: stoyan_5 
Дата:   14-08-09 13:46

djogata - голям смешник си!
Няма свещи при дизелите, а? [smilie5] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: esc 
Дата:   14-08-09 13:46

Имам Опел Омега комби 2,6 литра мотор, 6-цилиндров, редови. На бензин гори средно 14,7/100 (по бордкомпютър). На метан гори 7-8 килограма(метанов инжекцион е) Интересното е, че при мен почти не се усеща загуба на мощност, но пък той двигателя е с голям запас на мощност и затова сигурно...Другото интересно е, че харчи по-малко от заводски газифицирано, чистак ново Кади [smilie11] . на метан съм вдигал най-много 220 ([smilie2]) , можеше и още, но ме достраша...

С две бутилки в багажника съм, отначало беше голям проблем, че ми се тътри задника. След посещение при майстор и лека преработка, сега омегата е с пружини от форд транзит и мога да товаря слонове отзад[smilie5]

Не съм сменял или ремонтирал абсолютно нищо по двигатела или газовата уредба.
Хайли рекомендет[smilie24]


Едит: Гори ми 6 килограма на 100 - бутилките събират 12 литра и изкарват 200км.[beer]



Публикацията е редактирана (14-08-09 14:23)

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 13:46

не с двигателя ще имаш ядове ако се сложи калпаво ;) мога да доложа за една фирма, но не съм я проверявал, само по слухове съм чувал че работели добре, ама... ако толкова държиш - на лично. пак казвам - по слухове е информацията. аз лично не съм фен на метана, и няма как да знам от опит.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 13:47

как ще се скъса нещо дето го няма [smilie5] [cool]
------------

Джога, викаш, вятърните генератори ги правите без перки......[smilie5]

Добрия дизел пали и без подгряване, а камо ли без една. А това, че се е скъсала някоя и някъде не значи нещо.......

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: asahi 
Дата:   14-08-09 13:48

За метан е подходящ двигател от 1.8 нагоре, от 120 коня нагоре, от 1.5 тона нагоре. През 200 километра отбиваш да пълниш. Сумарно губиш 10-15 минути, но си почиваш.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 13:49

асахи [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 13:50

Моя си палеше на четвър оборот и в най-лютата зима (-25 градуса) преди години. Никогаш не съм виждал индикатора за подгряване на светне за повече от секунда (вероятно самодиагностика). Сигурно се включва като стане -40? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 13:54

Добре, ама това за което говорите не са свещи, а са нагреватели - искра няма [ezik]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: PuertoVaras 
Дата:   14-08-09 13:57

Метана е подходящ само за такси
- не напускаш града, въртиш се около метан станциите
излиза ти евтино на колометър, с евтината дачия или шкода
- задницата и тропа, ти караш и вадиш кинти

за лична кола която се движи извънградско не става
дори да я натовариш яко с бутилки,
повече от 250км не може да се мине с едно зареждане
метанстанции има ама не са достатачно много за да е удобно да зареждаш.
Във всеки град в който влезеш
ще трябва да въртиш да търсиш къде е метана

ако живееш в София до метанстанция и ако ще караш само градско - става

напоследък цената на метана се вдигна
и таксиджиите твърдят че вече не е толкова изгодно


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: IvoZafirov 
Дата:   14-08-09 14:07

Абе адаш и аз си мисля, че за тебе е по-добре пропан да сложиш [smilie8] . Нали и аз кат тебе ръшкам та затова сложих газта. Икономията определено се усеща, а зареждаш буквално навсякъде. Моята бутилка е малка (27л), но 380 км минава (засичал съм няколко пъти). Ако на маздюгата и сложиш газов инжекцион разхода ще е като на бензин.

Аз лично метан не бих сложил щото постоянно трябва да мисля къде има станции и ще ми стигне ли до там. Но всеки сам за себе си преценява.

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:08

Дими, между другото турбините всичките с перки ги правим, но интересното е, че не правим турбини, на които перките да се късат при опит за отвъртане [smilie18] [smilie18]

Но виж, ако някой клиент тръгне сам да си отвърта перките, гаранцията му пада [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 14:11

На бензиновите /газовите пък хептен/ някак си им липсва тяга....и стрелката на оборотомера все трябва да е в червеното - в противен случай и бус-овете те задминават....[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:13

Дими2007 - първият в света притежател на дизелово Ламборгини Мурсиелаго [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: IvoZafirov 
Дата:   14-08-09 14:19

Дими, за мен това не е проблем. Не съм нито състезател нито меря пишки с това колко ми дига колата.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 14:20

dimi, в грешка си.
а и да вкараш оборотите в червеното що реши че е лошо [smilie7]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 14:25

а и да вкараш оборотите в червеното що реши че е лошо [smilie7]
--------

Особено като сложиш и един аспух-пърдялник....[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:25

Синти, кофти е за разхода, ако ти пука за това - само ако почнеш да превключваш скорости на 4000 вместо на 3000 оборота примерно, веднага разхода скача с 10-15% (говоря за малки бензинови коли)

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 14:29

Джога, дай поне за пример нещо дето да могат и две дечурлига да седнат заедно с шофьора, пък и некоя торба цимент за метнеш отзад.....или викаш по датско карате за кеф и тръпка....[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:32

Дими, под малка бензинова кола все пак имам предвид кола с 5 места и 450 литра багажник [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 14:34

кола с 5 места и 450 литра багажник [smilie21]
--------

От Ламборгини Мурсиелаго на това ли мина......[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 14:37

разхода да, вдига се. Но пък кефа от 4 до 6000 оборота е голям :)

дими, на умрял 1.6 двигател, 86 коня, при това на газ, съм му давал да тегли тон и 700 (фиат темпра). Бешще толкова натоварена милата количка, че отзад биеше в тампоните при всяка неравност. над 3000 оборота колата беше нормална за каране, имаше си нормална тяга, даже можеше да се изпреварва. Това че ти караш само дизеларки, и не разбираш защо бензиновите са с обороти до 6500 преди червеното (някои фде, повечето са до 6000), не значи че това е нещо лошо.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:38

Не ве Дими, нещо ни се разминаха мненията, аз си мислех, че говориш за "малката бензинова кола", а ти още говориш за Мурсиелагото [smilie7]

По датско няма много-много къде да се кара за кеф и тръпка - прави, равни пътища, много пречкащи се колоездачи-мишени, скъпи коли [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   14-08-09 14:39

как може толкова глупости на едно место[smilie11] тука ни един не е виждал метан и само митове и легенди. Аз си сложих собственоръчно метан инж. с три бутилки по 35л на 1,6 Алфа 147 120коня. Карах 1месец и блъснах едно пиле та сега е в бокса за стъкло и боя на таван. За краткото време в което карах на метан минах близо 3500км и по малко от 300 км с едно зареждане не съм минавал както и да карам. Мощност губи и то при определени обороти, което почти отстраних с повече настройки. Надявам се да го махна напълно след като сложа стъклото. Все пак въпреки че взех най-скъпия инжекцион който уж става за всичко според производителя според мен не се оправя с променливото газоразпределение на колата.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   14-08-09 14:40

снимки и повече инфо после че ме налегна раута[smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Todd 
Дата:   14-08-09 14:41

Ей , аре да отворим един сервиз а ????

[smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]

Всеки знае всичко за колите!!!

Нема да ни се опрат деба и кочините ...

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 14:41

вариатора е за бензин. трябва и метановият комп. да е "светнат", че имаш такава джаджавка, за да знае каква смес да прави.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 14:43

кой ше е шефа, ти ли, Тод?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:44

Тод като го гледам ще работи с големия чук [smilie18] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Todd 
Дата:   14-08-09 14:44

Не бе - аз искам гледам !!!!

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: IvoZafirov 
Дата:   14-08-09 14:45

Тод ме изпреварил [smilie18]
[smilie18] [smilie18]

Аз па нищо не разбирам и не ща да разбирам. Има си кой да ги знае и като ми се налага му плащам. Нали и той трябва да яде и марк3 да си купи [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 14:45

пфу... сеирджия

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   14-08-09 14:47

ми уж е светнат с обд комуникация но нещо.. ма наистина имам раута и не мога да пиша в момента

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 14:47

Зафиров, ако ти искаш автотехника да си купи Марк3, ти защо нямаш стенд, динамометричен ключ, диагностична уредба и т.н у вас [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 14:49

Ми то и на моя дизел от 5500 му почва червеното, ама каква файда, като не мога повече от 4000 да вдигна?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Todd 
Дата:   14-08-09 14:51

Дали да ви напомня с една сника от моето работно място ...или не а ????



http://photo-zona.net/images/user7792/album2177/large/1212061154_weax0201_rabmiasto.jpg



Да изброя ли колко контролера за управление на двигатели и от какви коли има в момента на масат пред мен ????

Най отпред е един Сименс за 12 цилиндрово БМВ .... 5WK9 080 - V12 5379cc [smilie19]

Аре искам само да гледам !!!

[smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Todd 
Дата:   14-08-09 14:53

Насоо , ОБД вече не работи !!! [smilie18] CAN комуникацията е на мода ся и Алкателският протокол на френските таралясници ...

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 15:02

и не разбираш защо бензиновите са с обороти до 6500 преди червеното (някои фде, повечето са до 6000), не значи че това е нещо лошо.
---------

Що да е лошо - добро е, все едно некой реже с Хускварна в купето.....

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: djogata 
Дата:   14-08-09 15:06

Аз моята кола я карам над 4000 оборота само по магистралата (4000 оборота са към 140км/ч на 5-та). При тази скорост шума от двигателя е по-слаб в сравнение с шума от гумите и въздуха [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 15:08

а аз като ударя 4000 оборота вече усещам че карам не много слаба кола :) БЕГАААЙЙ [smilie18] [smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: CanoniO 
Дата:   14-08-09 15:09

Яяяя, Тод-е, ти нали беше зидар Уа?[smilie10] [smilie10] [smilie10]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: dimi2007 
Дата:   14-08-09 15:09

Джога, я покажи на Тод контролера от Ламборгинито......[smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: nik1 
Дата:   14-08-09 15:16

написа:

> Ей , аре да отворим един сервиз а ????
>
> [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5] [smilie5]
> [smilie5] [smilie5]
>
> Всеки знае всичко за колите!!!
>
> Нема да ни се опрат деба и кочините ...
>
> [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]
> [smilie18]



И ще викнем някой от автофорума да ни снима к`ви сме мастори
[shtrak]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: stoyan_5 
Дата:   14-08-09 15:16

... ами ако някой поиска съвет за секса, какво ли ще стане?[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: asahi 
Дата:   14-08-09 15:41

Тоде, де е мистрията?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 15:41

17л/100км. 17 л. висококачествен български 95 безоловен.
Спри,тръгни, светофар на 2 до 4 пъти, 1001 маневри в тесните препълнени улички, климатроник, радио и фарове през деня.
Е как да не мечтае човек за метан?
И за вода изворна мечтая ама още не може.
Когато може, така ще се плезя на Лукойл, че ще си докарвам езика до пъпа.
Мечти.
А истината е, че трябва да взема втора малка кола за градско и да й сложа газ.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: asahi 
Дата:   14-08-09 15:42

Лукойл и те продават метан.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: boni 
Дата:   14-08-09 15:45

Юнга, аз съм така - имам голямо Волво за дълъг път и малко Дайхацу куоре - 3 цилиндъра на газ само за града. Лятото харчи 7/100 газ в София, зимата качва до 9. Много съм доволен от него и се паркира навсякъде:)
Иначе по темата - някои мотори не търпят нито пропан, нито метан - прогарят клапани. Препоръчва се ако се слага газ на такива двигатели, след първата смяна на клапани, да се сложат клапани от по-температуроустойчив материал. Доста японски коли са така, особено Тойоти. Има други коли, които нямат грижи с газта.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 15:51

Дайхатсу Куоре или Сирион и резерва Сузуки Суйфт.

П.С. Забравих да кажа, че това бяха препоръките на майстора на автоматичните кутии.
Преди време като си сменях маслото на моята обсъдихме малките автомобили втора ръка и след отпадане на доста малки модели било поради ненадеждност, било поради висок разход с автоматика, остана това.



Публикацията е редактирана (14-08-09 15:55)

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: boni 
Дата:   14-08-09 15:56

Дайхацуто е много хубава колица, но въпреки това не ти я препоръчвам заради супер трудното намиране на части. Едни накладки или амортесьори да смениш и си е приключение, че и са скъпи. Иначе моторетката и е желязна:) Събира 1.5 литра масло и не харчи грам.
Аз я имам от над 2 години, но ако сега трябваше да купувам щеше да е нещо по-популярно. Дори елементарно обслужване за такава кола е сложно - няма нищо за нея.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:02

Преди да посегна към кола мисля и за това Бони.
Отивам при един мой човек и му давам списък. Като получа цените умувам.
Благодаря за предупреждението!
А дали е така и със Сириона?
За Сузукито има части.
Бях намерил Вагон Р, но като ми каза колко чупят едни планкили бяха, уши ли бяха, на захващането на автоматичната кутия, а след това какви бели стават и бързо се отказах. При Суйфт това го нямало.1,0л. мотор на Сузукито е много икономичен.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni 
Дата:   14-08-09 16:09

За Сузуки има повече неща. Не знам как е за Сириона, но за Куорето си е трагедия. Моето си е стара пръчка - 1992г. Иначе върви чудесно, но си е "бойна щайга за СФ " [smilie18]
Наложи ми се да сменя радиатор - не намерих въобще за Дайхацу, ни за ново, ни за старо. Приспособихме от Сузуки Марути. Предни накладки - с едни особени щифтове са, просто няма бе! Намерих накрая - 80лв !!! За Волвото ми са 65, а за тоя фъстък 80... Жена ми като го кара много пържи съединителя, няколко пъти го размирисва вече и съм и казал да си събира пари за съединител, хич да не ме занимава[smilie18]
Това е в клас супер мъници - Сузуки Суифт е по-голямо. Това отговаря на Сузуки Марути/Алто, Фиат Чинкуеченто и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:16

Автор: boni
Дата: 14-08-09 16:09

Това е в клас супер мъници - Сузуки Суифт е по-голямо. Това отговаря на Сузуки Марути/Алто, Фиат Чинкуеченто и т.н.

Да така е,но трябва и да вляза в колата,а здравината на кутията е на първо място за мен, бидейки най-скъпия ремонт. В Куоре съм влизал. Събрах се.[smile] Алтото не си спомням защо отпадна, но отпадна. Фиат не пипам.
Ще умувам още. Хем не ми се дават много пари, хем да не гори, хем да е по -малка,хем с автоматика. Сложна задача.[smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 16:18

Смарт не правят ли автоматици? [smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 16:19

правилно правиш, че не пипаш фиат с автоматик - бягай на далече [smilie24] [smilie24]

но пък с ръчна скоростна кутия са чудесни коли. с евтина подръжка и относително здрави (да, здрави казах [smile] ). и се разбират много добре с газта.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: boni 
Дата:   14-08-09 16:21

За какво ти е пък тоя автоматик...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:24

Смарт. За парите на Смарта, ще си взема дизелов Голф с автоматична, ще го стегна и пак повече работа ще ми свърши. А и Смарта си гори, при това не малко за размерите си.
Кутията на Смарта е една замислена. Няма да я изтрая.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:29

Автор: Synthy
Дата: 14-08-09 16:19

правилно правиш, че не пипаш фиат с автоматик - бягай на далече [smilie24] [smilie24]

Браво, Брава и Мареа бяха с кутии на Джатко/Тойота/. Кутиите са добри.

Автор: boni
Дата: 14-08-09 16:21

За какво ти е пък тоя автоматик...

Свикнах вече. Много години карам само автомат.
Градското във Варна става все по тежко. Автомата е необходимост според мен.
И като гледам и слушам какво става с ръчните кутии и съединителите, още повече се радвам на автомта.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:35

Още за Смарта.
По каталог-5,8л на градско.
Сложете 20 процента лъжа, станах седем.
Хайде и половин литър варненски или софийски бонус и готово.
Лагерна количка, която ускорява като самосвал.
Не ми е по вкуса.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   14-08-09 16:40

Ами вземи си някое от мъничетата на Пежо/Ситроен/Тойота (само по име и боя са различни). Гледам Тойота са изкарали и някакво ново, IQ което никак не изглежда зле. И Нисан Микра (малко по-големичко) не е лош избор...

Но предполагам, говорите за стари коли -- те затуй харчат и много!

Аз на моя сандък, посмъртно не мога да му направя повече от 8/100 градско, пък не може да се нарече 'малка кола'.

Смарта обаче, може да го паркираш дори напреки! За града си е супер количка. Дано повече хора почнат да ползват малки градски коли, вместо тия каруци, дето им викат "луксозни джипове".

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: юнга 
Дата:   14-08-09 16:47

Данби, скъпи са още. Нека първо германците да ги покарат като втори коли, пък тогава ще ги мислим.Познати бяха взели Айго с полуавтоматика и бяха доволни само от разхода. Махнаха го.
Преди години, пред очите ми стана катастрофа с Тико.Одраска го БМВ. Тикото цялото се накриви и отвътре излезе един порязан навсякъде и кървящ, че и ръката го болеше.
Като видя Смарт и се сещам за това Тико.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 16:48

тикотата затова ги разкараха от европа - поради неотговарящи на стандартите норми за безопасност.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: PuertoVaras 
Дата:   14-08-09 17:37

винаги ми е било странно защо хората си купуват кола, ако ще я карат само в София.

в София е по-евтино да се возиш на такси
и е по-удобно.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 17:40

скутер [smilie24] [smilie24] [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: PuertoVaras 
Дата:   14-08-09 17:46

скутер става ама е опасно
по-добре такси на метан :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: venny 
Дата:   14-08-09 17:50

Газови амортисьори отзад издържат на по-големи натоварвания като експлоатационен период също са по-добре от маслените.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   14-08-09 17:56

ако всички са със скутери, вече не е опасно [smilie3]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: imitev 
Дата:   14-08-09 19:11

Извънспамно - има омаслители дозатори за клапаните - пръскат масълце в колекторите за да не прегарят клапаните.

При всички положения за лична кола е по-добре пропан-бутан.

Обаче има значение каква е колата и какъв двигателя - някой просто не стават.

А за загубата на мощност - хората си говорят без да имат хабер, или са карали само една газирана кола с проблеми...

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stanislavkos 
Дата:   14-08-09 23:23

Имам около 300 000 км. на метан с три коли. Това за износването на мотора е абсолютен мит, но не и за някои нови модели-Фабия и някои опели. На приятел Ауди 80 има 400 000 км. само на метан. В момента карам Ланчия Капа 2.0 (1,5 тона). Последното ми ходене до София(от Русе) ми излезе 44лв-670 км.-по магистралата-140,след нея-120. Мощността пада, но все пак вървя със 190. Бутилките ми са 2*40лт. и тежат общо 80 кг с всичкото желязо отзад, заредени-95кг-малко повече от пълен резервоар. Градско в Русе с климатик 9лв./100км.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: agop4o 
Дата:   15-08-09 21:15

ауриса ми гори 5на100 нафта мегана 12на 100 газ.5по2=10 12по1=12.а смятайте кое е по евтино[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   15-08-09 21:27

Тоде знам ма моя тараляс е с бош МЕ 7.3.1 и според дебелите книги си приказва по ОБД[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: marrio31 
Дата:   15-08-09 21:43

карам вече 2 години на метан,имам нисан максима 2000 v6 24v в града харчи 15/100 бензин[smile] с метана минавам 200км със 15лв,не забравяите и за околната среда,когато работи на метан буквално можеш да дищаш от ауспуха,в германия собствениците на коли на метан не плащат данъци[smilie24]
и стига сте хвалили тия смрадливи дизели[smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Amigo 
Дата:   15-08-09 21:47

абе и на газ не е зле, ама моя динозавър харчи по 15 на 100 в града [smilie9] [smilie9] [smilie2]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   15-08-09 23:13

Agop4o Aurisa ще влезе в багажника на Megane.

Пробвай да сравниш Корола или Авенсис, да видим кога горят 5/100 нафта градско (щото 12/100 газ е за градско предполагам).

То и Тикото гореше 5/100 бензин ама не го споменаваме...

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   16-08-09 11:41

Тези, които сте на метан, кои сервизи в София бихте препоръчали?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: OrLIndraGanOv 
Дата:   16-08-09 12:02

Кол`лото ми работи и на биометан

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   16-08-09 12:27

това да препоръчаш сервиз е като руска рулетка - незнаеш кога ще изгърмиш.. Читави сервизи няма - поне в БГ. Има такива които в повечето пъти вършат раута, но понякога и те се дънят - ходиш , питаш и слагаш главата в торбата.[smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: agop4o 
Дата:   16-08-09 12:45

Agop4o Aurisa ще влезе в багажника на Megane.-------някой барка размерите ама незнам кой е[smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: tonyf 
Дата:   16-08-09 14:45

А ве не обиждайте всички дизели на смрадливи ве [smilie5] , по принцип дават по-малко вредни емисии от бензинова кола. Основният им проблем са фините канцерогенни сажди, но съвременните печки си имат катализатори за което. [smilie6]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: da.fo 
Дата:   16-08-09 22:32

И двете ми коли са на Метан:
- Рено еспас 2,0 16V 140 коня метанов инжекцион - харчи ми по 7,10-7,50 лева на 100 км. при цена на метана тук в Каварна(монопол) - 1,24лева.Иначе на бензин колата ми гори 11 литра Х 2 лева = 22 лева !!!!Изминал съм на метан с тази кола над 70 000 км без никакви проблеми до сега. Имам 2 бутилки и изминавам с тях 225 км. В началото смених задните пружини но и преди това колата си беше клекнала малко.
- Деу Матиз 0,8 45 коня обикновенна метанова уредба.Харчи 3,60 лева без климатик и 4,40/4,75 при пуснат климатик. Изминал съм досега 30 000 км на метан също без никакви проблеми.

Тръгвайки от Каварна за София на метан мога да заредя тук(Каварна),Добрич или Варна, Шумен, Търговище, В.Търново, Севлиево,София.
единствения недостатък е заемането на обем от бутилките.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: gorbi 
Дата:   17-08-09 09:13

Понеже имам доооста богат опит вече с бензинови, дизелови, комън рейл дизелови, пропанови и метанови мои лични автомобили, да ви светна как седят нещата лично за мен.

-ако ви трябва работна каруца за обикаляне из града - определено метан
- ако нямате кинти, а ви се обикаля из България - метан с голям двигател и огромен багажник
- ако нямате кинти а ви се обикаля из Европа - пропан-бутан. Метан няма в съседните страни и в повечето европейски, освен това няма в Турция, Украйна и Молдова.
- ако може да си го позволите - дизел комън рейл.

На моята лична кола за обикаляне по света - Мерседес 124 купе и махнах метана, защото тежи, не вървеше добре и нямаше извън БГ. Сложих и пропан бутан, в багажника зейна огромна дупка свободна за багаж и тонколони и ми излиза по-евтино извън БГ. Колкото до това колко е автономността на автомобил на метан - ами моята бутилка събираше 15 кила и изминаваше от 210 минимум до 350 км максимум, взависимост от стила на шофиране.... Бутилката междувпрочем се продава... :)
Колата ми за работа е алфа с 1,9 jtd двигател и вече 40 000 км сменям само масло, филтри и консумативи..., ако не ти изгори крушка на фаровете дълго време се замисляш къде е копчето на предния капак. Толкова безпроблемна ми е била само Мазда626, докато не и се скапаха кабели, свещи, дебитомери и я разкарах.... Среден разход на дизелчето - около 6/100 с климатироници и дълги задръствания. Не отбира нафтата, не пуши, не смърди, не се чуди дали да запали, не се замисля по баирите, изтрелва се когато трябва - това е двигателят за сега за мен.... Другото е малко или много компромис.... Предполагам всеки с подобен мотор ще го потвърди..... Противниците на комън рейла най-вероятно не са имали собствен такъв автомобил или е бил в много лошо състояние........

Едни от най-често срещаните митове за метана - че двигателят се износва повече - ми износва се, ако не му сменяш маслото на 10 -на хиляди, защото запазва бистротата си непроменена и хората си мислят че и вискозитетът е същия и сменят на 50 000.... Аз като отворих двигателя на Мерседеса за да сменяме веригата, двигател на 280 000 или може би повече километри вътре изглеждаше като чисто нов, без нагар, без маслени отлагания - нищо... Все едно някой го е мил - златисто с отблясъци..... Смятам до милион да откара без особени проблеми, макар вече да е на пропан.... :) Ама съм сменял на 6-7000 км все полусинтетика масло откак е в мен..... Та така, да споделя малко опит.... :)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   17-08-09 09:21

gorbi [smilie24]

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   17-08-09 09:22

или е бил в много лошо състояние........ тука някъде е истината. Повечето хора противници на дизелите или не са карали съвременен такъв или са попаднали на кола в много лошо състояние. Ако нямаше метан и аз щях да съм на дизел[smilie24] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: RAFA 
Дата:   17-08-09 09:40

За един автомобил много важна е подръжката сменяйте си както трябва консумативите и ще ви служи вярно [smilie24]. За работа използвам 15 годишно дизелово ренде вече е над 300 хиляди, средно харчи около 5.5 литра няма климатици средно около 100 км на ден си минава. Мисля пак дизелче да си взема ама по ново основно ще се кара градско ама тоя път ще е с климатик [smilie5] Имал съм кадет и фиеста на газ,опела беше егати самолета обаче такава каруца нямам думи, фиестата горката едвам изтегляше на газ ама харчеше малко ...на метана не ми харесва че трябва често да зареждам и го няма навсякъде, така че всеки да си направи сметката. Автомобила за мен е като телефона, за работа така че не му робувам много. Ако имам излишни манги знам какво ще карам ама ... [smilie5]


подкрепям горби [smilie24]



Публикацията е редактирана (17-08-09 09:41)

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   17-08-09 11:07

хората отдавна са стигнали до извода, че трябва една кола за работа, пък за кеф после какво ти душа ще. Но е малко тъпо като един приятел с кола 4.2 и части почващи с трицифрени суми да шляпаш из задръстванията и тесните улички в центъра. Всеки месец все реве че някъде не могъл да завие или пък някой му драснал нещо, пък за разход да не говорим, но за него това май е повече повод за гордост

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   17-08-09 11:14

Що бе.. знаеш ли колко е яко да караш в града лъскав трактор -- може да се качваш на 20см тротоари без да ти пука, че след теб ще са развалина... Пък като си Пич, какво ти пука, че харчел 20/100?

Щом е горд, да си троши главата и .. да му споменеш, че гордите люде не мрънкат [smilie5] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Todd 
Дата:   17-08-09 11:28

Всяка кочина служи да ти премести гъза от едно място до друго .....

Колко повече си местиш гъза толкоз повече ще кихаш...

[smilie19] [smilie19] [smilie19]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: RAFA 
Дата:   17-08-09 11:34

Тоде а така [smilie24] [smilie5]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: RAFA 
Дата:   17-08-09 14:24

ето най-далаверското гориво :)


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   17-08-09 14:30

Само не разбрах, каква е тая тайнствена джаджа и защо не ставало на комън рейл?

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   17-08-09 14:34

щото дори да го пречистиш от всички частици останали от пърженето-което е доста трудоемко, пак вискозитета не е същия

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   17-08-09 14:35

Твърди се, че над 10 градуса това не е грижа.

От пърженето предполагам е по-важно да махнеш окислителите.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   17-08-09 14:35

[smilie8]



Публикацията е редактирана (17-08-09 14:38)

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   17-08-09 14:37

незнам какво разбираш под окислители и какво общо имат те с цялата раута[smilie11]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: mr.chaos 
Дата:   17-08-09 15:11

ахахахахах ийде на всички [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Todd 
Дата:   17-08-09 15:53

Ами тва за комонрейла е екстра !!!! Тя една дюза е към илядо лефа и към 2 хилки помпата ....меелем !!!

Туряй шарлан и се не плаши .....

[smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18] [smilie18]


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Стефан 
Дата:   18-08-09 00:11

В такава тема не съм мислил, че ще тръгна да пиша, но да кажа как днес с едно метаново такси, от малките "За 1 евро", едвам издрапахме по един баир в Бояна, с много зор и много газ. Шофьора коментираше, че метана не е за малките коли.


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   18-08-09 01:11


Аз пък имам познати бакшиши които се оплакват че на метан по магистралата повече от 180 не вдига астрата...

Бакшишите ги остави - тяхното мнение не е миродавно.

[beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: danbi 
Дата:   18-08-09 10:13

Е, те бакшишите имат една първична цел: да е евтино!

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: НАСОО 
Дата:   18-08-09 10:59

и за това като им кажеш че требва да дадат незнам си колко пари за метанов инж плюс бутилки и те веднага - да не съм луд..слагай най-евтиното. После баси буклука, тва не мое да откъсне..

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   25-09-09 15:15

Да споделя малко впечатления, за който се интересува, може да му е от полза:

Значи, след като се запознах с компетентните мнения на форумната аудитория и след консултации с хора разбиращи, се спрях на пропан-бутан, газов пълен инжекцион. Излезе ми 1000 лв. заедно с монтажа, отделно бутилката - 43 литра в дупката на гумата, струва 50 лева нова с кранче там, с всичко.

Впечатления:
Колата си върви както на бензин, не го усещам момента, когато минава от бензин на газ (става автоматично)

Разходи:
при 80 км/ч - около 7 л. на 100 км
при 90-110 км/ч - около 8 л. на 100 км
при каране по магистрала с около 140, на моменти 150 км/ч - около 9 л. на 100 км
при каране по магистрала с около 160, на моменти 170-180 км/ч - около 12 л. на 100 км

На градско в София - около 9-10.

Значи, става дума за кола комби, 1.8 16 клапана, която заедно с багажа и двама души тежи над 2 тона.
Освен това всички впечатления досега са при включен климатик.

Изводи: на дълъг път без съмнение си е изгодно, особено ако не се юрка много-много колата. За градско, поне в София, доста бързо вдига разхода спрямо извъградското и макар че пак несъмнено е доста по-евтино от бензина, не мисля, че е добро решение. За град като София по-добро решение ми се чини малък дизел.

Забележка: необходимо е перфектно състояние на кабели и свещи!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stoyan_5 
Дата:   25-09-09 15:20

Честито!
[beer]
Аз това всичкото го постигнах с газова уредба общо за 350 лв. не от най-обикновените ...
...но преди повече от 5 г. /цените бяхта други/
Пак имаше съвети за газов инжекцион, но май познат се нае и гарантира, че ще я направи с тази газово и ... взе, че стана ...

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   25-09-09 17:03

stoyan_5: Много зависи за каква кола става въпрос и за какъв двигател и захранване. На моята е абсурд с друг тип газова уредба да се постигнат същи резултати.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   25-09-09 20:44

И каква толкова ти е колата?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: abyser 
Дата:   25-09-09 20:54

Обикновено не се препоръчва нормална (не-газов инжекцион) АГУ при коли, които са с пластмасови всмукателни колектори.
Моята е с метални, но въпреки това сложих ГИ преди 2 години и няколко месеца, по-скъпичка беше тогава... Но още тогава си направих сметка, че за моя годишен пробег и цени на газ/бензин ще я изплатя за 2 години. Т.е. вече карам на далавера [smilie5] Никакви грижи и проблеми, същия разход съм забязал и аз, пак при 1.8/16V. Включването на климатика го усещам много по-осезаемо, отколкото преминаването бензин/газ.
Честито и със здраве да си я ползваш! [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   25-09-09 21:28

Не че е нещо особено колата, Мазда е, с метални тръби е, между другото. Но японските особено са доста чувствителни и ако са инжекциони, а им сложиш обикновена уредба, понякога се получават детонации, в резултат на които може например да ти изгори пластината на дебитомера за въздуха, а тя е платинена и дебитомерът струва нов близо 1000 долара. Освен това естествено, че инжекционът по-добре се регулира, по-икономичен е, има си собствен компютър, и т.н.
Ама всеки е свободен да експериментира, разбира се. [smile]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   25-09-09 22:13

1000 лв. за инжекцион не са страшни вече. Едно време бяха над 2000 лв.

А това че добавяш някаква електроника (за 1000 лв. е някой от Бг разработките предполагам) аз не го броя за голям плюс - още нещо в колата което може да се сговни.

Пожелавам ти да нямаш проблеми и с майсторите да се виждаш само за подмяна на филтрите.

Отговори на това съобщение
 Re: Я кажете сега за метана!
Автор: ivodam 
Дата:   26-09-09 09:07

imitev: Италианска си е цялата система. Е, бутилката не знам каква е.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   26-09-09 09:15

За 1000 лв. италианска система???

Да не е Бардолини ?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   26-09-09 09:29

ivodam, каква уредба и къде ти я сложиха? може и на ЛС, за да не излезне че правиш реклама.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   26-09-09 11:12

Защо да не прави реклама - ако е доволен!

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: stoyan_5 
Дата:   26-09-09 11:40

Понеже попитахте, моята е Форд Мондео 1,8 мотор Зетек, с пластмасови всмукателни тръби ...
Приятелчето каза, че не е първата кола с такива тръби на която слага подобна ГУ.
Досега няма ядове и дава точно същите разходи, като описаните от Иво при съответните скорости ...
[smilie8]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   26-09-09 16:21

еми знам ли... админите може да се сърдят за рекламата. ама нека каже наистина, ако е доволен.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: Synthy 
Дата:   26-09-09 16:22

обикновена АГУ или ГИ - вероятността от гърмене е еднаква. Просто е по-лесно да я предизвикаш с конвенционална уредба ;)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   26-09-09 17:01

С обикновената АГУ в гърмежа участва по-голямо количество горивна смес.

При инжекционите обема пълен с горивна смес е мнооого по-малък.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: НАСОО 
Дата:   26-09-09 18:37

Synthy[smilie24] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi 
Дата:   26-09-09 20:49

Помислих, че сте ъпдейтвали темата с цитати от темите за пърденето.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: georgi969 
Дата:   26-09-09 21:29

Някой мислил ли е за газгенераторен двигател.

Както вървят нещата,си мисля ,че той е бъдещето.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: НАСОО 
Дата:   26-09-09 21:39

аз пък мисля че той вече е минало - германците по време на 2та световна, са правили опити за промишлени газгенераторни установки произвеждащи петрол, газгенераторни двигатели и кво ли още не на тази тема, дори е имало работещи образци, но после са зарязали всичко заради ниското кпд

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: georgi969 
Дата:   26-09-09 21:43

Цитат от оф род форума:

" contacol
Младши участни
Газгенераторна уредба
Ще дам малко повече информация за този газ. Колкото по-добре се познава някое явление или процес толкова възможността за решение става постижима. И така генераторния газ е въглероден окис/или сега както му казват въглероден оксид/ Химичната формула е "СО". Получава се при непълно горене на каквото и да е стига да може да гори. При пълното или добро/с добро насищане на кислород/ горене се получава въглероден двуокис/диоксид/, а при непълното т.е. със затруднено/"удушено"/наличие на кислород - въглероден окис/СО/. Познат е като генераторен газ, познат е и като доменен газ.СИЛНО ОТРОВЕН Е! Трайно съединение е и се разлага само при горене. При вдишване се свързва с хемоглобина от кръвта и се получава трайно съединение наречено въглеоксихемоглобин за разлика от оксихемоглобина, който е нетрайно съединение и се образува от обикновено дишане на въздух. Оксихемоглобинът се разлага като стигне до клетките и така ги "храни" с кислород, докато трайното съединение въглеоксихемоглобин не се разлага с нищо и като стигне до клетките не им дава нищо. Получава се така наречения "кислороден глад" на клетките и доста бързо човек умира! Този газ няма цвят, няма и МИРИС! Много е коварен защото човек когато го вдишва, му се приспива и така неусетно умира.Примери:Неразпалени печки или работещ двигател на празен ход в затворен гараж. Това го пиша само за предупреждение, а не да възразявам и противореча на идеята. Сега малко история: Генераторният газ най-много е бил използуван в Германия защото тя няма източници на петрол но има огромни залежи на въглища. Необходимо е било само да се фиксира въглищният пласт, да му се пробият два отвора, в единия да се възпроизведе взрив или силен огън, който да запали въглищата отдолу под пласта и те да започнат да тлеят, а през другия отвор се отвежда генераторният газ който по тръбопроводи се е ползувал за домакинството/готварски печки и т.н./ или са го компресирали в бутилки/същите като кислородните/, качвали са ги на покрива на техните леки коли Мерцедес и са си ги карали. Забравих да напиша, че това е много добър калоричен газ и въобще е много добро гориво. Какво обаче е накарало германците, а и не само те да го изоставят и да ползуват руския природен газ метан/СН4/. Ами сигурно икономически причини/руското е евтино/, но най вече това, че генераторният газ е силно отровен, а природният не е. Зная, гледали сте много филми за самоубийства:главата завряна във фурната и кранът на газта отворен докрай. Това е. Колкото до идея за каране на автомобил с дърва посредством генераторен газ може, но не сега защото все още цената на нафтата,бензина и газта не са толкова високи, че улиците на София например да опустеят, а ние във форума да мислим как да си направим парен двигател или нещо друго."

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: georgi969 
Дата:   26-09-09 21:44

Кола, задвижвана с дърва


Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: НАСОО 
Дата:   26-09-09 22:01

[smilie18] сбъркал си рейса пич[smilie18] [smilie18] сори пак съм се разлигавил. Значи геообстановката в момента е повече от плачевна и в бъдеще горивните процеси ще бъдат рязко ограничени. Сега не съм говорил с някой експерт по климат, но мисля след новия договор за емисиите, легалното горене на каквито и да е неща ще става все по-скъпо. А не може един авто производител да скрие колко СО2 му отделя колата. Така че бъдещето е в електричеството или водорода, като според мен първото, но знам ли[smilie11] Та използването на въглищата ще остане възможно само в големите електроцентрали където е енергиино и икономически обосновано изграждането, поддържането на инсталации за очистка на СО2, които ще вкарат след време. Вече има доста университети и научни лаборатории работещи по въпроса за създаване на най-ефикасен метод

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: georgi969 
Дата:   26-09-09 22:06



Да,така е.Електричество и водород.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi 
Дата:   26-09-09 22:42

И най вече електричество от АЕЦ.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: djogata 
Дата:   27-09-09 13:12

Водород - мне.

Евтиният и ефективен метод за производство на водород е от изкопаеми горива, което не променя с нищо моментната ситуация.

Другият възможен метод е от електролиза, при който се използва електричество. Но, в такъв случай за чий х.. ти е водорода - да използваш електричество, за да го добиеш, и после да го употребиш, за да произведеш отново електричество, само че само половината?

Електричество от АЕЦ - да... Докато има ядрено гориво.
При сегашните темпове на ползване - 300 години. Ако обаче заменим всичката енергия, която получаваме от изкопаеми горива, с ядрена - горивото ще стигне за около 20 години. Уран все още ще има, но ще е ужасно скъпо добиването му - по-рационално ще е ползването на възобновими енергийни източници.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi 
Дата:   27-09-09 13:22

Е то не може цялата земя с перки да набучкаме. Слънцето е най-добрия вариант.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: djogata 
Дата:   27-09-09 14:09

Asahi, под "възобновими източници" имам предвид и слънце, и вятър.
Засега вятър, тъй като в момента вятърната енергия е 4 пъти по-евтина от слънчевата. След 20 години, ако най-накрая успеят да направят слънчевите панели да произвеждат енергия с по-голяма стойност от парите, прахосани за производството и поддръжката им - ОК, супер, минаваме на слънчева енергия.

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   27-09-09 19:59

Ако набучкате цялата земя със соларни панели няма да имаме какво да ядем...

Същото е ако караме с биодизел - като насеят навсякъде гориво пак глад...



Публикацията е редактирана (27-09-09 20:00)

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: djogata 
Дата:   27-09-09 20:31

Imitev, това, което писа за соларните панели е, с извинение, пълна глупост [smilie8]

Цялата годишно енергийно потребление на човечеството може да се покрие от слънчеви панели, разположени на една малка част от територията на Сахара да речем. А в Сахара май манджата много-много не расте, а? [smilie21]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: imitev 
Дата:   27-09-09 20:46

Отиде Сахара [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: asahi 
Дата:   27-09-09 20:47

Къде ще си карам камилата?

Отговори на това съобщение
 Re:
Автор: НАСОО 
Дата:   28-09-09 01:03

АЕЦа е здраве за пари - колкото и някой хора да убеждават в противното, отдавна има световна атомна агенция, правени са една камара изследвания и т.н. Ако беше иначе деба ние ли сме най-големите гяволи на света - всички да са набучили по 50 реактора, а руснаците и американците направиха по 40-50 000 ядрени глави не е им проблем да врътнат поне по 500 централи и да си гледат живота, ми тръгнали некви войни за газ и нефт да водят. Иначе България е в тройката по залежи на уран проблема е че сегашната технология неможе да го използва. Ако измислят някъв нов процес или метод за съзряване туко виж сме следващите шейхове.

Джога слънчевата константа е 1380вата на м2 извън атмосверата, като поради спирането на част от атмосферата, отразената от океаните и другите водни тела енергия която се връща обратно в космоса и т.н. на повърхноста попадат само малко под 240W/m2. Така от 137 петавата общо, като се сметнат на земята попадат около 30 петавата и то при сегашното състояние на атмосферата. Проблема е че тя става все по замърсена и ако не се спре този процес занапред това количество може да намалее. Там едни учени дори изтъкват като причина за повишената температура на Планетата напоследък, точно ограничаването на праховите частици и димове в атмосферата и в същото време регламентирано увеличаването на СО2 - според тях Планетата си знае раутата и ако не се опитвахме да се бъркаме нямаше да има парников ефект, и единствения начин да имаме прозрачна атмосфера без парников ефект е да спрем СО2то, което значи спиране на горивните процеси което е невъзможно.
Та сега някъде годишното потребление на енергия е около 16-16,5 теравата. Това си е 0,016петавата. КПДто на слънчевите батерии в момента е около 25-30% в зависимост от моделите, като има прототипна разработка даваща 40% и нагоре, но поради скъпите материали и изработка към момента не е икономически рентабилна. Значи от общите 30 петавата остават само 10. Като отчетем факта, че високопроизводителните панели са със следящи слънцето установки които увеличават площа необходима за поставяне с 30-50% излиза че за задоволяване на енергийните нужди на човечеството към момента ни трябват 0,0016 от повърхността на Планетата, респ. като отчетем загубите на площ за пътища, работна площ за насочващите установки и т.н. аз ги слагам 40% но мисля че са поне 60 та излизат по най-груби сметки 0,00224%. Понеже сушата е само приблизително 1/3 от повърхността а слънчевите панели се монтират на твърда земя горните проценти стават 0,00672 от сушата на Планетата или приблизително 1млн км2. И като стана дума за Сахара - тя е някъде около 9 млн.км2 горе долу половината от Африка, излиза че 1/9 от нея директно заминава. Това хич не е малко. Ми като прогнозата за увеличение на потреблението на енергия до 2030 я променяха 2пъти досега та стигна 60%увеличение по последни данни, след някоя година може да го вирнат и на 100% кво правим [smilie11] покриваме цяла Африка. А дали ще имаме ресурси и енергия да произведем толкова панели. Ми как ще се обслужва такъв арсенал. А като мине експлоатационния срок и част от вложените суровини са безвъзвратно изгубени какво правим? Сега всички са луднали по енергия а след време ще стоплят че суровините са ценното. Малко като човешкия живот и парите. Докато те могат да бъдат изкарани по много начини живота е само един и умре ли човек нищо не може да го върне колкото и пари да има. Та като свършат цветните метали, голяма част от минералите и химикалите които сега хабим без да забележим, големо чудо че ще бъдем измислили как да впрегнем цялата слънчева енергия. Тогава за добив на едно кило желязо сигурно ще изразходваме енергия като за 1000тона сега. Кел файда дет се вика. Да не говорим че отнемането на енергия от ветровете, океанските вълни и засенчването на огромни площи със слънчеви колектори ще предизвика такъв дисбаланс че сегашните урагани ще ни се виждат смешни. Въобще бъдещето никак не е розово, преди ме беше яд че не съм се родил 50години по късно сега се радвам че мога да правя неща които правнуците ни само ще си мечтаят. [smilie25] мали как съм се отплеснал

Отговори на това съобщение
 
Емисии   RSS | Atom
Абонамент   Google

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »
Форум "Клубен Живот" е спрян за публикуване.