Автор: chrisnoch
Дата: 20-03-17 05:23
Малко пояснения:
Интра-фрейм алгоритмите компресират информацията във всеки кадър поотделно, без да се "интересуват" какво е съдържанието на кадрите преди или след кадъра, който в момента се обработва. Така работят JPEG (за фотографски изображения), MJPEG, ProRes на Apple, DNxHD на Avid и Cinema DNG на Adobe. Предимството е, че изисква сравнително малко процесорна мощ и в камерата, и в компютъра за монтаж. Това е чисто пространствена компресия.
Интер-фрейм алгоритмите компресират не само в пространството, но и във времето - те разделят кадрите на групи и ги анализират в тяхната последователност, след което компресират само разликите между тях (с изключение на първия кадър от групата, който се компресира с интра-фрейм алгоритми). Така работят MPEG-2, MPEG-4 (H.264), AVCHD на Sony и Panasonic, XDCAM и XAVC на Sony. Недостатъкът е, че се изисква доста процесорна мощ и в камерата, и в компютъра за монтаж.
При един и същ битрейт интер-фрейм компресията постига 3-4 пъти по-голяма детайлност на картината в сравнение с по-старата си сестра - интра-фрейм компресията.
Ето едно сравнение между AVCHD, ProRes 422 и ProRes HQ. Обърни внимание, че AVCHD е 4:2:0 и с 5-7 пъти по-нисък битрейт.
https://www.youtube.com/watch?v=E92jDQpou4Q
Приятно гледане!
|
|