Автор: asahi
Дата: 27-01-17 09:04
Да, ама всъщност не. Близкият план, както го наричаш, е типично изразно средство в кинематографията от петата и година някъде. Преди това се е снимало със статична камера, а артистите са играли както в театъра.
Изкуствената светлина във филма има малко общо с портретите на класиците. Вероятно си впечатлен от холандските и венецианските майстори. Тогава са използвали масово един източник на светлина, близък до точков, разположен близко до обекта, без разработка на фона. Във филма виждаме насочено остро осветление от по-голяма дистанция, на нивото на лицето. Дистанцията идва от необходимостта да се снимат движещи се обекти и това да се случва в относително непроменлива светлинна обстановка.
Гримът, дрехите и обстановката допринасят повече за потапяне в онази атмосфера, а светлината повече изпълнява технологичните изисквания, отколкото да копира старите художници.
|
|