Рекламирайте тук Затвори
Реклама в секции форуми и базар

Под формата на платени обяви можете да рекламирате ваши продукти, услуги или други комерсиални дейности. Обявата може да бъде публикувана избирателно във форум по ваше желание или във всички форуми на сайта.

За стандартната ценова листа и условия изпратете
запитване до webmaster@photo-forum.net.
Платени обяви
        
 Теми - forum: Фотография
 
 Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 15:07


Подходих към задачата с необходимата доза оптимизъм преди около 2 седмици, в момента съм до никъде, и с никакъв оптимизъм. Задачата е строго дефинирана с лимити:
- не е необходим парт тайм джип - големи, тежки, излишно харчещи, излишно проходими, нямат опция за 4х4 и бързо каране /освен ровър, но пак голям/;
- нищо с напречно разположен двигател - отпадат фрийландъри, рафчета, хонди ср-нещо си, х- трейл. За нормална употреба трябва да е със заден двугателен мост;
- дизел - по ми харесва как работи в ниските обороти.

Като се отсече отгоре и отдолу, почти нищо не остава в средата. А именно Митцубиши Пинин със супер селект задвижване, обаче са само бензинки. Има и Чероки с подобна система, но са ми непознати, и подозрително без пари [smilie8]. Конкурират се ценово с мл-а?!?! Това защо е стакава цена, е мистерия за мен, но да кажа, че няма да си купя тази кола на каквато и да е цена.

Като казахме пари, абсолютния ми лимит за ламарини е 10к лева, за подобно превозно средство максимум 8к... До 2006 година доста неща влизат в този бюджет.

Не съм поглеждал Субаро, но май ще трябва. Компромис бих направил с Гранд Витара, но там трябва да се внимава с кой мотор е... Корейците са ми също мистерия...

Какво и как ползвате с подобни цели, доволни ли сте?

Интелигентния спам е допустим [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: georgioiv   
Дата:   24-09-16 15:13

Късо Терано, 2,7i - вечен двигател (със зъбни колела) ако му се сменя маслото от време на време, неубиваема ходова част, проходим, механична помпа. От недостатъците - дърт, харчи повече от комън риъл, ръждясва.
Аз лично карам дълго Терано, вече 150 000 км. половината от тях по такава липса на път, каквато в БГ не сме имали никога. Много здрав дзвер. Одъртя, скоро ще го сменям, но така съм му свикнал, че докато той не се счупи, аз няма да го предам.. [smile] На дълго харчи 8/100 дизел, из града - 11/100. Късата база е с литър надолу.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: jigsaw   
Дата:   24-09-16 15:22

От личен опит ще дам глас за Frontera 2.2DTI 16V късата база. Пробвал съм и с дългата база, но за много големи бабуни е по-неудобна и закача тук-там. Късата е перфектна. Колицата си има нормално 4х4, демултипликатор(бавни 4х4) за по-сложни терени и разбира се само задно за асфалт. За фотографски джип, из черните пътища до хижи и по-достъпни върхове е повече от отлична. Качила ме е абсолютно на всякъде. Е...разбира се, не става за хард оффроуд, но до колкото разбирам не търсиш това.



Публикацията е редактирана (24-09-16 15:25)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 15:26

Препоръчано ми беше, гледах и за тях. Но даже късата база е 1800 кг. Него, късите Ланд Круизер, Паджеро 3 и Трупър ги ползват за теглене на какво ли не... Не ми пречи как е ползван, но ми идват излишно тежки и проходими. Круизера ми е и извън бюджета...
Специално от този модел и двигател се хвалят всички, слагам отметка за евентуално задълбочено проучване [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 15:28

Да, не е за тежък офроуд изобщо, не е и ловджийски джип... по-скоро рибарски [smilie18]

Може би незаслужено ги подминавам тези опели също, но и те са парт тайм...

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: kvakioh   
Дата:   24-09-16 15:38

Без корейци, без Субару. Митове, слухове, приятели много, но нещата са си такива.
Витара, с добър двигател. Ринат доста. Едно такова, макар и с автоматични скорости едва го "убихме" на 274000км. Просто се продъни от лошо отношение.
Като цяло в БГ нещо ми се струват леко позавишени цените на 4х4. Следя пазара.
КАто за последно, превозното средство може да отведе с Fuji на интересни места за снимане...

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 15:49

Отбелязал съм я, само трябва да се науча да различавам пежо мотора от маздовия [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vkk1   
Дата:   24-09-16 15:54

Само за Чероки мога да дам мнение, имах такова доскоро и беше най неубиваемия автомобил, който съм карал. Смених го, защото ми стана малък, но си останах на същия бряг - с Крайслер. Като цяло аз съм откачен фен на американските коли и имам нелоши познания в областта.
Вярвам за Jeep мога да бъда полезен, но трябва да конкретизираш за кой модел, двг ти е питането.
Другия джип, от който имам преки впечатления, е Шевролет Каптива бензин, също е страхотна машина!

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   24-09-16 15:56

От първо лице нещо за Чероки 4.0 литра с газов инжекцион и опция за фултайм по всяко време и всеки терен. Ако не се налага товарене на много багаж вътре е добре. В противен случай се набиват едни пари за поставяне на газовата бутилка под колата. Има си сертифицирани части за това преоборудване. Комфорта е американски [smile]. Автоматик със почти 190 коня под капака. Е, остава и да не те притеснява много разхода на гориво[smilie5]. Не бих го сменил за нищо от посочените по-горе с изключение на Дискавъри.

П.П. Моето виждане за зимното каране - камион, тоест джип парттайм не ти трябва ако не си любител на силните усещания. С него само по полето, където не е орал никой преди тебе. Е, верно е и, че не съм карал кола с най-новите глезотийки от рода на ЕСП, тракшън контрол и т.н. За съжаление станаха прекалено много мераклиите да се набутват под двутонна грамада с по-дълъг от техния спирачен път[smilie5] [smilie5].



Публикацията е редактирана (24-09-16 16:06)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 15:59

Гледах след 2000г моделите с 2,5 и 2,8 турбодизели, май са по-нови. Има ли проблеми с тези дифове, малко са по-особени? Също и системата 4х4 на висока скорост как се държи?

Не случайно на всички такива автомобили им викат джип [smilie18] . Тези специално ги правят в Италия, но надали е съществено...

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vkk1   
Дата:   24-09-16 16:09

2.5 и 2.8 crd са на VM мотори, монтират се и на Крайслер и се приемат за доста добри, за разлика от предишните им с отделните глави, които са ужас! 3.1 на гранда също да се подминава директно.
За високи скорости черока не е особено удачен, защото има силно странично люлеене.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   24-09-16 16:11

Ако говориш за Либърти, комбинацията е 2.8 дизел, автоматик с 242 раздатка. Нямаш грижи на висока скорост. Мойто е с 31-ци гуми и до 130 съм го качвал, по-нагоре не ми е комфортно психически[smilie5].

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 16:17

quazimodo , моето виждане абсолютно се покрива с твоето... Доста тежки съм виждал край пътя, явно се приема че и на хлъзгаво с висока скорост нямат проблеми, а не е така.

Пропуснах, но имам доста опит с пикапи, най-вече с хай-лукс /даже във вариант фв таро/, л200, навара... имахме и един рейдж с вм мотора, в първото му издание... колегите успяха да го убият в едно дълбоко дере в родопите, с почти кубик дърва. Преди това му правихме ремонт...


За тез леко грозничките говоря, с кръглите фарове... вероятно либърти е модела...



Публикацията е редактирана (24-09-16 16:20)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: radikyokushin   
Дата:   24-09-16 16:26

Колега, най-пълно на описанието, което си дал отговаря Pajero II 2,5 TDI къса база със Super Select.
Гарантирам, че ще останеш много доволен :)
Гледай най-вече, за ръжди и двигателя да не "надува" в разширителя. При тая кола всичко друго е бетон [cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 16:34

Това не е ли III с този мотор? Пак ще се чете... не съм разбрал че слагат супер селекта там...

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: radikyokushin   
Дата:   24-09-16 16:47

Ми той SS от там идва :). А иначе този мотор го има и на III-ката, но от опит мога да ти кажа, че II-ката е много "по-джип" от тези след нея.


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: NikolOB   
Дата:   24-09-16 18:34

Малък , евтин , бензинов - последния Terios !

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   24-09-16 18:47

Малък и бензинов да, ама евтин... Освен ако не става дума случайно за поддръжката му. За нея се твърди, че е евтина. Аз нямам лично мнение.

П.П. При това, колегата е споменал в началото, че предпочита дизел.



Публикацията е редактирана (24-09-16 19:19)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bpavlov   
Дата:   24-09-16 20:33


Идеалният вариант за мен, който си го реализирах и съм много доволен, е 2005 - 2007 Cherokee 2.8 CRD 163 к.с., автомат.

Като единствен недостатък, може да се посочи скъпото първоначално обслужване - смяна на ремъци, ролки, водна помпа и термостат, смяна на масла.

От там нататък, само ярки преимущества:

- супер здраво, моето е на 209 к километра и единствено преди месец имам сменено задно каре на предния кардан (щото им се къса маншона). Радиаторът също е за смяна (360 лева е)

- безкомпромисни офроуд възможности - най добрата като концепция раздатка - NV 247 - само на задно, фултайм с пълноценен среден диференциал, парт тайм с муфа и разбира се лоу-рейндж/парт тайм

- върви и се управлява като доста бърза и пъргава кола, дрифтенето при старт е нещо обичайно

- поддържа като пийс ъв кейк 160 на магистралата, при добро желание и 180

-несчупяема преоразмерена за този двигател скоростна кутия RF-E 45, с повишаваща предавка 0.65, което позволява движението със 100 км/ч да се осъществава с 1800 оборота

- суперяк класически JEEP дизайн с кръгли фарове

- стандартни окачвания, дифове и раздатки, за евентуални ъпгрейти, задръстено с асортимент от трети производители

- среден размер, с усещане вътре на суперсолидна кола, не друса и не дрънчи

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   24-09-16 20:58

Павлов, хвана ли сервизната акция за подмяна на изпадащите шарнирни болтове[smilie5]



Публикацията е редактирана (24-09-16 21:00)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bg2014   
Дата:   24-09-16 21:30

По принцип джиповете на всяка марка са пригодени за по-високи натоварвания.



Публикацията е редактирана (25-09-16 00:04)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bg2014   
Дата:   24-09-16 21:52

Колега bpavlov,
този Cherokee 2.8 CRD 163 к.с. отдавна го гледам и го харесвам. Благодаря, че сподели впечатления от личен опит. какъв разход ти дава?

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: velinp   
Дата:   24-09-16 21:57

...фотографски джип... зарови се в дебрите на offroad-bulgaria.com и там го потърси. Тук е много обща темата и освен да си хвалим гарджетата...Та да предложа и аз - от 4 години карам WJ 4.7 Quadra drive, а от една и ZJ 5.9 Quadra track. И двата са full time 4x4, имат и бавни. Аз лично препоръчвам Grand WJ 4.7 - комфорт, въртящ момент в изобилие още на празен ход, с 90-100км/ч е с около 1600-1800 оборота. ZJ 5.9 е брутален и е повече за ентусиасти. WJ е основния автомобил и детевоз в семейството пък и е удоволствие да се кара, и сега ако избирам пах бих купил такъв.


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   24-09-16 22:00

Благодаря за споделеното до момента на всички [thankyou]

bg2014, не се смятам много новак. Работата ми е такава, че постоянно съм с подобни автомобили, макар и в пикап вариации... Сега се сещам, че дълго търкаляхме и една мазда б2500. Колеги караха и джипове, като въпросното диско за което споменаваш, патрол, паджеро 2,8, монтеро 3,1 /по-добрия исузу мотор от онзи трън в задника 3,0/, чисто нова киа 2000г, която ако капне дъжд няма шанс да я вкараш в пътя ако не е 4х4... може и да изпускам нещо.
По-малко, но и на тях от време на време ми се е налагало да се упражнявам...
3 чисто нови уаз-ки от Варна домъкнахме, едната червена [smilie18] ... ниви...
И как да забравя форд транзит пикап 4х4 с прочутия 2.0 бензин и карбуратор с игла... на него тренирахме ремонти [cool]

Обаче е сложно с оглед на настоящето....

За сега 1/ чероки, 2/паджеро 2 супер селект, 3/ терано 2 и гранд витара... Бюджета е тамън [shtrak]

velinp, благодаря, много едри тези бре...



Публикацията е редактирана (24-09-16 22:03)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: velinp   
Дата:   24-09-16 22:37

victory13 написа:
> velinp, благодаря, много едри тези
> бре...
Чак пък едри ... малко по-големи комбита[smile]


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Митко   
Дата:   24-09-16 22:48

По-фотографски джип не се сещам (само сменяш фотоапарата върху трипода)


https://photo-forum.net/static/forum/2016-09/qfhh0854.JPG


https://cdnit1.img.sputniknews.com/images/119/38/1193854.jpg




Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   24-09-16 22:55

Да-а, както се пее в другия форум - "Рано или късно всеки си купува Тойота" [smilie18] [smilie5] [beer]


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Frenchev   
Дата:   25-09-16 00:32

Интересна тема, но като чета и се убеждавам, че няма идеална машина. Аз май реших - един паркетник за дълъг път и един пикап (hilux) за оф-роуд и товарно магаре.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bpavlov   
Дата:   25-09-16 01:14


quazimodo, да, имало е проблем с първоначално вградените шарнири и има едно две клипчета в Ютуб, с разкачени такива. Предишният собственик си го е направил съвис рекол-а още на 10000 км или иначе казано, новите са изкарали дотук 200 000 км. И понеже имам два чисто нови в кутийка, взети на промоция, скоро, като сменях карето, ги бях занесъл и тях да ги сменям, но се оказа, че тия "старите", нямат и милимунда луфт. Т така...

Освен това, както и при МБ (може и други марки, ама не знам за тях), като отидеш в официалния за страната сервиз на JEEP, ти излиза цялата история на возилото и ти правят и съответните сървис реколи, ако има такива. На мен в Балканстар ми смениха задните носачи, просто ей така, 2012 година, без хък мък.

bg2014, миналата седмица за сефте карах бързичко по магистралата, 170-180, София Ямбол, даде 14 и нещо. Със 130 дава към 12, а със 100 - 10. Софийско градско с много пернишки акценти - 15. Двойното не качва разхода, климатика също.

https://youtu.be/BCSnJrMgXRw


Като става въпрос за детевоз и срвнявайки го с Гранда 4.7, първо, не се налага да носиш в багажника бутилче с газ, което потенциално може да отфръкне, второ, Черокито НЕ СЕ накланя на завой и нямаш постоянно натрапчиво чувство, че ще се обърнеш, трето, има ИСТИНСКО фулл тайм с отворен класически среден диференциал, докато при гранда е псевдо фулл тайм с виско муфа, която се и отхендря в даден момент. А възможността да караш само на задно и да държиш волана само с две пръстчета, дрифтейки, добавя незаменим чар, за дизайна казах

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 08:49

Павлов, ся последно - твоето Чероки с коя раздатка е?

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bpavlov   
Дата:   25-09-16 09:59


Сори, грешката е моя, раздатката е NV242 Selec-Track

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Frenchev   
Дата:   25-09-16 11:56

Аз искам да си взема toyota hilux - кой двигател трябва да е и какво трябва да гледам - коя година, кой модел, кой двигател и прочее? Има ли някой с опит при тези тойоти.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 12:56

Френчев, влез в http://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=71
и чети на воля[smile].


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: hotsnail   
Дата:   25-09-16 14:40

Toyota Land Cruiser 90 или 120 идеално покрива описанието май. Аз съм със 120-ка - хубава е, но си е по-нов и скъп модел, поддръжката не е без пари. 120-ките май са много чувствителни на кьопава нафта - с един резервоар от "правилната" нафта от ОМВ си унищожаваш дюзите моментално - ремонт между 2000 и 5000 лева ако е навреме (3 пъти вече съм сменял дюзи зарад' такива щастливи случайности). Ако укъснееш 25К за нов мотор. Та това е малко тегаво, щото в милата ни родина редовно продават някакви домашни коктейли от газьол и сярна киселина че по-нисък акциза и припечелва чичкото франчайзър. Отделно май самия нефтохим бичи доста ниско качествена нафта..... Сега зареждам от газпром (нишки петрол) поне е сръбски, не е от местните ни БГ мафиоти....

Terrano II е много добър вариант. Баща ми е с такъв от доста време. Май мотора на това животно е безсмъртен. Хубаво е да гледаш да не е много изгнил. Харчи по-малко от крузера.

Тия горните не са добра идея за екстремни неща и за tunning. Нещо с преден мост си трябва. Nissan Patrol ама там е малко тегаво с маторите - много варианти и ни един читав. Wrangler също ама и там не е лесно - за 2.8 дизела VM като мине 150к км нещо не са супер позитивни отзивите.

с малко компромис май корейските не са лоши и не са скъпи - Теракан например

Hilux-а май е много добра идея. Ама май не трябва да го караш в град въобще. Голямо е. Иначе и мен ми харесват много.

Иначе аз мисля следващите ми коли да са бензини - Wrangler с някой v8 - така и така в града не го карам а само събота и неделя, поне кефа да е пълен и да не се ядосвам с кьопавата нафта

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: georgioiv   
Дата:   25-09-16 14:45

Има един катър - с немски мотор, италиански дизайн и корейски производител... С цял мост отзад, много прибрани свесове, луксозен вътре. 4х4 е при поискване до колкото знам... Някой ако го познае печели Ариана кен... [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 14:59


https://photo-forum.net/static/forum/2016-09/hvpy2943.JPG


https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/SsangYong_Rexton_W_RX200e-XDi_Sapphire_(2._Facel



Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 15:01

Къде да си взема 50-литровия кен с Ариана[smilie5] [smilie5] [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: georgioiv   
Дата:   25-09-16 15:11

е, не писах кег, писах кен... [beer] [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 16:11

Victory13,, не се вкарвай в тия филми, не ти трябват такива дърти тучове, че разходите са 4x4.
Или делиш 50 -100 хилки и си купуваш чисто нов паркетник с гаранция или въобще не се занимаваш с дърти таралясници, с незнаен брой собственици, всеки от които е напластил някакъв мунинг върху предходния. Че накрая парите за реставрация ще ти излязат като за нов. Но нервите и времето никой няма да ти ги върне.Приятелски съвет ! [beer]

Такава джипка, каквато търсиш, читава отдавна няма, най-новите са 18-20 годишни и на по половин милион км.



Публикацията е редактирана (25-09-16 16:14)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 16:26

А бе, има нова, ама няма да иска да си я купи[smile] - Шевролет - Niva 4X4 се вика. Е, единственото неудобство е, че не е дизел[smilie3]


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 16:33

Това пък и пари да ми дават не го вземам.По-добре Газ 69. [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vkk1   
Дата:   25-09-16 16:34

накрая парите за реставрация ще ти излязат като за нов

От моя опит:
- гранд чероки бензин: масло, филтри, гориво, генератор: 3 години каране.
- шеви каптива бензин: масло, филтри, гориво, ремък, бенз помпа - 3-4 години каране досега.
Това са ми разходите за реставрация на мен.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 16:43

Една питанка - Каптивата на старо ли си я взел?

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bg2014   
Дата:   25-09-16 17:09

То с много пари и баба знае да купува. 50-100 хилки.... ако човек има толкова за джип НЯМА да пита какво да купи.
Съвременните японски джипове и коли (дизелите) са с пиезо-кристални дюзи. Те са перфектни, но не за нашата нафта. Затова и техните ремонти са скъпи и чести за жалост.
Ако минаваме на просто СУВ 4х4, един добър избор е Санта Фе модела.
Както и Х5 или МЛ. Колко интересна тема ....
За прословутите здрави Тойоти......като се кара само събота и неделя как няма да е здрава? Примери бол.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   25-09-16 17:55

Х5 бих препоръчал само на човек, който искрено мразя... Особено "най-великият" 3.0d [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: georgioiv   
Дата:   25-09-16 18:23

Адаш, да имаш да еземаш ))). За тераното съм дал за 4 год.пари за ремонти, колкото ти даваш за масло всяка година.., заеби да дам 50 хилки и по 1000 на година за застраховки само... до тук моя джип е прехвърлил хилядото лева за четирите години само заради гумите, всичко друго е жълти стинки ))

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vkk1   
Дата:   25-09-16 19:10

Една питанка - Каптивата на старо ли си я взел?

Каптивата беше на 2 години, върната от лизинг, от официалния вносител.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 19:14

Ей такова търси, паркетниче, на 2-3 год макс и ако има остатъчна гаранция е ок.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 19:15

Адаш, ти тераното направи ли го вече? [smile]

Маслото ми е 90 кинта на година, пълна синтетика. За вранглера говоря

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: georgioiv   
Дата:   25-09-16 20:40

Не, не съм... Имам да заварявам ръждясали ламарини, тва се прави на пролет обикновено :) Ем, 90 кинта за 4 години са почти 400 лева. Определено нямам ремонт за такава сума. Един дебитомер 180 и дреболии по ходовата за 65 лева, реле за подгревните свещи - 45 лв. с ремонта . Това е равносметката за 4 години, като изключим акумулатора, но той е консуматив.

Тия приказки за скъпи ремонти не се отнасят за тераното, сори... Тука само нафта, и ако е тръгнало да ръждясва - заварки... [smilie5]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 21:07

Е, мога и да мина с минерална приста за 20 кинта, ама не обичам палачорски работи.
Както и да е, да уцелиш греда с подобни коли е много по-вероятно,отколкото да не уцелиш.Нали, не говоря конкретно за терано, а по принцип.Скоро приятел от Перник счупи хидравлична помпа в Поморие на гранд чероки 2007, което е на около 200 000 км и след уставно обслужване след покупка за около 2 бона.И сервизи за такива коли няма, повечето майстори, дето се занимават с джипки са такива писюри, че ти вземат маса пари,а си тръгваш още по-забатачен. Примерите са хиляди и в живия живот и в темите на офроудфорум. Това са яко карани коли,често само по черно.
Счупи диференциал, раздатка или съединител и да видиш тогава харч! [smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vkk1   
Дата:   25-09-16 21:42

Еее, не ги плаши толкова хората, раздатки и дифове има по моргите и са по 4-500лв. Не е чудо страшно. Съединителя не е много по-скъп от на лека кола. Виж ако е автомат е малко по-голямо приключение.
За сметка на това, миналия месец за не-джип дадох 420лв за жило! Убеден съм, че няма возило в България, което да има жило за 420лв, сигурно на Боингите жилата за елероните са по-евтини.
Също си е и до късмет. На мен например ми се случи преди време да замине двигател от загуба на налягане на маслото, след отваряне и смяна на всичко, имам предвид абсолютно всичката карантия, само блока остана от стария двигател,
се оказа, че всичко е като ново вътре! Проблемът за загуба на налягане никога не се установи. Но така или иначе - манипулацията ми струваше към 5 бона.
При всички положение обаче джипът, какъвто е да е, издържа на по-големи натоварвния и при нормално каране се чупи много по-малко.



Публикацията е редактирана (25-09-16 21:42)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 21:48

Ама, лека -полека ще почнете да си казвате,кой колко е изхарчил за ремонти и мунинг по джипките :)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   25-09-16 21:56

фасте, нова кола абсурд... Дефинирал съм макс пари за ламарини 10к, и го спазвам. Имам 2 коли, едната я купих преди 15 години /тя беше на 13 [smilie18] /, другата преди 6, когато беше на 9... и двете са в движение, мотори не съм правил още /на около 350к, и на 275к, бензин и дизел/.
Не знам как е успял Добромир да счупи м57, аз му навъртях 135к за 6 години, и то в по-слабия 2,5 мотор...
За употребяваните джипове изобщо не мога да се сетя да сме ремонтирали нещо, освен рейнджа с вм мотора.
Френчев, хай лукса не е магаре... той е най-добрият работен кон [cool] ... За пикап не виждам нищо по-добро.
Тези които търкаляхме навремето бяха с 2,4 турбодизели, единствено съм сменял висящ лагер на кардана, и на двата.
Тарото при каране в Родопите хвърли всичко - вода, масло на земята, пара отвсякъде, капака на ангренажа се разтече, той е пластмасов... проблема се оказа водна помпа. След смяната и, семеринг, ремък, ролки, термостат, капака го понагряхме да го поизправим и оформим [smilie18] , нещото запали [smilie8] , и работи дълго след това. Не го броя ремонт, а въпиюща немарливост на потребителите...
Може би ако имаше свестен 4рънър на пазара изобщо нямаше да питам, но предлагането е потресающо [smilie23] .
Хоти, не можах да седна в едно лк95 [smilie10] ... нещо може би не беше наред със седалката, и повече не съм ги гледал. В митцу 3 двувратка ми беше доста по-добре, ама тук стана дума за 2...
Благодаря на Боян за споделеното, проучих модела, и ще погледна лично няколко екземпляра. Първият не беше оптимистичен, едвам отвориха капака на мотора от изкривени амортесьорчета на "идеалната" кола... уведомиха ме, че били "като на другите коли", и не било проблем да си ги сменя... не мога да повярвам какво се подвизава по kleta majka... [smilie23]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   25-09-16 22:47

Аз лично нищо не съм чупил на М57, защото тази марка я заобикалям отдалеч, но мои приятели патиха доста. Ако толкова ви интересува, ще питам за детайли, със сигурност единият беше със суърл флапче в цилиндъра, за другите бонуси ще се поинтересувам и пак ще пиша.
Иначе от тази марка - само неделна класика - нещо с М30, например, пък било то Е3/9/12/23/24/28, но пак да не се налага да разчиташ много-много на него... [smilie18] Само дето на горепосочените цените им вече са най-малко с пет цифри в ойро.



Публикацията е редактирана (25-09-16 22:48)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   25-09-16 23:00

Е то аз специално го избирах без клапи... Но генерално това не се случва само на тази марка с тези клапи. Ако имах обаче, мога да те уверя, че щях да си купя нов колектор, вместо да ги махам [cool] . Тези неща се проучват преди покупката на автомобила...
Удобно не достигаш до класиката ми в поредицата [smilie18] а тя е с м40[smilie18] [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   25-09-16 23:13

Е, все пак преди доста години имах Е30 с М10, оттогава М40 е мръсно буквочислено съчетание [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 23:22

Bmw e9 [smitten] [smitten] [smitten] [smitten] [smitten] [smitten] [smitten] [smitten] [smitten]
Някой ден,тъдъдъъъдъ..[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   25-09-16 23:24

Нищо му няма... сменяш хидравличните повдигачи на 200к, и газ... другото си е нормална поддръжка[cool]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 23:25

Ако бях ерген парясник, щях да си продам всичките коли и апартаменти, абе и последните гащи шях да си продам за едно е9 (ама читаво реставрирано).

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 23:28

BMW започва и завършва с 6 в ред[smilie5] [cool] [smilie24] [beer]

П.П. Естествено в Е30[smilie7]



Публикацията е редактирана (25-09-16 23:32)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Dobromir_Kalenikov   
Дата:   25-09-16 23:36

Fast eyebrow,това е и моята all-time мечта, заедно с Ferrari 330gtc, ама те даже си приличат, поме в профил-задна част.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 23:40

А иначе за джип-като ще е гарга да е рошава..[smile]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: hotsnail   
Дата:   25-09-16 23:44

Нещо много рибарски вицове разказвате. Аз не знам как примерно никой не е сменял съединител или акумулатор. Маслата на скоростна кутия и дифове също трябва да се сменят понякога.....особено терано или крузер с ЛСД дето е си трябва хубаво масло......амортисьори на коли втора ръка на по 10-тина години също няма как да подминете. Филтри всякакви въздушни, за купето, малсен и за нафтата, гуми обикновено ще се наложи.....акумулаторите са с около 4-5 години живот и много вероятно трябва да се сменя след покупка. Дюзите са си нещо което на модерните дизели много вероятно също излиза на 150-200 хиляди и поне е добре да се провери. Мойта драма 3 пъти да оправям дюзи заради ОМВ (да повторя) е малко извънредна програма и вероятно особеност на 120-ката. Тераното не е имало такава драма. Карам и лека кола дизел и тя няма драми никакви

Поне едно 3-4 хиляди е добре да си предвиди човек, като купи джипка на 10-15 годинки, да даде в следващите 2-3 месеца ....

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   25-09-16 23:46

написа:

> А иначе за джип-като ще е гарга да е
> рошава..[smile]

И там пак 6 в ред ама от оттатък голямата вода[smilie21]!

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   25-09-16 23:52

Ами Киро, нали виждаш, че никой не си признава. [smile]

Оттатък голямата вода направо ще отидем на някое с хеми, въпреки, че това " някое" фабрично не го правят с хеми.Но няма проблем, китът с хеми струва към 10 бона в зелено. Е, отделно мостове за още 5-6 бона, но накрая.. "Ядеш и ревеш" [smilie18]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: bpavlov   
Дата:   26-09-16 00:24



Общо взето, ако е 4х4, се купува JEEP, ako е кола, се купува Мерцедес, ако е фотоапарат - Nikon, ако е жена - рускиня...
Тествано и работи до откат

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: vgramatikov   
Дата:   26-09-16 01:21

Grand Vitara [beer]

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   26-09-16 08:16

написа:

> Grand Vitara [beer]

Завий ми две Витари с фултайм и дизел за по 8к лева[smilie5].


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: fast_eyebrow   
Дата:   26-09-16 08:17

Бе познавам някои с никони, дето се отказаха и някои с рускини, дето се разведоха

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: Frenchev   
Дата:   26-09-16 08:32

Само ми затвърдихте мнението за hilux-a. Мен точно такова ми трябва. На пролет живот и здраве започвам да строя къща на село.

Ще ми трябва да мъкна матряли и да мога да си разчиствам пътя зимата, че сме последната къща в последното село на малка община и от там никога не е минавал снегорин :)

А да разбирам ли, че няма значение кой hilux ще взема като модел, двигател, година и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: quazimodo   
Дата:   26-09-16 08:54

И това за рускините дето ставали майки-орлици, когато се оженят за българин вече отдавна е история... от рибаро-ловджийския фолклор[smilie18] [beer].


Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: radikyokushin   
Дата:   26-09-16 11:17

Frenchev написа:

> Само ми затвърдихте мнението за
> hilux-a. Мен точно такова ми трябва. На
> пролет живот и здраве започвам да
> строя къща на село.
>
> Ще ми трябва да мъкна матряли и да
> мога да си разчиствам пътя зимата,
> че сме последната къща в
> последното село на малка община и
> от там никога не е минавал
> снегорин :)
>
> А да разбирам ли, че няма значение
> кой hilux ще взема като модел,
> двигател, година и т.н.


Огледай се и за L200. Винаги бих предпочел него пред Hilux. Заради цената.
За мен Hilux не предлага нищо повече, за почти двойната цена, на която се продават (освен надписа Toyota[smilie18] ).

Относно питането на автора на темата и последните мнения - бе вие не четете ли какви са изискванията за джипа, който се търси, бюджета колко е?!?!
Къде го пратихте за разни Вранглери, TLC, нови джипове по 50-100 бона?!?! Па Терано, па цели мостове...
Човека иска малка фултайм джипка, дизел до 6-8 бона, за да му стъпи с обслужването и нови гуми (евентуално) до 10000.
Пак ще напиша - отговора на въпроса в първия пост на темата е един и той е - Pajero II къса база 2,5 TDI със Super Select. Може и 2,8 , но лично аз за къса база винаги бих предпочел 2,5 двигателя. [beer] [beer]



Публикацията е редактирана (26-09-16 11:28)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   26-09-16 11:41

В полезрението е, но читавките са малко май... Либърти е в бюджета, на кантар.
Някой има ли представа тези без мулти волан имат ли круиз контрол? Това, заедно с печката, са може би най-значещите за мен екстри в един автомобил, подгрева на седалката е може би най-тъпата [smilie18]

Хоти, гумите се сменят макс на 4 години, зимни и летни. Новата гума е повече от половин кола, особено зимата [cool] .

За амортесьори и съединители... старата по 2 пъти [smilie18] , по-новата ни веднъж... но за мен си е част от обслужването, като дойде, го правиш... водни помпи и термостати също /което се предаде първо, сменят се и двете.../ и т.н.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: pdimitrov   
Дата:   26-09-16 11:55

За cruise control-a на Тойота - би трябвало да може да има, даже и да няма мултиволан, тъй като е ръчка отдясно, под чистачките. Не само при Тойота са така, де :)

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: marrio31   
Дата:   26-09-16 12:11

Не мога да разбера защо ги харесвате тези дизели,за джип принципно е по-добре да е дизел заради мощността в ниските обороти,но с тази хубава нафта която сипваме..Имах терано 2.7 тди харчеше градско към 14-15,извън градско 10-11,този двигател на тераното е най-добрия дизел и не е толкова сложен,но по-новите дизели имат доста проблеми с хубавата ни нафта.Сега бих предпочел бензин с газова уредба,лошото е,че японските коли вече не са японски [smile] Тераното ми е правено в Испания и половината чаркове са на рено.

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: victory13   
Дата:   26-09-16 12:19

Ами зависи не от бранда на бензиностанцията, а даже от конкретната бензиностанция. В София зареждам от точно 1 място. Но и аз съм зачертал дебело "любимците" на хоти, защото не дизел, а бензиновата ми кола спря след зареждане на "пункта на детелината за младост и дружба"...

Отговори на това съобщение
 Re: Събота... След обяд... Фотографски джип?
Автор: marrio31   
Дата:   26-09-16 12:23

Да и бензина не е добър,аз карам от доста време нисан максима(нищо общо с тераното,истинска кола) на метан,само метана не могат да го кръщават,газта също я скапват със съотношение пропан-бутан.

Отговори на това съобщение
 

За да пишете мнения трябва да влезете с потребителското си име.
Влезте от тук »