Автор: nyamago
Дата: 19-08-16 13:10
^ Добро напомняне от m.djorov - всъщност някъде пишеше ли, че е включена такава капачка?
В почти всички сайтове, както и в печатни материали, в описанието на продукта се описва и окомплектовката. Често дори се нарича "In the Box", т.е. - какво точно ще получите за парите си, да е ясно ПРЕДИ поръчката. А след поръчката, в кутията сред разните приложени хартийки (които нерядко изхвърляме без да четем), има подробно (често илюстрирано и номерирано) описание на съдържанието. При апаратите (тела с- или без обектив) това е най-често в началото на упътването за потребителя. И да не е изпратено печатно, предлага се PDF някъде и там е същото като в книжката. Официален документ е.
Та - пишеше ли някъде черно на бяло, че се включва такава капачка? Ясен отговор на този въпрос би приключил всякакви спорове. Ако го е пишело - доставчикът е безспорно ДЛЪЖЕН да го изпрати за своя сметка. Ако никъде не го пише - глупаво е да се очаква 'по подразбиране' и никой нищо не ни е длъжен.
Това важи и за сенниците, и за всичко - пише ли, че се включва? Иначе може и аз 'по подразбиране', купувайки само тяло, да очаквам да го получа окомплектовано със скъп обектив. Защото съм виждал по YouTube това тяло с такъв обектив или защото съвсем други фирми точно така окомплектоват съвсем други апарати...
= = = = = =
Горното за чисто техническия, търговско-правен казус. Давам си сметка, обаче, че много от недоволните се вълнуват за случая, когато изрично пише, че нещо НЕ Е включено. И беснеят задето се налага да го купуват отделно за неприемливи пари. Тогава най-добрият начин да накажете лошата фирма не е с писане по форумите, а като 'гласувате с портфейла си'. Просто НЕ КУПУВАТЕ основния продукт, защото не е окомплектован според очакванията ви. И без продажби, фирмата ще фалира (горката!).
Тук изведнъж става ясно, че Андрешко нищо не може да направи с недоволството си, защото българският пазар е невидимо малък на радара на световните фирми. Дори не един Зенон, а ВСИЧКИ български купувачи до един да бойкотират стоката (кога се е случвало българи да правят нещо толова единни?) - фирмата пак няма да усети ухапването от пословичната муха.
И това показва, че продължаващото масово купуване на въпросната стока НЕ Е 'български манталитет'! Прави го цял свят - безкайно по-голям и разнообразен от нас. Има по-умни и по-глупави от българите, има по-богати и по-бедни - и всички продължават да купуват. И фирмите си процъфтяват. Светът НЕ го прави от 'робска' психика (все се самоупрекваме в това), а от проста пазарна логика на търсене и предлагане.Трябва ми - не ми трябва; мога да си го позволя - не мога. Нищо робско няма в тези въпроси и отговорът е видим в обемите продажби.
Българският манталитет е съвсем друго: неудържимото желание да надхитрим някого (или цялата 'система', по възможност). И опасението нас да не ни надхитрят. Вечният страх 'да не се мина', 'да не се прецакам', 'да не се прее*а', 'да не ме прее*ат' говори за дълбоки комплекси. Вероятно има някакво фройдистко обяснение защо все нашенецът се вижда в кошмарите си наведен и как някой му го забива изотзад... Още Алеко го е описал в речевата характеристика на Бай Ганьо, а в днешния ни език е станало 'е*ат ни както си искат' и 'цакат ни с топла бира'... Доста жалко като водеща философия на нацията
= = = = = = =
А въпросът с отношението към клиентите и тяхната лоялност е съвсем отделен. Големите фирми имат там трески а дялане, някои - много. Бих се отплеснал (изкарвам си хляба предимно с тая тематика) - но проблемите са мнго ДАЛЕЧЕ ОТ ТАЯ ТЕМА. Който го интересува управлението на клиентските взаимоотношения като стратегическа и оперативна бизнес дисциплина, или пък проблемите на лоялността - да се обади на лични да побъбрим.
|
|