Автор: e-mil
Дата: 25-05-16 13:52
Автор: camelasign
Дата: 25-05-16 10:51
"Пи 3,14" беше събитие. Но адска боза примерно беше краднатия от България и награждаван "Черния лебед", нашият си е по-добър. Боза беше и римейка на "Йо-хо-хо", отново нашият филм е по-добър.
Продължаваш да ръсиш големи глупости.
"Пи" и "3,14" са различни филми. Този, който имаш предвид се казва само "Пи".
Но ето, че пак си противоречиш. "Пи" е именно от ония независими филми, които опровергават оплакванията на Лукас, че пазарът не му позволявал да работи както иска.
"Черният лебед" изобщо не беше боза, но това не е важно. Интересна е кашата в главата ти. "Пи" е на Дарън Ароновски. Филмът беше харесан и награждаван. И "Черният лебед" е на Дарън Ароновски, и той беше харесан, и той награждаван. И двата са правени в пазарна среда.
Е, тогава къде е разликата?
Твоите собствени примери те опровергават.
За "Черния лебед" самият Иван Ничев смята, че едва ли е краден от неговия филм. Има някои съвпадения в основните идеи и толкоз. Ама те не са идеи на Ничев, а на книгата на Богомил Райнов. Обаче Ароновски казва, че се е вдъхновил от Достоевски. Е, откъде знаеш, че и Богомил Райнов не е заел от същото място?
Идеите по принцип няма как да са уникални. Има стотици примери за едни и същи идеи, родени на различни места по света. Не само абстрактни както е в литературата, а дори в измерими области като науката и техниката. А общочовешките конфликти пък са едни и същи по цял свят. Всеки творец може да стигне до подобни мисли.
Само че въобще не е ясно какво целиш с тия примери? При десетките хиляди филми, които излизат годишно по цял свят вадиш 2 филма и се мъчиш да градиш обобщаващи изводи за пазара. Да си чувал приказката за слона - че от частното няма как да се оцени общото? Ми представи си, че някой вземе двете ти най-тъпи снимки и започне да те оценява по тях! Тогава ще започнеш да говориш точно обратното.
Автор: camelasign
Дата: 25-05-16 10:51
"Всички европейски режисьори се погребаха в САЩ, но и в Европа не им е лесно. Гилиам търпи провал след провал, и то само заради продуцентите, които му налагат какво и как да снима...
А Гилиъм казва точно обратното - че филмите му никога не са имали проблем с наратива. И че истинската пречка не е в производството, а в дистрибуцията - трудно е да се намерят пари за маркетинг на малките продукции. Ама това няма нищо общо с изкуството - филмът може да се продава слабо заради слаба реклама, но това не му пречи да е добър и оценен подобаващо.
Страдаш от популярната заблуда на лаиците, че един филм е само на режисьора. Всъщност продуцентът също е автор и има пълното творческо право да се намесва в процеса - от писането на сценария, през кастинга и режисурата, та чак до монтажа.
Автор: camelasign
Дата: 25-05-16 10:51
"След "Бразилия" не е правил нищо така както го е искал, все някакви компромиси трябва да прави."
Абе... ти въобще гледал ли си нещо на Гилиъм след "Бразилия"? Ми вземи да гледаш, за да разбереш каква огромна глупост изтърси!
"Кралят на рибарите" ли беше провал? Че той обиколи сума ти фестивали и беше акламиран навсякъде.
"12 маймуни" ли беше провал? Един от най-значимите филми на 90-те? 20 години минаха оттогава и все още се говори за него.
"Земя на приливите" ли беше провал? Ми той е английски бе, умнико. Не американски. Ах, колко лош филм - има 10 номинации и само една награда. Ама пък срещу 20 млн бюджет получи почти 600 млн приходи. Филмът не ходи в Кан, защото не успяха да го завършат навреме. Наистина Гилиъм казва, че Джереми Томас го е принудил да направи съкращения в него, но те не са променили нищо. Даже след поправките е вмъкнал една сцена, която сам е изрязал по-рано. И смята, че филмът си е ОК.
И "Доктор Парнасъс" също е английски, а не американски. Което не му попречи да иде на Оскарите. И в Англия си го харесаха много, ама много. Очевидно и англичаните не споделят твоето мнение за европейските режисьори снимащи в САЩ.
Време е да научиш, че United Kingdom и United States са различни държави! Едната от тях не е американска.
Автор: camelasign
Дата: 25-05-16 10:51
"Каурисмяки има щастието да прави евтини филми, просто за скъпи никой няма да му даде пари. И се съмнявам, че някога е искал да стане известен, защото блъска 20г докато направи награждаваното събитие "Човек без минало".
Вече е сигурно, че си сноб, който си е харесал някакво име за да изглежда интересен. Без въобще да познава творчеството му.
Абе, пич!
Каурисмяки спечели най-голямата финландска кино награда още с дебютния си филм "Престъпление и наказание". А после я печели още 3 пъти през 90-те. Дебютът му беше номиниран и в Италия - в Таормина.
През 80-те спечели награда на критиците и на Московския кинофестивал.
През 90-те беше два пъти номиниран и на Европейските филмови награди.
Във Венеция беше номиниран за "Златен лъв" през 90-та.
И за Златна палма в Кан през 96-та беше номиниран.
Плюс 4 награди на Берлинския кинофестивал.
Всъщност през 90-те филмите му обиколиха фестивали по целия свят: Италия, Испания, Франция, Япония, Канада, Бразилия, Швеция, Германия...
И всичко това се случи преди да наградят "Човек без минало".
Това ли наричаш "блъскане"? Ти въобще имаш ли представа какви тъпотии говориш?
* * *
Всеки кинаджия иска да стане известен.
Просто бизнесът е такъв. Важно е не кого познаваш, а кой познава теб. Не е като при писателите или художниците за които е достатъчно да имат добър галерист или издател, който да ги продава. Те може да работят под псевдоним или въобще да са отшелници.
Киното обаче е екипна работа и затова е важно да си известен поне в гилдията, иначе няма хляб. Ако Каурисмяки не е искал да става известен нямаше да ходи по фестивали и нямаше да печели награди.
|
|