Автор: КАНЮВИГЙ
Дата: 28-04-16 02:21
Отзад напред или отпред назад да започна.
1 Murnau
Никът "канювиги" е зает, затова сложих "й", това ли ти е проблемът приятел ?
От това ли съдиш дали един човек е грамотен или не, я се съвземи и не недей да обиждаш, особено на инвалид??
А на твое място не знам как бих имал смелост да публикувам подобни портрети и да обиждаш отгоре на всичкото.
Следващия път си научи урокът и провери никнеЙмовете във фото-форумът, за да не се налага да ти изнасям втори урок.
2 bg2014
Показвам кадъра с айкито, тъй като, смятам че трябва да се оценява дори и малкото и ако нещо изпъква с добро, то трябва да му се даде път.
Позволи ми и да не се съглася по отношение на стругарството !
Уви във фотографията има много повече учителство и стругарство отколкото колкото предполагаш, поне според мен. Има не само БРИЛЯНТНО шлифовани кадри, но има и учител и ученик, има примери има и последователи, има и тънка нишка на голямата фотография, големия правилно кадриран кадър с точен въздействащ ракурс. А имам малко повече представа от стругарство, не само защото съм виждал как бате Наско използва малкия си струг(както и да ти прозвучи), но и познавам един майсторите на струг в София, съвсем в центърът, уви не подозираш какви неща може да прави със стругът, а има два един до друг. До стругът има рафт голям колкото куфарче на лондонски чиновник отиващ към First National Bank and Trust, чието съдържание струва колкото комплект цайс на кино площадката, има няма 50 хилки в евро и прави неща, който могат само в Щутгарт да направят с автомобилните чаркове, тъй че позволи ми да имам някаква макар и бегла представа за стругарството в България.
3 MikeDimit , Emoxide , MarinY и на другите колеги благодаря за трезвата насока на разговорът, въобще ако можем да говорим за някакво продължение . Просто бих искал да вметна малко пояснение MikeDimit аз как виждам и разбирам "репортажната ф-я" ако може :
Ловът на зайци е за папарашката журналистика и жълтата преса, я го хванеш я не, обаче що се касае за "репортажната ф-я" или "документалната фотография" такъв момент като я го хванеш я не просто не съществува. Да можеш да пропуснеш да запаметиш някой ключов момент случил се на секундата, това е и късмет да уловиш ключов момент, поради динамиката на обществения живот и това как някой някъде се появява, я стреля и прочие.
Но е удоволствие да гледаш големите документалисти, включително и българинът, който взе награда, тъй като той си го носи и след време ако е писано ще стане нещо още повече, дай боже да има хора българи по неговия път, но у нас. Такива фотографи знаят как художествено да нарисуват един репортаж и да уловят магията в радостта и тъгата на някое от лицата, да преплетат живите образи и т. н.
...та на такива фотографи им е удоволствие да гледаш репортажите, от 10 места по светът, 7 ще ти грабнат окото, а някой ще отнесе и награда и адмирации по цял свят, да може на дадено събитие да не хване моментът на някоя уникална случка, но той ще улови цялостната магия на събитието, ако не улови ключов момент, то ще хване някой омагьосващ и дълбоко въздействащ дори художествен кадър, тъй като има нюх, това е изкуство, цяла хармония на събитията, която ти така трябва да я подредиш, дори да я няма, ти ще я откриеш и покажеш. Това няма нищо общо с ловът на зайци, тук магьосниците фотографи са завладяващи с поредица от въздействащи кадри, за която си струва да отвориш един сайт и да се насладиш или да следиш работата фотографите документалисти.
Когато въображението не спира да работи стават и грешки, по добре правописни отколкото други, пожелавам ви го от сърце, това няма нищо общо с липсата на критерии.
Дай боже!
Поздрави!
|
|