Автор: Nedelcho1
Дата: 25-05-15 13:54
Пейзаж може да се снима дори с 1200mm-ов, но това не означава, че е най - използваното фокусно разстояние. Тук се говори най - вече за класическите мм които се използват най - често за пейзажи. Иначе е ясно, че има пейзажи за всякакви обективи.
По моя опит, мога да кажа, че дългите обективи са доста полезни за пейзажи в планината, но не и в българските планини, където често мащабите са малки и има предимно пейзажи от "затворен тип". Носил съм няколко пъти дълъг из планината и мога да кажа, че съм го вадил само веднъж, два пъти и не съм оставал очарован после от резултата. Първо много често има мараня и замърсявания във въздуха (така наречения haze), който убива финия детайл и контраст в снимките с дълъг обектив и обработката не винаги може да компенсира. Второ, както казах нашите мащаби са сравнително малки и рядко излиза нещо добро като композиция. Иначе преди 3 години като ходих в Алпите, определено ми липсваше по - долъг обектив. Могат да се пропуснат много кадри така. Но както знаете там мащабите и пейзажите са други.
Аз препоръчвам все пак широк обектив. За съжаление много хора не знаят как се използва този тип оптика. Мислят си, че замества нуждата от правене на панорами или е за да вкарат всичко вътре в снимката. Нищо по - далеч от истината. Идеята на снимане с широкоъгълните обективи е да се почертае дълбочината в снимката, чрез такова кадриране, че да имаме някакъв близък план (примерно цветя точно пред обектива), които да създадат обем и по - различна перспектива, която не може да се симулира с друг обектив или панорама (или поне много трудно).
Друго изискване към обектива според мен е, да е по - остър. За мен е важно един пейзаж да е технически добре изпипан и снимката да има детайли където трябва и да няма където не са нужни. Все пак това не е събитийна или репортажна фотография, където техническите качества на снимката са на второ, трето място след съдържанието. При снимане на пейзажи, човек обикновено има време да изпипа нещата и ако не го направи, говори не съвсем добре за него. За целта с 18-55, 55-200 и подобни няма да свършат работа. Тъй като автора е с Nikon, препоръчвам Nikkor 10-24mm f/3.5-4.5G. Разликата от 2/3 стоп в светлосилата с Tokina-та според мен се компенсират с по - остро изображение (говоря като цяло, център и ъгли) спрямо токината. Светлосилата от f/2.8 ще свърши работа единствено при нощни пейзажи със звезди, а всички знаем че това не е най - силната страна на D90.
|
|