Автор: nomadsl
Дата: 26-11-14 23:04
Аз лично, когато правя интериорни фотографии /дневен ефект/ гледам почти нищо да не е запалено. Или само нещо ограничено за акцент. Това го правя не като начин за справяне със ситуация на евтино и некачествено осветление или хаос на такова, а като разбиране за изграждане на дневен кадър. Когато правя нощен ефект е друго. Тогава има повече лампи, по-висок контраст и т. н. И да, сменям крушки, дори луминисцентки. Обикновено след проучването съм разбрал кое ще подменям и в деня на снимане си нося. Луминисцентките трябва да са с високо КРИ - на Осрам деветата серия е подходяща.
Това, което ми прави впечатление е, че повечето фотографи не си дават зор да разместват мебелите и обзавеждането за да си оправят композицията, засичанията и перспективата.
Примерно в кадъра на Френчев, кашпата с цветето в дясно разполовена от кадъра е напълно излишна и аз бих я разкарал извън зрителното поле. Трапезарната маса в дъното бих я преместил заедно със столовете и килима с около 70 см вляво - би стояла по-намясто. В лявата част на кадъра наченките на други мебели бих ги махнал. Ако е невъзможно, то бих отрязъл кадъра без да ги захапвам. Таванът бих го изчистил от отблясъци тотално. Голямата ваза върху холната маса бих я разкарал също - с нищо не помага, а много пречи. А вместо нея бих добавил книги или други дребни хоризонтално лежащи вещи с подходящ цвят.
Понякога разни стоящи подови лампи или други такива, които са с характер и е добре да са в кадър, светят неадекватно силно, защото нямат даймери. Затова е добре да си носиш два, три даймера от тези крачните с плъзгач и да включиш лампите през тях. Така си оптимизираш силата им. Антиглеър спрейовете помагат за други позиции.
Въобще има безброй техники. Две, три подходащи по големина и посока гънки на дамаската на диван или кресло могат да дадат композиционни линии, акцент, детайл и прочие. Дори гънка на килим или обърнатия му край могат да изиграят подобна роля. Паднала вещ - книга на пода или персонализиращ елемент - ябълка, тиква много могат да помогнот също.
Преди година имах за снимане един безкрайно прецизен и гранично минималистичен интериор. Практически 95% от нещата вътре бяха бяло върху бяло с леки нюанси на дозирана замърсеност. Търсейки решение на спалнята, която бе изцяло в мръсно бяло без капчица цвят - това легло, завивки, кресло, под, гардероб, килим и др./дори небрежно поставената кана върху белия скрин бе от млечно бяло/ .... донесах едни стари червенокафяви чепици. Ама стари, сбръчкани , изкривени и високи/специално съм си ги купил от един антиквар от Пловдив/. Поставих ги небрежно до гардероба и стаята се промени. Вече имаше смислов акцент, цветно петно и закачка.
Та така.
|
|