Автор: JeT
Дата: 26-11-14 15:52
Frenchev, няма как да се "справиш" с такова смесено налично осветление.
Или ще си свършиш фотографската работа или ще се „изкривиш от обработки”.
Просто казано, проблемите в дадената ситуация са повече от един:
1. Смесено налично осветление - имаш източници с различна цветна температура (и цветни отражения).
2. Наличното интериорно осветление е с прекъснат(!), неизвестно точно какъв спектър.
3. Интериорното осветление (вероятно евтини енергоспестяващи лампи) де факто трепти с определена честота и в момента на снимане е възможно, въпреки правилното замерване, да получиш недоекспониран кадъра (тъй като апарата „не е улучил” светлинния пик на лампите) … т.н.
Варианти:
А/ Класическо решение, използвано от времето на цветната, филмова фотография:
- Подменяш източниците в помещението с фото-лампи и/или светкавици с гарантирани цветна температура и параметри.
- Снимаш при съответна дневна светлина и съотв. „баланс на бялото”, в зависимост от творческия замисъл и търсения ефект. (Хм, … може някой и друг „лек” HDR.)
- Решаваш дали и как да спестиш на зрителя гледката от прозорците (бих казал, че в случая гледката е прекалено "битова", от което кадъра "евтинее").
Б/ Съвременно „решение” (с компромис в качеството):
– Снимаш интериора „както дойде”.
- „Счупваш се от зонални обработки, слоеве, „оправяне” на цветове, HDR-и, … (внимаваш и за отраженията, щото при кадъра на Nedelcho1 основата на масата, а при And отраженията на тавана видимо/нелогично синеят)
*** И в двата случая „внимаваш” с ценообразуването – ситуацията иска извънредни разходи.
Успех!
Публикацията е редактирана (26-11-14 15:57)
|
|