Автор: Reginleif
Дата: 13-09-14 17:51
Извинявам се за внезапното изчезване. Веднага след София отидох на село, а там няма интернет (а обхватът е лош и затова и мобилният интернет не става) и нямаше как да пиша повече по темата, но днес се върнах и ще разкажа долу-горе какво се случи.
Подраних с някъде половин час за интервюто, за да мога да се подготвя психически, но се оказа, че те бяха приключили с детето преди мен по-бързо и ме приеха веднага. Докато изчаквах интервюиращите да си приготвят есето ми и да погледнат снимките бях що-годе спокойна (предварително си бях намислила отговори на някои общи въпроси, които мислех, че може да ми зададат) и в момента, в който оставиха листите на бюрото и ме погледнаха - бам, умът ми беше празен. :D
Питаха ме откъде съм научила за проекта, поинтересувала ли съм се допълнително и защо, защо съм решила да участвам, какво ме е мотивирало. Също така как и защо съм започнала да се занимавам и да проявявам допълнително интерес към фотографията и защо съм решила да кандидатствам точно с това поле на област.
После ме питаха какво възнамерявам да правя със стипендията, как бих я използвала, ако я спечеля.
Междувременно ме питаха въпроси, свързани с теория на фотографията. Например, какво значи например f/1.8 и господинът, който задаваше тези въпроси, ме пита каква е скалата за тази номерация, кое е f/1, има ли по-светлосилни обективи от човешкото око. Последваха някакви други теоретични въпроси, които не мога да си спомня, за съжаление. Попита ме няколко въпроса, свързани с есето ми и изтъкна една грешка, която бях направила там. След което ме пита кое съхранява самите образи, кое ги запечатва. Мислех, че очаква обяснение на механизма (който аз не знам при цифровите фотоапарати), а всъщност искаше само да кажа "носителят на информация".
Питаха ме дали съм снимала себе си, например в огледалото :D
Питаха ме с какво възнамерявам да се занимавам след 12-ти клас, към каква фотография по-конкретно съм се насочила (аз отговорих портретна, архитектурни елементи и градска, като господинът поправи последното с английското му наименование), дали мога да боравя с английска терминология.
От време на време ме питаха какво ме е вдъхновило да направя тази снимка например (и показваха някоя от тези, които бях занесла или които бях пратила още с есето). Конкретно си спомням, че попита защо не снимам лица и защо режа снимките, където би се виждало лицето на човек. Пита ме къде е заснета някоя от снимките и долу-горе това бяха въпросите, свързани с тях. Попита дали съм пробвала да снимам без да гледам през визьора или на дисплея, пробвала ли съм да снимам хора скришно без те да разберат (което вероятно е свързано с есето ми, защото то засягаше подобна тема).
Попита още какъв фотоапарат ползвам, колко добре го познавам ("Можеш ли със завързани очи да боравиш с него?") и коя програма за редакция.
Попита ме как е фотографската група в града, от който съм, още дали се познавам с други хора, които се занимават професионално или просто по-сериозно с фотография.
Сред последните въпроси беше този, за какво ще ползвам ваучера за книжарницата. Интересно беше, че господинът, който беше професионалистът за областта фотография в журито, повикан специално за тези интервюта (той беше този, който задаваше въпросите, свързани с теория), каза, че не ми трябват никакви фотографски книжки, а само тази, която върви с фотоапара, е достатъчна.
И това беше долу-горе всичко.
Благодаря ви отново!
До CDman - така и правя - снимам всичко, което ми хване окото. Благодаря ти :)
|
|