SIGMA
70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO
Основни характеристики:
-
Конструкция - 14 оптични елемента в 10
групи
- Фокусни
разстояния 70-300мм, промяна с въртяща
се гривна
- Зрителен
ъгъл за 24x36mm - от 34 до 8 градуса
- Ламели на
диафрагмата - 9
- Стойности
на блендата : Максимално отворена - от
70 до 135мм - f4, от 135 до 210мм - f4.5, от 210 до
300мм - f 5.6. Максимално затворена - f22 за70мм
/ f32 за 300мм
- Минимална
дистанция за фокусиране 150см в
нормален/ 95см в макро режим
-
Коефициент на увеличение в режим Macro -
1:2
- Диаметър
за филтри : 58мм
-
Максимален диаметър : 76мм
- Дължина :
122мм
- Тегло : 550г
- Цена в
България - 429лв с ДДС
-
Произвежда се с байонет за : Canon, Nikon,
Sigma, Pentax, Sony,
MTF ( от
официалния сайт на Sigma : www.sigma-photo.com) :
Варио обективът Sigma
70-300 APO DG Macro е много добър избор за
хора, които биха желали да имат добър
теле обектив, без да се налага да
продават колата си, за да се сдобият с
нужните финанси. Преди години имах
значителен опит със стария вариант
на този обектив 70-300 APO Macro , но той не
беше оптимизиран за дигитални камери
и не даваше особено добри резултати
на максимално отворена бленда с
дигиталния ми Nikon D100. Поради тази
причина останах много приятно
изненадан, след като пробвах новата
версия с означение DG, в комбинация с
Pentax K10 D. Останах с впечатлението , че
снимам със съвсем друг обектив.
Определено инженерите на Sigma са се
постарали да оптимизират максимално
новия 70-300 APO DG Macro, тъй като аз лично не
намерих особена разлика в резкостта
на снимките си, независимо от това
дали снимам на максимално отворена
бленда или на по-затворена. В този
обектив има няколко много ценни неща,
които не се срещат често в други
обективи от подобен ценови клас и
поради това считам за нужно да обърна
вниманието ви върху тях:
1. Много добра светлосила
в диапазона 70-210мм. Уникално е
запазването на максималната
светлосила почти постоянна в този
диапазон 4-4.5.
2. Много добри възможности
за макро .Макро коефициента на
обектива е 1:2. С Pentax K10D този обектив
покрива площ , чиято дълга страна е 4.5см.
На примера по-долу виждате заснет( с
Pentax K10D на 1600ISO) фрагмент от LCD монитор,
с поставена линийка за мащаб и
отсечка 100% от кадъра. Вижда се ясно RGB
решетката на монитора:
3. Наличие на 3
нискодисперсионни оптични елемента,
които свеждат до минимум
хроматичните аберации.
4. Специално покритие на
лещите (DG) осигурява по-висока
рязкост и много добро цветопредаване
при използване на обектива с
дигитални фотоапарати. В същото
време този обектив си остава напълно
съвместим с филмови камери и матрици
с размер на кадъра 24х36мм
Ето и едно сравнение
на резкостта при различни фокусни
разстояния и бленди. Кадрите са
заснети с Pentax K10D на JPEG.
Целият кадър, заснет при
фокусно разстояние 70мм(кликнете
върху снимката, за да я отворите в
пълен размер):
- Отсечки
100% при различни фокусни разстояния и
бленди:
Дори при внимателно
вглеждане да успеете да откриете
някаква разлика в детайлността на
различните отсечки, категорично мога
да заявя, че реално при печат до 50х70см
няма да има никаква разлика,
независимо от блендата.
Ето един пример при 210мм
и f4.5 (кликнете върху снимката, за да я
отворите в по-голям размер) :
Бързината и прецизността
на аутофокуса на обектива зависи до
голяма степен и от фотоапарата с
който се използва. При версиите за
Никон, Пентакс, Сигма и Сони в
самия обектив няма вграден мотор и
механизма на аутофокуса се задвижва
от моторa, вграден в тялото на
камерата. При Канон се произвежда
версия с мотор вграден в обектива. От
опита ми с Pentax K10D , мога да кажа, че
автофокусът е бърз и прецизен,
макар и не особено безшумен. При
ниска осветеност или слаб контраст и
максимално дългофокусна настройка
се случват понякога "разходки"
на системата за фокусиране докато
търси точния фокус.
Ето и някои примери при
различни светлинни условия. Голяма
част от тях са направени при много
ниски скорости на затвора от ръка.
Голямото предимство при използване
на подобни обективи с моделите K100D,
K10D на Pentax и Sony A100, e че те се
превръщат в стабилизирани обективи,
благодарение на стабилизацията на
матрицата при тези камери.
Кликнете върху снимките,
за да ги отворите в по-голям размер (всички
примери имат EXIF):
Като заключение мога
да кажа, че Sigma 70-300 APO Macro DG е един от
най-добрите обективи в този ценови
клас.Той върши чудесна работа за
заснемане на портрети, животни, спорт,
макро и т.н. Добрата му светлосила в
диапазона 70-210мм, в комбинация с
камера със стабилизирана матрица, го
прави подходящ избор и за концерти,
театрални постановки, както и
всякакви други ситуации, когато
осветеността е по-ниска. Трите
нискодисперсионни лещи
отстраняват почти изцяло
хроматичните аберации , а
специалното покритие на лещите (DG)
осигурява много добри резултати с
дигитални фотоапарати. Единствения
недостатък е по-шумната механика на
аутофокуса, но това е така при почти
всички обективи без вграден USM/AF-S/HSM
мотор.Като имам предвид ценовия клас,
в който е позициониран този обектив,
не мога да изтъкна други съществени
недостатъци.
|